airplane معرفی هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان یکی از ایرلاین های خصوصی کشور است که در حال حاضر با در اختیار داشتن هفت فروند هواپیما، پروازهای داخلی و خارجی خود را برقرار داشته است.


شرکت هواپیمایی تابان که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده یکی از ایرلاین.های متعلق به بخش خصوصی کشور است. ایرلاین تابان توسط خلبان اصغر عبدالله.پور و با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی سرخس و شرکت سهامی توس گستر فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال ۱۳۸۵ پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.

مقاصد پروازی هواپیمایی تابان


مسیرهای پروازی شرکت هواپیمایی تابان از مشهد، اصفهان و تهران تنظیم شده است و این هواپیمایی به مسیرهای مختلف داخلی و خارجی پرواز دارد.

اهواز

فرودگاه اهواز

اصفهان

فرودگاه بین.المللی شهید بهشتی اصفهان قطب

خرم.آباد

فرودگاه خرم.آباد

جزیره کیش

فرودگاه بین.المللی کیش

مشهد

فرودگاه بین.المللی شهید هاشمی.نژاد مشهد قطب

رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت

شیراز

فرودگاه بین.المللی شهید دستغیب شیراز

تبریز

فرودگاه بین.المللی شهید مدنی تبریز

تهران


فرودگاه بین.المللی امام خمینی فرودگاه بین.المللی مهرآباد قطب
یزد

فرودگاه شهید صدوقی یزد

زاهدان

فرودگاه بین.المللی زاهدان

عراق


فرودگاه بین.المللی بغداد فرودگاه بین.المللی نجف

پاکستان


لاهور، فرودگاه بین.المللی اقبال لاهوری کراچی، فرودگاه بین.المللی جناح

روسیه


مسکو، فرودگاه بین.المللی دوموده.دوو سنت پیترزبورگ آستاراخان

ترکیه

استانبول، فرودگاه بین.المللی آتاترک

گرجستان

تفلیس

ارمنستان

ایروان

ناوگان هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان در حال حاضر هفت هواپیما در اختیار دارد. مشخصات این هواپیماها به شرح ذیل است:
MD مدل MD-88


تعداد: ۵ تعداد صندلی: ۱۷۲ وزن خالص هواپیما: ۳۵,۳۶۹ kg تعداد خدمه پرواز: 5F/A-2PILOT حداکثر سرعت: ۹۲۵km/h حداکثر ارتفاع: ۱۱,۲۷۸ متر

Bae system مدل RJ85-145


تعداد: ۱ تعداد صندلی: ۱۱۲ وزن خالص هواپیما: ۲۳,۸۹۷kg تعداد خدمه پرواز: 3F/A-2Pilot حداکثر سرعت: ۸۰۱km/h حداکثر ارتفاع: ۹,۵۰۰ متر

Airbus مدل A310-304


تعداد: ۱ تعداد صندلی: ۲۴۰ وزن خالص هواپیما: ۸۳,۱۰۰kg تعداد خدمه پرواز: 6F/A - 2Pilot حداکثر سرعت: ۹۰۱km/h حداکثر ارتفاع: ۱۲,۵۰۰ متر

سانحه هواپیمایی تابان


در ۳ بهمن ۱۳۸۸ یک فروند هواپیمای توپولوف ۱۵۴ با ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه که از آبادان عازم مشهد بود در هنگام فرود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دچار آتش.سوزی شد. داخل هواپیما و موتورها به کل سوخت و بال سمت راست و دم و چرخ هواپیما به علت این آتش.سوزی جدا شد. این حادثه ۴۷ مصدوم داشت، ولی کسی در آن کشته نشد.

حوادث هواپیمایی تابان


در ۱۵ بهمن ۱۳۹۰، پرواز شماره ۶۲۶۲ هواپیمایی تابان از کیش به تهران، دقایقی پس از پرواز به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در کیش شد. در ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، پرواز شماره ۶۳۵۷ مسیر تهران - نجف پس از حدود یک ساعت و نیم پرواز به دلیل نقص فنی به وجود آمده در طی مسیر و آنچه که از دست دادن یکی از موتورهای هواپیما عنوان شده، مجبور به بازگشت به فرودگاه امام خمینی شد. در ۱۳ اسفند ۱۳۹۴، هواپیمای مسیر تهران - مشهد پس از ۳۵ دقیقه پرواز به دلیل نقص فنی و تکان.های شدیدی که در حین پرواز رخ داد، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران شد.

airplane معرفی هواپیمایی تابان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog