قتل یک گردشگر ایرانی در استانبول

دو گردشگر ایرانی در شهر استانبول ترکیه از سوی 6 شهروند ترکیه ای به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در نتیجه آن یکی از گردشگران ایرانی جان باخته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از آژانس خبری دوغان ترکیه، ماجرا از این قرار است که پنج شنبه گذشته چند شهروند ترکیه ای با فریب عده ای از گردشگران ایرانی آنها را به مراکز تفریحی برده و از آنها درخواست پول های کلانی می کنند که سبب اعتراض گردشگران ایرانی می شود.

با بالا گرفتن مشاجره بین دو گردشگر ایرانی و 6 شهروند ترک بر سر قیمت طلب شده از سوی آنها، شش فرد مزبور با حمله به دو تن از گردشگران معترض ایرانی آنها را به شدت با چاقو مضروب می کنند که در نتیجه آن یکی از دو گردشگری که به شدت مضروب شده بودند، جان باخته است.

مضروب مقتول یک شهروند 40 ساله ایرانی با نام اختصاری" ح . ک " است و فرد دوم جوانی 29 ساله با نام " پ . م " است.

پلیس ضاربان را که شش نفر بوده اند دستگیر و روانه زندان کرده است. ضاربان از طریق دوربین های مدار بسته شناسایی شده اند.

تصویر دوربین مدار بسته از محل حادثه



این اتفاق در محله " کمال پاشا " منطقه "فاتح" استانبول روی داده است. ضاربان دو گردشگر ایرانی را با چاقو به شدت مضروب کرده اند. گردشگران ایرانی به بیمارستان منتقل شده اند اما بر اثر شدت جراحات گردشگر 40 ساله ایرانی جان باخته است.

در سال های گذشته که بسیاری از گردشگران ایرانی از طریق تورهای گردشگری به ترکیه سفر می کنند، حوادث این چنینی برای گرشگران ایرانی کمتر روی داده است.

پلیس استانبول پس از حادثه شش فرد متهم را شناسایی، دستگیر و روانه زندان کرده است.

اتهام این افراد در مراحل اولیه بازجویی " مضروب کردن عمدی به قصد قتل " اعلام شده است.

سالانه صدها هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر می کنند اما در سال گذشته و همزمان با افزایش حملات تروریستی به مراکز توریستی ترکیه این آمار اندکی کاهش یافته است.

منبع

قتل یک گردشگر ایرانی در استانبول


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog