airplane معرفی هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان یکی از ایرلاین های بزرگ کشور است که بیشترین پرواز را به فرودگاه های کوچک کشور دارد. ایرلاین آسمان با ۳۳ فروند هواپیما به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز منظم دارد.

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد. هواپیمایی آسمان هم.اکنون وسیع.ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی را (با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور) دارد. آسمان برای پوشش هر چه بهترشبکه پروازی خود، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران، شیراز و مشهد دایر کرده است. هر یک از سه مرکز یادشده، خدمه پروازی و آشیانه.هایتعمیر و نگهداری مستقل دارند تا از این طریق ضمن جذب و آموزش نیروی متخصص بومی، پروازهای روزانه از استقلال کافی برخوردار باشند. ایرلاین آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. این امر سبب شده تا آهنگ رشد و توسعه آسمان بیش از پیش فرونی یابد.
آسمان از بدو تأسیس تا کنون دو شاخص مهم یعنی توسعه ناوگان و توسعه توانمندی.های فنی – عملیاتی شرکت را مدنظر داشته و در این راه به نتایج مهمی دست.یافته که از آن جمله می.توان عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان همچون یاتا، نرخ صعودی جابجایی مسافر، گسترش شبکه پروازی، جذب و آموزش نیروی متخصص، ساخت آشیانه.ها و کارگاه.های متعدد مهندسی تعمیرات و دریافت گواهینامه.های بینالمللی از سازمان.های معتبر هوایی اشاره کرد.

آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده در این خصوص IOSA خوانده می.شود که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است. هواپیمایی آسمان همچون سایر خطوط هوایی جهان به ایمنی پروازهای خود قبل از هر شاخص دیگری توجهی خاص دارد. از این.رو با ایجاد سیستم مدیریت ایمنی که در اصطلاح اس.ام.اس خوانده می.شود، آخرین رهیافت.های جهانی ایمنی را در سازمان خود اعمال و دیده بانی می.کند.

ناوگان هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان هم.اکنون با ۳۳ فروند هواپیما به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز منظم دارد.

ایرباس A340


تعداد هواپیما: ۱ تعداد صندلی: ۲۴۰

ایرباس A320

تعداد هواپیما: ۳ تعداد صندلی:

BOEING 727


تعداد هواپیما: ۵ تعداد صندلی: ۱۷۲

BOEING 737


تعداد هواپیما: ۲ تعداد صندلی: ۱۴۴

FOKKER 100

تعداد هواپیما: ۱۶ تعداد صندلی: ۱۰۰- ۱۰۹

ATR 72


تعداد هواپیما: ۶ تعداد صندلی: ۶۶

مقاصد پروازی هواپیمایی آسمان


آبادان

فرودگاه آبادان

اراک

فرودگاه اراک

اهواز

فرودگاه اهواز

اردبیل

فرودگاه اردبیل

بندر عسلویه

فرودگاه خلیج فارس

بغداد عراق

فرودگاه بین.المللی بغداد

بم

فرودگاه بم

بندرعباس

فرودگاه بین.المللی بندرعباس

بندر لنگه

فرودگاه بندر لنگه

بجنورد

فرودگاه بجنورد

بوشهر

فرودگاه بوشهر

بندر چابهار

فرودگاه کنارک

دمشق سوریه

فرودگاه بین.المللی دمشق

دزفول

فرودگاه دزفول

دوحه قطر

فرودگاه بین.المللی دوحه

دبی امارات متحده عربی

فرودگاه بین.المللی دبی (قطب)

دوشنبه تاجیکستان

فرودگاه بین.المللی دوشنبه

گرگان

فرودگاه گرگان

ایلام

فرودگاه ایلام

اصفهان

فرودگاه بین.المللی شهید بهشتی اصفهان

استانبول ترکیه


فرودگاه بین.المللی آتاترک فرودگاه بین.المللی صبیحه گوکچن

کابل افغانستان

فرودگاه بین.المللی حامد کرزی

قندهار افغانستان

میدان هوایی بین.المللی قندهار

کرمان

فرودگاه کرمان

کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه

خوی

فرودگاه خوی

جزیره کیش

فرودگاه بین.المللی کیش

کویت (شهر) کویت

فرودگاه بین.المللی کویت

کوالا لامپور مالزی

فرودگاه بین.المللی کوالالامپور

لامرد

فرودگاه لامرد

شهرستان لارستان

فرودگاه لارستان

منامه بحرین

فرودگاه بین.المللی بحرین

مشهد

فرودگاه بین.المللی شهید هاشمی.نژاد مشهد (قطب)

نجف

فرودگاه بین.المللی نجف

نوشهر

فرودگاه نوشهر

پارس.آباد

فرودگاه پارس.آباد مغان

جزیره قشم

فرودگاه دیرستان

رامسر

فرودگاه رامسر

رشت

فرودگاه سردار جنگل رشت

سبزوار

فرودگاه سبزوار

سهند

فرودگاه سهند

سنندج

فرودگاه سنندج

ساری

فرودگاه دشت ناز ساری

شاهرود

فرودگاه شاهرود

شیراز

فرودگاه بین.المللی شهید دستغیب شیراز (قطب)

استکهلم سوئد

فرودگاه استکهلم-آرلاندا

تبریز

فرودگاه بین.المللی شهید مدنی تبریز

تهران


فرودگاه بین.المللی امام خمینی (قطب اصلی) فرودگاه بین.المللی مهرآباد (قطب اصلی)

ارومیه

فرودگاه بین.المللی شهید باکری ارومیه

یاسوج

فرودگاه یاسوج

یزد

فرودگاه شهید صدوقی یزد

ایروان ارمنستان

فرودگاه بین.المللی زوارتنوتس

زاهدان

فرودگاه بین.المللی زاهدان

عملکرد هواپیمایی آسمان


طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۴۵ دقیقه.ای بیشترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت.های هواپیمایی دیگر داشت. در مرداد ۱۳۹۴ و پس از تأخیر ۱۰ ساعته پرواز تهران -اهواز، سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تذکر کتبی به شرکت آسمان صدور مجوز پروازهای فوق.العاده این شرکت را به حالت تعلیق درآورد.

سوانح هواپیمایی آسمان


۲۰ مهر ۱۳۷۳ (۱۲ اکتبر ۱۹۹۴)، سقوط پرواز ۷۴۶ آسمان. هواپیمای فوکر ۲۸ آسمان که در مسیر اصفهان-تهران در حال حرکت بود به علت نقص فنی از کنترل خارج و به ارتفاعات کرکس برخورد کرد. در این حادثه ۵۹ مسافر و ۷ خدمه کشته شدند. در ۲ شهریور ۱۳۸۷، پرواز شماره ۶۸۹۵ هواپیمایی آیتک ایر که از بیشکک عازم تهران بود، لحظاتی پس از پرواز در نزدیکی بیشکک سقوط کرد و ۶۸ نفر از مسافران آن کشته شدند.

حوادث هواپیمایی آسمان


در ۲۴بهمن ۱۳۹۳پرواز ۱۶:۳۰ از تهران به مقصد یزد با اعلام ۶ مرتبه تاخیر و ۲ بار سوار و تخلیه مسافرین از هواپیمای فوکر۱۰۰ با اعتراض مسافرین همراه شد که تعدادی از آن ها خواستار بازگشت وسایلشان و انصراف از پرواز شدند ولی با بی اعتنایی مسئولین هواپیمایی مواجه شدند و تهدید به بازداشت شدند و با وجود نقص فنی جدی و متقاعد کردن خلبان به پرواز سرانجام با ۱۳ ساعت تاخیر در فرودگاه یزد فرود آمد. در روز بیستم مرداد سال ۱۳۸۸ یکی از چرخ.های هواپیمای پرواز شماره ۷۲۹ هواپیمایی آسمان در هنگام فرود در فرودگاه اصفهان ترکید و آتش گرفت. در فروردین ۱۳۸۹، آتش.سوزی و نقص فنی در پرواز هواپیمایی آسمان از عسلویه به سمت تهران باعث ایجاد رعب و وحشت مسافران و کنسل شدن این پرواز گردید. خلبان با جسارت و توانایی بالا هواپیما را نگه داشت و مسافران این پرواز هواپیما را بدون وارد شدن خسارت جانی ترک کردند. در ۴ شهریور ۱۳۸۹، پرواز شماره ۷۷۳ آسمان از مبدأ تهران به مقصد تبریز پس از فرود در فرودگاه تبریز کنترل خود را از دست داد و در گودالی در انتهای باند متوقف شد. در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، پرواز شماره ۸۵۳ هواپیمایی آسمان که از مشهد عازم زاهدان بود، به دلیل عدم باز شدن چرخ سمت چپ عقب درخواست فرود اضطراری کرد و به ناچار با وجود یک چرخ بسته به حالت اضطرار در باند فرودگاه بین.المللی زاهدان فرود آمد و با وجود اینکه این هواپیما از باند پرواز خارج و لاستیک آن دچار ترکیدگی شد اما تمامی ۱۱۳ نفر مسافر این پرواز جان سالم به در بردند و تنها ۹ نفر مصدوم شدند که بصورت سرپایی درمان شدند. در ۵ آبان ۱۳۹۳، پرواز تهران - ایروان که از فرودگاه امام خمینی برخاست به علت بروز نقص فنی و آزاد نشدن دریچه چرخ سمت چپ هواپیما پس از مدتی پرواز در آسمان تهران و کاهش میزان سوخت خود، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد می.شود. در ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، پرواز تهران - شیراز دقایقی پس از پرواز با نقص فنی مواجه شد و با کم کردن سوخت در آسمان تهران دوباره به فرودگاه مهرآباد بازگشت. در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، پرواز تهران-زاهدان این شرکت با بوئینگ ۷۲۷ به دلیل نقص فنی پس از حدود ۵۰ دقیقه پرواز مجبور به بازگشت به تهران شد.

airplane معرفی هواپیمایی آسمان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog