وضعیت قرمز برای بانوی رکوردشکن دو ومیدانی

پریسا عرب موفق شد رکورد دوی 10 هزار متر ایران را جا به جا کند و با فاصله شش دقیقه ای، قهرمان لیگ شود؛ اما وضعیت او برای ادامه کار اصلا مناسب نیست.



به گزارش "ورزش سه"، لیگ دو ومیدانی بانوان به پایان رسید و فقط یک رکورد ملی در آن جا به جا شد. در جریان این رقابت ها در دوی 10 هزار متر، پریسا عرب از باشگاه دانشگاه آزاد موفق شد رکورد ملی این رشته را جابه جا کند.

عرب با ثبت زمان 37:28:73 دقیقه قهرمان دوی 10 هزار متر شد. پس از اخذ تست دوپینگ از این ورزشکار و تایید کمیته ضد دوپینگ، این رکورد به عنوان رکورد ملی 10 هزار متر بانوان به ثبت خواهد رسید. او بعد از این رکورد شکنی گفت: «لیگ از کیفیتی بالایی برخوردار است و بارها توسط ورزشکاران شرکت کننده، رکوردهای ملی و باشگاهی جابه جا شد؛ همین موضوع نشان از تغییر در رشد و پیشرفت سطح آمادگی بانوان دو ومیدانی کار دارد. البته این حس رقابت در بین ورزشکاران با وجود مبالغ ناچیزی که از سوی باشگاه ها در قراردادها منظور می شود، همخوانی ندارد. من پر امتیازترین ورزشکار لیگ شدم، رکوردشکنی هم کردم؛ اما مبلغ قراردادم کمتر از برخی ورزشکاران بود. امیدوارم در آینده فکری به حال پاداش قهرمانان باشگاه ها در مسابقات لیگ شود. این مبالغ حتی هزینه تمرینات و تهیه نیازهای اولیه ورزشکاران هم نمی شود؛ اما چاره ای نیست و باید با همین حداقل مبالغ برای حضور در لیگ کنار آمد.»

او در خصوص مشکلات موجود برای تمریناتش می گوید: «متاسفانه در استان مرکزی امکانات تمرینی برایم وجود نداشت. وقتی امکانات اولیه ای چون رختکن و پیست دو ومیدانی تارتان که نیازهای اصلی برای تمرین است وجود نداشته باشد، چاره ای جز مهاجرت برای بقا در ورزش وجود نخواهد داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتم به تهران بیایم و با هزینه های سنگین زندگی در پایتخت به تمریناتم بپردازم. در حال حاضر هم در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران تمرین می کنم و تصمیم دارم با پشت کار و ادامه تمرینات در این رشته ورزشی به اهدافم برسم.»

بانوی رکورد شکن لیگ امسال در پایان گفت: «امیدوارم به واسطه رکوردشکنی های پی در پی و همچنین حضور پررنگ در مسابقات مختلف، به رقابت های برون مرزی اعزام شوم؛ چرا که در ایران هیچ رقیبی برای ثبت رکوردهای خوب ندارم. وقتی من قهرمان می شوم و نفر دوم لیگ با رکورد من 6 دقیقه فاصله دارد، چطور می شود رکورد ملی را شکست؟ اگر هم رکوردشکنی می کنم این تمام تلاش من است. قطعا با رقابت با بهترین های آسیایی رکوردهای بهتری ثبت خواهم کرد و هدفم حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو است. امیدوارم با اعزام به مسابقات برون مرزی و رقابت با حریفان برتر خارجی، ضمن بهبود رکوردهای ملی در 5هزار و 10هزار متر سهمیه حضور در المپیک را هم کسب کنم.»

وضعیت قرمز برای بانوی رکوردشکن دو ومیدانی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog