چگونه تصاویر و اطلاعات از دست رفته ی اندروید را ریکاوری کنیم؟


اگر خودتان آلبوم عکسی را اشتباهاً حذف کرده اید و یا بصورت اتفاقی هرچه که در گالری اسمارت فون تان بوده پاک شده است، نگران نباشید! این بدین معنی نیست که برای همیشه اطلاعات یا فایل های خود را از دست داده اید. در ادامه به شما می گوییم که چطور بصورت کاملاً آسان، تصاویر و همچنین سایر فایل های از دست رفته در گوشی اندرویدی خود را باز گردانید. تنها یک نکته وجود دارد: سریع اقدام کنید!
ریکاوری تصاویر و اطلاعات از دست رفته اندروید اول از همه چیز اتصال وای فای یا دیتای موبایل خود را خاموش کنید. علت این کار این است که اگر عکس، موزیک، سند یا هر چیز دیگری از روی گوشی حذف شود، تا وقتیکه چیز جدیدی بر روی حافظه دستگاه نوشته نشود، آن فایل بصورت کامل پاک نخواهد شد.

تمام نکته ی فرآیند ریکاوری هم همین است. یعنی اگر دیتای جدیدی بر بالای اطلاعات از دست رفته نوشته شود، آنها برای همیشه از دست خواهند رفت و هیچ راهی برای باز گرداندن آنها وجود نخواهد داشت. پس این نکته را به خاطر بسپارید که همواره در صورت از دست دادن عکس یا هر نوع اطلاعات دیگری، بلافاصله اتصال اینترنت را قطع کرده، کار جدیدی بر روی دستگاه انجام نداده و در کمترین زمان ممکن برای بازگرداندن آن فایل ها اقدام کنید.

نکته: این روش برای اجرایی شدن نیاز به روت بودن دستگاه اندرویدی شما دارد.

۱- نرم افزار رایگان Dr.Fone for Android را که توسط کمپانی مشهور Wondershare طراحی و عرضه شده است، دریافت نمایید. ( برای ورود به سایت رسمی آن کلیک کنید ) برنامه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد، اما بنابر تجربه ای که در این زمینه کسب کرده ایم، همواره Dr.Fone را پیشنهاد خواهیم کرد. لازم به ذکر است که نسخه مک این نرم افزار هم در دسترس می باشد.

۲- برنامه را نصب کرده، اجرا کرده و در آن ثبت نام نمایید. سپس صفحه ای به شکل زیر مشاهده خواهید کرد.

۳- اسمارت فون خود را به وسیله ی کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید. علاوه بر این باید مطمئن باشید که گزینه ی USB debugging در دستگاه اندرویدی شما فعال باشد. برای این کار میتوانید به راحتی به بخش Settings رفته و سپس وارد قسمت About Phone شوید. در این قسمت، چندین بار بصورت پشت سر هم بر روی گزینه Build Number ضربه بزنید تا یک اطلاعیه مبنی بر فعال شدن Developer Options مشاهده کنید.
سپس به صفحه تنظیمات برگشته و قسمت جدید Developer Options که در اواخر لیست مشاهده می شود را باز کنید. به دنبال گزینه ی USB Debugging گشته و مطمئن شوید که فعال باشد، در غیر اینصورت باکس کنار آن را تیک بزنید تا روشن بشود.

برای دستگاه هایی که از اندروید آب نبات چوبی بهره می برند، نیاز است با استفاده از پیامی که بر روی صفحه، نمایش داده می شود، به کامپیوتر اجازه دسترسی بدهید.


۴- پس از آن Dr.Fone بصورت خودکار اتصال اسمارت فون به کامپیوتر را تشخیص خواهد داد. در صفحه ی بعدی شما قادر خواهید بود مواردی که قصد بازگردانی آنها دارید را انتخاب نمایید. ما در این آموزش قرار است عکس های از دست رفته را باز گردانیم و در نتیجه گزینه Gallery را انتخاب خواهیم کرد. اما اگر شما اطلاعات بیشتری همچون پیام ها، مخاطبین، ویدیوها، موزیک ها و… را از دست داده اید، می توانید گزینه ی مربوط به آنها را نیز فعال نمایید. بعد از تکمیل انتخاب ها، بر روی دکمه ی Next کلیک کنید. ۵- در مرحله ی بعدی باید از میان دو گزینه ی اسکن فایل های حذف شده ( Deleted files ) یا تمامی فایل ها ( All files ) ، یکی را انتخاب کنید. اگر قصد سرعت بخشیدن به ریکاوری را دارید و مطمئن هستید که تصاویر مربوطه توسط خود شما حذف شده اند و ناشی از مشکلات سیستمی نبوده اند می توانید گزینه ی اول یعنی Deleted files را انتخاب نمایید. پس از آن باید اجازه دسترسی و اتصال امن دستگاه ها را بدهید. بدین منظور گزینه ی Always accept را انتخاب نمایید.


۶- بعد از انجام مراحل بالا، Dr.Fone اسمارت فون شما را آنالیز کرده و آن را مجدداً راه اندازی (Reboot) خواهد کرد. . اگر بر روی کامپیوتر پیامی مبنی بر اتصال دوباره ی گوشی مشاهده کردید، آن را نادیده گرفته و بگذارید Dr.Fone کار خود را انجام دهد. اجازه ی دسترسی هر قسمتی که این برنامه می خواهد را بر روی موبایل خود صادر کنید.



۷- پس از اینکه Dr.Fone کار آنالیز دستگاه را تمام کرد، شما نتایج اسکن را مشاهده خواهید کرد و می توانید فایل هایی که قصد بازگرداندن آنها دارید را مشاهده و انتخاب نمایید. پس از انتخاب تمامی فایل های موردنظر بر روی دکمه ی Recover کلیک کنید.

۸- کار بازگردانی فایل های حذف شده به اتمام رسیده است. پیشنهاد می کنیم سایر آموزش ها و راهنمایی های ما را درباره ی بک آپ گرفتن و ریکاوری فایل های اندروید مطالعه کنید تا اگر خدای نکرده بار دیگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بدون نگرانی برای حل آن اقدام نمایید. همچنین حتماً روش زیر را که برای بک آپ گرفتن و بازگردانی تصاویر است، مطالعه نمایید.

بک آپ گرفتن از تصاویر در اندروید هم اکنون وقت آن رسیده که برای جلوگیری از تکرار شدن چنین وضعیتی، از عکس های موجود در دستگاه تان، نسخه پشتیبان تهیه کرده و در صورت وجود مشکل به راحتی و در کمتر از چند ثانیه، آن ها را باز گردانید. اپلیکیشن های زیادی برای این کار وجود دارند اما بدون شک نرم افزار رسمی گوگل یعنی Google Photos مطمئن تر و کاربردی تر از همه ی آنها خواهد بود. این برنامه فضای نامحدودی برای بک آپ گرفتن از تصاویر شما فراهم می کند. پس از نصب Google Photos کافیست به بخش تنظیمات و سپس قسمت Backup & sync رفته و گزینه های موردنظر را انتخاب نمایید.

معرفی نرم افزار FonePaw Android Data Recovery تنها جهت معرفی یک برنامه ی ریکاوری کننده دیگر، می توانیم بگوییم نرم افزار کامپیوتری FonePaw Android Data Recovery قادر خواهد بود در یک چشم به هم زدن، تصاویر حذف شده از دستگاه اندرویدی شما را باز گرداند. با رابط کاربری ساده و دوستانه ی این نرم افزار می توانید به راحتی و با خیال جمع، به ریکاوری فایل ها و از همه مهم تر عکس های پاک شده ی خود اقدام کنید.

این نرم افزار پیشرفته و کاربردی، پشتیبانی کننده از چندین پلتفرم مختلف است و به راحتی از دستگاه های گوناگونی نظیر موبایل ها و تبلت های اندرویدی ساخته شده توسط کمپانی های سونی، سامسونگ، موتورولا، ال جی، هواوی و… پشتیبانی می کند. هم اکنون جدیدترین نسخه ی این برنامه را از سایت رسمی آن دریافت نموده تا تنها با چند کلیک، تمامی تصاویر حذف شده از دستگاه خود را باز گردانید.
ورود به سایت رسمی نرم افزار FonePaw Android Data Recovery

چگونه تصاویر و اطلاعات از دست رفته ی اندروید را ریکاوری کنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog