کمربندی انابد مشکلی را حل نکرد و خود دارد به مشکل تبدیل می شود


بسیاری از پروژه ها وقتی مشمول زمان میشوند مشکلات عدیده ای رو بوجود می آورند... هم برای خودشان و هم مردم...
وقتی ساختمان نیمه تمام ، چاله به جا مانده در وسط خیابان ، کمربندی و ... به دلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و. ... به حال خود واگذار می شود علاوه بر خطرات استهلاک مصالح و سرقت لوازم، خطرات عدیده ی دیگری هم برای جامعه در پی خواهد داشت. 
از جمله مکانی برای معتادان و سایر بزه های اجتماعی، جایی برای انباشت زباله و در مورد اخیر و مورد بحث ما استفاده ای غیر از کاربریِ اصلیِ پروژه و در نهایت خطر مرگ !!! 
سالهاست باند و باند بازی نمایندگان و مسئولین ادوار مختلف، باندی رو بعنوان کمربندی انابد!!!! در خارج از انابد احداث نموده است که نه تنها آورده ای برای شهر نداشته که اکنون خطری برای جوانان این شهر هم محسوب می شود!!!
باندی عریض و طویل و  خاکی که هر جوان موتور سوار محروم از هر گونه امکانات تفریحی  و سرگرمی این شهر رو وسوسه برای سرعتی جنون آمیز و مرگ بار میکند!!!
میدانم که این معضل هم همچون سایر مشکلات این شهر یک دلیل ندارد و پارامترهای مختلف در آن دخیل اند که یکی از آنها که مهم هم هست فرهنگ استفاده  ی صحیح از این ارابه ی مرگ هست...
ولی نگارنده در معضل مورد بحث سهم مسولین در تقصیر و کوتاهی در عدم تکمیل و یا لااقل ایجاد سرعت گیرهای متوالی این پروژه را بیشتر از علت اول میدانم. 
نه تنها مسولین اجرایی و فنی که مسوولین فرهنگی و ورزشی این شهر در آن سهیم اند.
مسوولینی که برای فلان حرکت موزون چند پسر درفلان جشن یا چند تار موی چند دختر در فلان محفل آنچنان رگِ گردن بیرون زده  آنرا بزرگ مینمایند و اسلام را در خطر ،که مصوبات سلبی بنا مینهند و راه را برای تخلیه ی انرژی جوانان و نوجوانان این شهر آنچنان میبندند که آنان همه ی آن انرژی را در گاز موتور هندای خود در باندِ وسوسه انگیز و طولانی و بی در و پیکر در بیرون شهر، رها میکنند.
و انتهای باند چیزی نیست جز پر پر شدن  مردان آینده ی این شهر!!!
کمربندی که هنوز ماشین سنگین به خود ندیده.....
 و گرهی از مشکلات عدیده ی این شهر را باز نکرده .....
و جان مریضی را نجات نداده .....
 خود بلای جان شده است!!!!
یادم می آید در انتخابات شورای شهر گذشته یکی از عزیزان شورا طرح جالبی دادند : ایشان فرمودند در تپه های بالای کمربندی هم آب وجود دارد و هم برق و هم نهال آماده کاشت داریم لذا می توانیم خیلی راحت در آنجا یک پارک طبقاتی ایجاد کنیم و به این وسیله هم یک مکانی برای تفریح شهروندان داشته باشیم و هم کمکی باشد به پیشرفت کمربندی .ای کاش این ایده محقق می شد.

کمربندی انابد مشکلی را حل نکرد و خود دارد به مشکل تبدیل می شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog