هشدار به گردشگران خارجی در تایلند برای احترام به احساسات مردم پس از درگذشت پادشاه

کوالالامپور – ایرنا – سفارتخانه های کشورهای مختلف در تایلند به گردشگران خارجی توصیه کردند به دلیل مرگ 'بهومیبول آدولیادج' پادشاه این کشور جنوب شرق آسیا که مورد احترام مردم تایلند است، به احساسات مردم احترام بگذارند.






به گزارش ایرنا، پادشاه تایلند عصر پنجشنبه در سن 88 درگذشت و دوره سلطنت وی که طولانی ترین حاکم جهان بود، پایان یافت.
دولت تایلند اکنون یک سال عزاداری رسمی اعلام کرده است و از مردم خواست تا لباس مشکی بپوشند و به مدت 30 روز از برگزاری جشن خودداری کنند.
'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند با این حال از مردم خواست در کسب و کار فعال باقی بمانند. کابینه نیز امروز جمعه را برای عزاداری تعطیل کرد، اما بازار بورس اوراق بهادار تایلند و بانک ها به طور معمول فعال هستند.
به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، وزارت امور خارجه انگلیس در یک مشاوره سفر، از کسانی که عازم سفر به تایلند هستند خواست به احساسات مردم احترام بگذارند.
براساس این گزارش، وزارت امور خارجه انگلیس خطاب به گردشگران تصریح کرد: شما باید به حساسیت های مردم تایلند در این زمان احترام گذاشته و ممکن است در این روزها دسترسی به مراکز از جمله رستوران ها و مراکز خرید محدود شده باشد.
پیش بینی شده است با این شرایط تایلند که امسال در انتظار شکستن رکورد پذیرش گردشگران خارجی با پذیرایی از 33 میلیون نفر بوده است، در این زمینه با رکود مواجه شود.
قوانین تایلند در مورد حفاظت از خانواده سلطنتی و ممانعت از توهین به آنها با دقت بسیار اجرا می شود.
براساس ماده 112 قانون جزا تایلند، هر فردی که به پادشاه توهین و یا وی، ملکه، ولیعهد و وارث پادشاه را تهدید کند تا 15 سال به زندان محکوم خواهد شد.
خارجی ها نیز به دلیل شکستن این قانون زندانی شده اند.
آمار نشان می دهد تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته میلادی به تایلند سفر کردند با افزایش 20 درصدی به 88 هزار نفر رسید.
هدف صنعت گردشگری تایلند کسب درآمد بیش از 67 میلیارد دلاری در سال جاری میلادی است که این رقم 9.1 درصد بیشتر از درآمد سال 2015 است.

منبع

هشدار به گردشگران خارجی در تایلند برای احترام به احساسات مردم پس از درگذشت پادشاه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog