آقای کوک، گرفتی ما رو؟

دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی
یکی دو ماه پیش و در اوج پخش شایعات معرفی آیفون‌های جدید بود که تیم  کوک (مدیرعامل اپل ) در جریان مصاحبه‌ای رسمی، حرف خیلی جالبی زد: “آیفون بعدی، قابلیت‌هایی دارد که به خودتان می‌گویید من چطور تابحال بدون این قابلیت‌ها زندگی می‌کردم؟” این حرف برای من هم مثل خیلی‌های دیگر، یک جور هیجان خاص ایجاد کرد. به خودم گفتم: “ایول، اپل امسال احتمالا می‌خواد یه جهش بزرگ تو گوشی‌های هوشمند ایجاد کنه!” پیش خودم فکر کردم اپل این ایده‌هایی که در طرح‌های مفهومی تولید می‌شوند را به مرحله‌ی عمل می‌رساند. شاید هم توانسته راهی پیدا کند که طول عمر باتری را حسابی افزایش بدهد. نمی‌دانم، خلاصه به خودم گفتم وقتش رسیده تا دوباره از اندروید خداحافظی کنم. چند ماهی آیفون نسل ششم را داشتم؛ ولی هیچ‌وقت حال خوبی با گوشی و کلا اکوسیستم iOS پیدا نکردم و این گوشی نتوانست نظرم را به خودش جلب کند. به همین دلیل هم سراغ این گوشی‌های به اصطلاح «پرچم‌دار» اندرویدی رفتم و تا الان هم انصافا نکته‌ی منفی خاصی در آن‌ها ندیده‌ام.
ولی دیشب برای من خیلی خاص بود؛ با هزار ذوق و شوق نشستم پای مراسم اپل تا ببینم این آیفون جدید که چند ماهی می‌شود با شایعات رنگارنگ‌اش پدرمان را درآورده، بالاخره قرار است چه قابلیت‌های خاصی داشته باشد که از این به بعد بخشی از زندگی رومزه‌ی من را به خودش اختصاص بدهد. مراسم اپل شروع شد و طبق معمول نیم ساعتی زمان در مورد اینکه اپل بهترین است و فلان کار را کرده و بهمان کار را می‌خواهد انجام بدهد و چقدر کارشان درست است، پیش رفت. بعد از آن هم که آقای کوک، ساعت جدیدش را برای غواص‌ها و شناگرا معرفی کرد. می‌دانستم که به نیمه‌ی دوم مراسم نزدیک می‌شویم و وقتش رسیده که حداقل دو تا آیفون جدید با یک سری قابلیت و امکان باحال معرفی بشود. آقای شیلر بانمک روی سن آمد و بعد از کلی نمک ریختن در مورد آیفون، بالاخره دو تا آیفون ۷ را معرفی کرد.
خیلی منتظر ماندم تا شیلر چیزی بگوید که من با خودم بگویم «وای خدای من، این همون اپلی که با آیفون اولش همه‌ی دنیا رو تکون داد!” ولی مثل بچه‌ای که اسکوپ‌های بستنی قیفی‌اش رو زمین افتاده و با حالی افسرده‌‌طور پدرش را نگاه می‌کند، به مانیتورم خیره شده بودم. حداقل ۲۰ درصد از زمان معرفی آیفون جدید به این گذشت که «گوشی جدیدمون، رنگ مشکی هم داره!». بعد رفتند سراغ دوربین و یک سری اصطلاحاتی مثل بدنه‌ی ضدآب و دیافراگم f/1.8 به میان آمد که من را برد به اوایل اسفند پارسال و یاد آقای کره‌ای که دقیقا همین حرف‌ها را گفته بود. بلندگوهای بالا و پایین استریو هم که من را یاد گوشی‌ای انداخت که در اسم‌اش عدد «۱۰» دارد!
آقای کوک، مدیرعامل محترم اپل، برادر من، گرفتی ما رو؟! یک جوری گفتی با امکانات آیفون ۷ زندگی‌مان را تغییر خواهی داد که فکر کردم قرار است در طول روز برام چای هم بریزد! در دوره‌ای که رقیب‌ها، گوشی‌های‌شان را منفجر می‌‌کنند یا دیگری اسباب‌بازی‌ای تولید می‌کند که طراحی ماژولار دارد، خیلی راحت است که همان مدل سال قبل را کمی بهتر کنی و به عنوان یک مدل کاملا جدید پیش روی مخاطبان‌ات قرار بدهی. اوکی! قبول‍! ولی حداقل نیا بگو که این گوشی قرار است روی زندگی روازنه‌ی من تاثیر بگذارد. شرمنده آقای کوک، من امسال هم می‌چسبم به اندروید؛ امیدوارم سال بعد بتوانی نظرم را عوض کنی.

مطلب آقای کوک، گرفتی ما رو؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

آقای کوک، گرفتی ما رو؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog