airplane معرفی فرودگاه تبریز

فرودگاه بین.المللی شهید مدنی تبریز در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات هوایی، پروازهای برنامه.ای و غیر برنامه.ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگان.های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO در محل کنونی تأسیس شد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات هوایی، پروازهای برنامه.ای و غیر برنامه.ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگان.های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی در محل کنونی تأسیس شد . برای اولین بار در سال ۱۳۲۶ دفتری با عنوان بی.سیم هوایی در شهر تبریز در ساختمانی مشهور به بی.سیم در انتهای خیابان ارتش فعلی فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۲۹ از بی.سیم هوایی به ایستگاه هوایی تغییر عنوان یافت و باند پروازی خاکی در محل فعلی فرودگاه مورد استفاده قرار گرفت.

فرودگاه شهید مدنی تبریز


در سال ۱۳۳۵، با نصب دستگاه.های ناوبری در محوطه فرودگاه و ایستگاه هوایی به.نام فرودگاه تبریز تغییر نام داده شد. در سال ۱۳۳۷ عملیات ساختمان ۳ طبقه و برج کنترل در طبقه چهارم در محوطه فرودگاه شروع شد. در سال ۱۳۳۸ مورد بهره برداری قرار گرفت و اداره فرودگاه، با راه اندازی دستگاه.های مخابراتی و نصب یک دستگاه سانترال تلفن ۲۵ شماره.ای داخلی و خرید و نصب یک رشته تلفن جهت ارتباط با شهر، از شهر به خود فرودگاه نقل مکان یافت. سرویس هوایی بین تبریز و تهران و بالعکس با هواپیمای DC۳ هفته.ای ۲ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) دایر شد. در سال ۱۳۵۶ پرواز حجاج از این فرودگاه شروع و از سال ۱۳۷۰ با تصویب هیئت دولت به عنوان فرودگاه بین.المللی نام.گذاری شد و در سال ۱۳۷۸ به عنوان یکی از فرودگاه.های درجه یک کشور انتخاب شد. از آن تاریخ، به عنوان یکی از چهار فرودگاه آسمان باز ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارائه می.نماید.

این فرودگاه هم اکنون با داشتن حدود ۲۰۰ پرواز داخلی و ۲۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در هفته از نظر تعداد پرواز و تجهیزات ناوبری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است. مقاصد پروازهای خارجی فرودگاه تبریز شامل پروازهای استانبول، دبی، ارزروم، دمشق، بغداد، مدینه، جده، غازی عینتاب، باکو، نجف، تفلیس و وان است. مقاصد پروازهای داخلی فرودگاه تبریز که به. صورت هفتگی و روزانه از این فرودگاه انجام می.پذیرد شامل پروازهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز،اهواز، بندرعباس، ماهشهر، کیش و عسلویه است. فرودگاه تبریز همچنین پروازهایی در ایام نوروز و تعطیلات تابستان به شهرهایی همچون ازمیر، آنتالیا، بودروم، آدانا در ترکیه، تفلیس در گرجستان و موناستیر در تونس دارد.

دسترسی به فرودگاه


جهت تردد مسافران و مراجعین از فرودگاه به شهر تبریز و بالعکس اتوبوس.های شهری سازمان اتوبوس.رانی شهرداری تبریز به صورت مرتب از داخل فرودگاه به مقصد بازار تبریز (راسته کوچه) و بالعکس فعال هستند. خدمات تاکسیرانی فرودگاه توسط تاکسی.رانی فرودگاه وابسته به سازمان تاکسی.رانی شهرداری تبریز صورت می.گیرد. دفتر و محل استقرار در خروجی پایانه داخلی بوده و به صورت شبانه روزی سرویس ارائه می.نماید. این فرودگاه دارای پارکینگ اختصاصی است که به صورت شبانه روزی جهت پارک خودروهای سواری در نظر گرفته شده است.

امکانات داخل پایانه


غرفه.های مختلفی از فروشگاه.های معتبر در محوطه داخلی فرودگاه وجود دارد که شامل مواد غذایی، سوغاتی.های شهر تبریز و صنایع دستی در محیط فرودگاه برپا است. غرفه.های لباس و پارچه و محصولات فرهنگی حج و زیارت در پایانه حجاج نیز فعال و دایر می.باشند. بانک.های ملی و ملت در سالن اصلی فرودگاه دارای شعبه هستند. همچنین دستگاه.های خودپرداز بانک.های ملی، تجارت، ملت، مهر اقتصاد، موسسه مالی و اعتباری مهر و بانک انصار در سالن اصلی فرودگاه جهت انجام کارهای بانکی مستقر است. رستوران و غذاخوری فرودگاه با غذاهای مختلف و کافی شاپ فرودگاه با ارائه صبحانه، انواع فست فود و نوشیدنی.ها در سالن اصلی پایانه فرودگاه دایر است. غرفه آبمیوه در سالن ترانزیت داخلی و سالن پایانه حجاج فعال است.

شماره.های تماس فرودگاه تبریز


اطلاعات پرواز: ۴ - ۳۵۲۳۴۷۰۱ - ۰۴۱ و ۱۹۹ شماره فاکس: ۳۵۲۶۰۴۱۴ - ۰۴۱ دفتر مدیرکل: ۳۵۲۶۰۴۰۰ - ۰۴۱ مرکز تلفن: ۳۵۲۶۰۴۰۵ - ۰۴۱ رئیس اداره حراست: ۳۵۲۳۴۷۱۰ - ۰۴۱ روابط عمومی: ۳۲۶۰۶۱۳۶ - ۰۴۱ شماره سامانه پیام کوتاه: ۳۰۰۰۰۱۹۹ آدرس پستی: تبریز - فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز کد پستی ۵۱۸۹۶۱۳۱۳۱ پست الکترونیکی: [email protected]

سرمایه گذاری ایتالیایی.ها برای توسعه فرودگاه


شرکت فرودگاه.ها و ناوبری هوایی ایران، در دومین مجمع اقتصادی ایران و ایتالیا یادداشت تفاهم «سرمایه.گذاری٬ طراحی و احداث پایانه مسافری در فرودگاه بین.المللی تبریز» به ارزش ۵۰ میلیون یورو بین مدیرعامل شرکت. فرودگاه.های و ناوبری هوایی ایران و رئیس شرکت سهامی خاص ویتالی فعال در زمینه ساخت.وساز به امضا رسید. پایانه مذکور مورد تفاهم یک پایانه بین. المللی است که در دو فاز احداث خواهد شد و گنجایش پذیرش همزمان مسافران یک پرواز پهن پیکر و دو پرواز متوسط را خواهد داشت. این پایانه در فاز نخست در مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث می.شود که بر اساس طرح جامع فرودگاه بین.المللی تبریز می.تواند تا ۵۰ هزار مترمربع در فاز دوم نیز افزایش داشته باشد. همچنین در حاشیه سفر هیأت ایتالیایی به ایران یک یادداشت تفاهم دیگری نیز در زمینه انتقال تکنولوژی برای بازسازی و نوسازی عوامل پروازی در فرودگاه.ها با شرکت. فرودگاه.ها و ناوبری هوایی ایران، امضا شد.

شرکت.های هواپیمایی و مقصدهای پروازی فرودگاه تبریز


شرکت.های هواپیمایی
مقصدهای پروازی

هواپیمایی آتا
فرودگاه بین.المللی اهواز، فرودگاه بین.المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین.المللی آتاترک، فرودگاه بین.المللی کیش، فرودگاه بین.المللی شهید هاشمی.نژاد مشهد، فرودگاه بین.المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین.المللی مهرآباد

اطلس گلوبال
فرودگاه آدانا

هواپیمایی کاسپین
فرودگاه خلیج فارس، فرودگاه بین.المللی مهرآباد

فلای.دبی
فرودگاه بین.المللی دبی

ایران ایر
فرودگاه بین.المللی اهواز، فرودگاه بین.المللی بغداد، فرودگاه بین.المللی بندرعباس، فرودگاه بین.المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین.المللی ملک عبدالعزیز، فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز، فرودگاه بین.المللی نجف، فرودگاه بین.المللی مهرآباد

هواپیمایی ایران ایرتور
فرودگاه بین.المللی مهرآباد

هواپیمایی آسمان
فرودگاه بین.المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین.المللی مهرآباد

کیش ایر
فرودگاه خلیج فارس

هواپیمایی ماهان
فرودگاه بین.المللی بندرعباس، فرودگاه بین.المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه کرمان، فرودگاه بین.المللی نجف

هواپیمایی معراج
فرودگاه بین.المللی شهید هاشمی.نژاد مشهد، فرودگاه بین.المللی مهرآباد

هواپیمایی قشم
فرودگاه بین.المللی بغداد، فرودگاه بین.المللی نجف

هواپیمایی سعودی
فرودگاه بین.المللی ملک عبدالعزیز، فرودگاه شاهزاده محمد بن عبدالعزیز

تیلویند ایرلاینز
فصلی: فرودگاه آدانا

انور ایر
فصلی: فرودگاه آدانا

پگاسوس
فصلی: فرودگاه آدانا

ترکیش ایرلاینز
فرودگاه بین.المللی آتاترک، فرودگاه عدنان مندرس

هواپیمایی زاگرس
فرودگاه بین.المللی شهید هاشمی.نژاد مشهد



airplane معرفی فرودگاه تبریز


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog