زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

مجله مذاکره و زبان بدن
ادامه مقاله زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ
زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ قسمت دوم
چهارشنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۶ تجزیه و تحلیل تخصصی مدلهای غیر کلامی دومین مناظره ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا
 
این مقاله قسمت دوم تحلیل تخصصی زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالدترامپ می باشد و در پایان دومین مناظره ریاست جمهوری ۲۰۱۶، حضار و رای دهندگان مردد بخاطر سخنان و زبان بدن کاملا متناقض و تهاجمی این دو نامزد به یک جمع بندی واحدی نرسیدند و هرچند هیلاری کلینتون با تفاوت ناچیزی جلوتر از رقیب خود قرار دارد اما این تفاوت چشمگیر نبوده و نیست. اما چرا؟
متاسفانه آنچه در این مناظره دیده می شود بیشتر یک ریاکاری دوجانبه است هر دو می دانند که دروغ می گویند و هر دو هم می دانند هیچکدام بجز قدرت طلبی و جنگ طلبی دنبال چیز دیگری نیستند اما بازهم فقط سعی در فریب بیشتر مردم آمریکا دارند. در این مناظره که بیشتر یک جنگ ان هم از نوع تمام عیار ان بود هر دو طرف هرچه دم دستشان می آمد را به دیگری نسبت می دادند تمام تحلیل های ما در این عکسها کاملا قابل استناد است فقط بسیار دقیق ببینید.
دیشب اقای دونالد ترامپ و خانم هیلاری کلینتون با حملات بسیار تند و شدید یکدیگر را مورد حمله تمام عیاری قرار دادند که تا کنون در سوابق انتخاباتی امریکا مطابق آنرا ندیده بودم دیشب ما شاهد یکی از چالشی ترین مناظره های انتخاباتی ایالات متحده امریکا بودیم.
این مناظره که زیر سایه افشاگری های اخیر CNN درباره سخنان رکیک جنسیتی ترامپ برگزار شد، دو نامزد حملات سختی را علیه یکدیگر سازماندهی و اجراء نمودن در این میان زبان بدن و رفتارها و تن صدا و گویش ترامپ تهاجمی تر و عصبی تر بود و انسان را به یاد کامیکازیهای جنگ جهانی دوم می انداخت. ترامپ استدلال جالبی را به کار برد و گفت هرگز زنان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار نداده و در مقابل به بیل کلینتون اشاره کرد که چنین کاری را  با خانم منشی خود انجام داده بود او در جریان سخنان خود به یکی از زنان شاکی اشاره کرد و گفت او در ۱۳ سالگی از سوی بیل کلینتون مورد تجاوز قرار گرفته است. ترامپ همچنین کلینتون را به شدت متهم کرد که به قربانیان سوء استفاده های  همسرش حمله کرده و آنها را مورد آزار و تحقیر شدید قرار داده است. او همچنین اشاره کرد که یکی از ۴ زنی که در محل مناظره حضور دارد یک زن قربانی سوءاستقاده است که هیلاری کلینتون وکیل تسخیری مردی بوده است که به او تجاوز کرده نموده بود.
در مقابل هیلاری کلینتون اما در مقابل از اظهارنظر در مورد آنچه ترامپ بیان نمود خودداری کرد اما تاکید کرد که سخنان رقیب در مورد “دستمالی کردن” زنان نشان می دهد که او برای ریاست جمهوری مناسب نیست خانم کلینتون به شدت از احساسات و ظرایف زنانه خود بر ضد ترامپ استفاده استادانه نمود .
نویسنده این مقاله بعنوان شاگرد پروفسور حیدری بیاد دارد که ایشان همیشه میگفتند نه گوشه رینگ برو و نه گوشه رینگ ببر و دیشب با گوشه رینگ بردن ترامپ هیلاری کلینتون اشتباه مهلکی را مرتکب شد و نتوانست از موقعیت طلایی و جدیدی که CNN   برای هیلاری کلینتون بوجود آورده بود حداکثر استفاده را بنماید.
در این مناظره ترامپ بارها در سخنان خود کلینتون را دروغگو خواند و حتی وعده داد اگر در انتخابات پیروز شود، دادستان ویژه ای را برای تحقیق در مورد وی منصوب خواهد کرد اما در مقابل کلینتون، دونالد ترامپ را متهم کرد که در دنیای دیگری زندگی می کند و از واقعیت های امروز آمریکا و حتی جهان کاملا به دور است.
تعداد زیادی از مردم اعتقادی به مناظره میان معاونین نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات آمریکا ندارند. مناظره سال ۱۹۷۶ میان معاونین نامزد ها اولین مناظره از این نوع محسوب می شود. حتی این مناظره در سال ۱۹۸۰ نیز برگزار نشد.تقریبا در تمام دقایق این مناظره ۹۵ دقیقه ای هیچ مرز و محدودیتی قابل رویت نبود. پنس و کین چندین و چند بار صحبت یکدیگر را غیر مودبانه قطع کردند و در چندین مورد هم مستقیما به سوالات یکدیگر پاسخ دادند. این مناظره کاملا شبیه به یک دعوای کودکانه افراطی بود که دو طرف مثل دو کودک به سمت یکدیگر سیب زمینی پرتاب می کردند و شاید این امر بر جذابیت این مناظره نزد عوام افزوده بود.
در این مناظره آنچه برای مازیار میر نویسنده این مقاله به شدت جالب بود این بود که  سیگنال های صورت غیر کلامی آقای دونالد ترامپ به شدت برای  مغلوب ساختن هیلاری طراحی و بهبود یافته بود و مخصوصا تکیه بر یک مطلب در حالیکه این خود یک اشتباه فاحش و استراتزیک است.چهره برافروخته ترامپ که در پی انتشار فیلم جنجالی در موضع ضعف قرار گرفته بود بسیار بیشتر از همیشه به چشم می‌آمد.
در این مناظره و بر اساس اصول NLP   میتوانیم اینگونه حدس بزنیم که پیکره بندی دونالد ترامپ آلفا بود و پیکره بندی خانم هیلاری کلینتون بصورت قابل توجهی به سمت بتا تمایل داشت.

لطفا برای مطالعه بیشتر حتما مقاله مدمه ای بر علم nlp را مطالعه فرمائید.


یک نکته بسیار حائز اهمیت دیگر این بود که ترامپ برای  پیشی جستن از هیلاری قصد داشت در کل این مناظره ترس های خود را مخفی کند و خود را با اعتماد به نفس نترس و به دور از هرگونه عصبیتی نشان دهد اما این خود یک دروغ بزرگتری بود.
این امر به ویژه در مواقعی قابل استناد بود که لرزش ها گشاد و تنگ شدن چشمها و سوراخ بینی و…. و همچنین  تغییر زوایای صورت فک سر و گردن و حتی تند و کند شدن رفتارهای غیرکلامی به وضوح قابل رویت بود.
برای مثال می توانید توجه داشته باشید که گوشه دهان برای  مغلوب ساختن و پیشی جستن معمولا به پایین و عقب کشیده می شود رفتاری که بسیار در این منظره دیده میشود.
اگر چه در برخی موارد زاویه دوربین کاملا عوض میشد اما توجه به جزئیات  در هر دو کاندیدا علائم خشم فرو خورده و یا عصبیت را به وضوح نشان می داد.
در بدو ورود به مناظره حتی دو کاندیدا حاضر به دست دادن با هم نشدند چرا؟ آتش کینه خشم و…. تا کجا شعله هایش زبانه می کشد یا این حس قدرت طلبی و ریاست است که انسان را به گرگی درنده تبدیل می کند .
اما در مورد خانم هیلاری  کلینتون وزیر امور خارجه چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد دیگر از آن لباس قرمز یک دست اثری نیست اما همچنان خانم سیاستمدار کفش پاشنه بلندی به پا دارد.  در مراحل اولیه مناظره او از خنده صادقانه کمی بهره برده است اما در ادامه خنده هایش رنگ و بوی سیاستمدارانه و دروغین دارد که کاملا مشهود است .



لطفا رجوع کنید به مقاله استاد زبان بدن


لطفا توجه کنید خانم کلینتون چگونه تنه، سر و گردن خود را به عقب می لرزاند و مخصوصا علاوه بر همه این موارد، فک خود را چگونه جمع میکند.
خانم کلینتون به صورت کاملا معنی داری به سمت دوربین می چرخد زمان بندی در استفاده از تکنیک چرخش به سمت دور بین نشان می دهد هیلاری کلینتون به شدت مورد اموزش زبان بدن و حتی میزانسن بوده که می تواند انقدر خوب و حرفه ای روبروی دوربین رفتارهای حرفه ای و موثر از خود بروز دهد.
او هرازچند گاهی اجازه می دهد تا دوربین با نمایش یک ژست قدرت دید بهتری به بیننده از بیاناتش بدهد . هیلاری بسیار سعی وافری می کند که لبخند او صادقانه به نظر برسد و با تمام اجزای مورد نیاز از یک پیشانی آرام، پلک تا حدی بسته، شیارهای مقعر در پلک پایین ا، عضلات گونه را به سمت بالا و حتی عضلات ناقل و تمام سعی خود را انجام می دهد که تنها دندان های بالایی او را بیننده مشاهده کند و تمامی این رفتارهای غیرکلامی برای این است که مخاطب را جذب کند هرچه بیشتر و بهتر هرچند به نظر می رسد در این کار خیلی موفق نبوده است هرچند که …
شاید این روایت جالب باشد که دو نفر در جنگل درحال گذر بودند که باشیری مواجه شدند اولی شروع به محکم کردن بند کفشهایش نمود و شروع به دویدن نمود . دوستش گفت : خودت را خسته نکن هیچ انسانی تندتر از شیر نمی دود و دوستش در حالیکه به شدت می دوید گفت :من فقط باید تندتر از تو بدوم ( نکته ای که کلینتون به آن بسیار امید وار است ، دویدن تندتر از ترامپ به هر قیمتی)
نکته پایانی و انگار باید بگویم پایان جنگ  بود .در سوال آخر مجری این مناظره پر تنش که لحن دو کاندیدا نسبت به یکدیگر را کاملا چه به لحاظ زبان بدن و چه به لحاظ لحن تغییر داد این بود که در مورد یکدیگر نکته مثبتی را ذکر کنند؟
اول خانم هیلاری کلینتون از فرزندان آقای ترامپ بسیار  ستایش کرد و در مقابل هم دونالد ترامپ، خانم کلینتون را فردی کوشا و جدی معرفی کرد که هرگز میدان را خالی نمی‌کند.
سید مازیار میر مشاور و تحلیل گر

زبان بدن هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog