همه چیز درباره تهیه سیم.کارت تلفن و اینترنت در ترکیه

یکی از دغدغه های هموطنان عزیزمان که به ترکیه سفر می کنند نحوه تماس با ایران و داشتن اینترنت می باشد که در این نوشته درباره سیمکارت و تلفن و هزینه اینترنت در ترکیه توضیح داده شده است.
اگر به استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه سفر می.کنید، شاید بهتر باشد پیش از هر چیزی کمی از وضعیت مخابراتی آن اطلاع کسب کنیم. سه شرکت بزرگ در ترکیه رقابت اصلی را پیش می.برند که در این مطلب بر آن.ها مروری می.کنیم.






سیم کارت ترکیه ترک سل

ترک سل را می.توان پیشتاز اپراتورهای همراه اول در ترکیه به حساب آورد. این موضوع به ویژه وقتی مهم.تر می.شود که بدانیم مرکز آن در خود شهر استانبول قرار دارد و بیش از ۳۴ مشترک تلفن همراه از آن استفاده می.کنند.
شرکت ترک.سل در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است و حالا در قبرس شمالی هم مرکزی برای خدمات تلفن همراه دارد. امکان رومینگ خطوط تلفن آن از طریق ۶۰۵ اپراتور در جهان در ۲۰۱ کشور وجود دارد.
ترک.سل حالی تیم. ملی بسکتبال ترکیه است و تجربه حمایت از لیگ برتر ترکیه را هم در کارنامه خود دارد.
فعالیت.های پشتیبانی هنری شرکت ترک.سل هم عبارتست از حمایت از جشنواره بین.المللی فیلم استانبول و فستیوال بین.المللی موسیقی جاز در استانبول.

وودافون:
یک شرکت چند ملیتی با وجهه غالب بریتانیایی است که اگرچه دفتر آن در شهر نیوبری بریتانیا است، اما دومین شرکت بزرگ مخابراتی جهان محسوب می.شود. در ۳۰ کشور از جمله ترکیه فعالیت می.کند و نخستین ارائه کننده سرویس پیام کوتاه در جهان است. از رقبای اصلی ترک سل در ترکیه به حساب می.آید.
اگر با خطوط همراه اول به ترکیه سفر می.کنید، در بسیاری از اوقات، رومینگ با استفاده از خدمات وودافون انجام می.شود. تعجب نکنید اگر نام آن را در گوشی خود دیدید.

آوِئا:
این اپراتور، یک اپراتور بومی و ترکی است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و بیشتر از ۱۵ میلیون مشترک دارد. در حال حاضر در ترکیه ۲۷۰۰ کارمند دارد و با ۶۵۶ اپراتور در ۲۰۱ کشور همکاری دارد. قیمت.های آن معمولا پایین.تر از دیگر اپراتورهاست.

چطور با ایران زیاد صحبت کنم؟
حقیقتش را بخواهید خیلی فرقی نمی.کند از کدام.یک سرویس بگیرید اما توصیه ما استفاده از ترک.سل است. اگر می.خواهید از خدمات اینترنتی استفاده کنید و با ایران هم تماس زیادی داشته باشید، بهتر است بعد از این.که سیم.کارت ترک.سل خود را دریافت کردید، آن را ۲۰ لیر بیشتر شارژ کنید. سپس وقتی فعال شد، عبارت DUNYA 1 SAAT را به شماره ۲۲۲۲ اس.ام.اس می.کنید و سپس پیغامی می.گیرید که می.گوید به ازای آن، امکان یک ساعت تماس با خارج از ترکیه (و ایران) برای شما فعال شده است.
یادتان باشد برای این.که اطمینان حاصل کنید سرویس مورد نظر فعال شده و ۱۹ لیر از موجودی شما کسر شده عبارت #۱۲۳* را وارد کنید و از موجودی خود مطلع شوید. اگر احتمالاً سرویس مورد نظر فعال نشد عبارت DUNYA 1 SAAT را دوباره به شماره ۲۲۲۲ ارسال کنید و در پاسخ به اس ام اسی که برایتان ارسال می.شود کلمه EVET را بفرستید.

برای اینترنت چه کنم؟
اگر یک اینترنت باز هستید که می.خواهید از سرعت بالای اینترنت در ترکیه لذت ببرید، می.توانید از ترک.سل یک سیم.کارت دیتا بخرید که ۱۰۰ لیر قیمت دارد و به شما امکان استفاده از ۵ گیگ اینترنت را
تا ۹۰ روز خواهد داد. برای تمدید این مقدار اینترنت، اگر سیم.کارت خود را داشته باشید، تنها ۸۰ لیر می.پردازید. سرعت اینترنت شما در این صورت بر روی موبایل، از بسیاری از سرویس.هایی که در ایران ارائه می.شود بهتر خواهد بود.

چند نفریم، اینترنت را چطور صرفه.جویی کنیم؟

گوشی.های هوشمند تازه این امکان را دارند که از یکی به عنوان مودم و نقطه هات اسپات بقیه استفاده کنید. می.توانید یک سیم.کارت خریده و با به اشتراک گذاشتن شبکه آن با دیگر دوستان و همراهان، در استفاده از اینترنت به هم یاری برسانید و همچنین هزینه آن را سرشکن کنید.

نکته های مهم برای خرید سیم.کارت در ترکیه:
هر سیم.کارت تا ۲ هفته اعتبار دارد. اگر قصد ماندن بیشتر در ترکیه را دارید حدود ۱۰۰ لیره را باید در مرکز شهرداری بپردازید تا سیم.کارت برایتان ثبت شود. این کار به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی در ترکیه صورت می.گیرد.
بیشتر کافه.ها در ترکیه اینترنت بیسیم دارند، به ویژه اگر در شهرهایی مثل آنکارا و استانبول باشید. اما خب بهرحال برای داشتن اینترنت باید قهوه یا چای سفارش دهید. اگر فکر می.کنید سیم.کارت ۱۰۰ لیر برایتان گران است فکر کنید که برابر با قیمت ۴۰ تا ۵۰ چای کوچک خواهد بود. ارزشش را دارد که چنین هزینه.ای بکنید تا از قیمت.های رومینگ همراه اول، ایرانسل و اپراتورهای دیگر داخلی در طی سفر خود راحت شوید؟
کافه.هایی مثل استارباکس و مانند آن، اجازه استفاده اینترنت بدون ثبت شماره تلفن به شما نمی.دهند، پس اگر سیم.کارت نخریده باشید، امکان استفاده از اینترنت رایگان چنین فضاهایی را هم نخواهید داشت.
در مغازه.های فروش سیم.کارت شرکت.های ترکسل، وودافون و آوِئا معمولا یک نفر به انگلیسی تسلط نسبی دارد. اگر چنین چیزی نبود، به یک فروشگاه دیگر بروید، حتما پیدا خواهید کرد.
زمانی حدود ۱ ساعت برای فعال.سازی هر سیم.کارت در روز اول باید منتظر بمانید.
اینترنت در ترکیه تا حد زیادی، و مگر در شرایط خاص سیاسی فیلتر نیست.
برای تهیه سیم.کارت داشتن گذرنامه و مراجعه به یکی از مراکز ترک.سل در ترکیه الزامی است.

همه چیز درباره تهیه سیم.کارت تلفن و اینترنت در ترکیه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog