طراحی سایت چندزبانه

طراحی سایت چندزبانه
در پروژه طراحی سایت عواملی بسیاری برای موفقیت، سودآوری، بازدهی مطلوب و به سرانجام رسیدن اهداف صاحب سایت وجود دارد، از جمله این عوامل می توان به مطرح شدن در جوامع بین المللی و به اشتراک گذاری اهداف و برنامه ها و استراتژی و نمونه کارهای خود در سطوح وسیع و گسترده با کاربران جهانی اشاره کرد. این مهم نیز در طراحی وب، با سایت چندزبانه مقدور خواهد بود.


تعریف طراحی سایت چندزبانه
طراحی سایت دو یا چندزبانه سایتی است که در آن محتوا به بیش از یک زبان نوشته شده است. اطلاعات و بخش های مختلف سایت با هدف تحت پوشش قراردادن کاربران بیشتر، در چند زبان طراحی شده است. معمولا یک زبان رایج در سایت های چندزبانه، زبان بومی کشور طراح و سازنده آن است و یکی دیگر از زبان ها، زبان بین المللی انگلیسی یا فرانسه خواهد بود. حال بسته به نوع کاربران و بازدیدکنندگان و مخاطب هدف سایت زبان دیگری نیز استفاده می گردد.

نکات مهم در طراحی سایت چندزبانه
طراحی وب سایت چندزبانه به دلیل تفاوت فرهنگی، اعتقادی و سایر تفاوت های زبانی (نحوه نگارش، املا و خواندن افراد) رعایت و دقت در نکات زیر الزامی است. نحوه به کاربردن علائم نگارشی چون کاما، نقطه و فاصله گذاری میان کلمات و حتی نحوه یاداشت اعداد و قراردادن ممیز ممکن است در هر زبانی متفاوت بوده و پیام اشتباه و غیراز آنچه مدنظر است به مخاطب منتقل نماید. بنابراین در طراحی سایت رعایت صحیح علائم نگارشی باید توجه ویژه داشت. چپ چین یا راست چین شدن مطالب: در متون فارسی متن باید از راست به چپ و در انگلیسی از چپ به راست نوشته شود. باید دقت گردد در هر زبانی نحوه صحیح املا و چیدمان اعداد و محتوا از کدام سمت است. تاریخ و زمان نیز مطابق فرمت صحیح ارائه گردد تا از سردرگمی کاربر جلوگیری شود. فرمت های رایج در فرهنگ های مختلف شامل MM / DD / YY و DD / MM / YY و YY / MM / DD می باشد. در استفاده از تصاویر، نمادها، آیکون ها و عباراتی که ممکن است در کشور و فرهنگی دیگر معنای غیراخلاقی و ناپسندی داشته باشد و یا به گونه ای توهین به باورهای قومی و عقاید مذهبی دینی باشد، کمال دقت را داشته باشید.

سئو ٫ سئو سایت ٫ بهینه سازی سایت ٫ طراحی سایت ٫ طراحی وب سایت ٫ طراحی وب ٫

طراحی سایت چندزبانه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog