مبانی نظری سبک های مقابله


مبانی نظری سبک های مقابله
دسته: علوم انسانی بازدید: 2 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 70 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله

قیمت فایل فقط 23,000 تومان


مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله
توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
از اوایل دهه 1970 بسیاری از محققان به مطالعه پاسخ­های هوشیار در شرایط تنیدگی زای بیرونی كه افراد در برابر موقعیت­های منفی و بحرانی از خود نشان می­دهند، علاقمند شدند (قریشی­راد، 1389).
به طوری که مقابله یکی از متغیرهایی است که به صورت گسترده در چارچوب روان شناسی سلامت مورد مطالعه قرار گرفته است (هابفول، شوارزر و چون، 1998؛ به نقل از غضنفری و قدم­پور، 1387). لازاروس و فولکمن (1984) معتقدند که مقابله عبارت است از مجموعه کوشش­های شناختی و رفتاری برای غلبه بر مطالبات بیرونی و درونی که به نظر فرد انرژی­بر و فراتر از منابع موجود او است.
شناسایی شکل­های موثر مقابله به عنوان متغیر واسطه­ای در رابطه استرس- بیماری، خط مقدم پژوهش­ها را در این حوزه به خود اختصاص داده است (سامرفیلد، 2000؛ به نقل از غضنفری و     قدم­پور، 1387). به طور كلی سبك­های مقابله­ای به تلاش­های شناختی و رفتاری برای جلوگیری، مدیریت و كاهش تنیدگی اطلاق می­شود (پنتلی و توماکا، 2002؛ به نقل از ضیغمی و پوربهاءالدینی زرندی، 1390).
از دیدگاه لازاروس و فولکمن مقابله عبارت است از: تلاش­های فکری، هیجانی، رفتاری فرد که هنگام روبه­رو شدن با فشارهای روانی به منظور غلبه کردن، تحمل کردن و یا به حداقل رساندن عوارض استرس به کار گرفته می­شود (لازاروس و فولکمن، 1960). بر اساس بررسی­ها موقعی که با استرس و شرایط بحرانی رو به رو می­شویم روش مقابله­مان را از یک فهرست بزرگ­تر و گوناگون انتخاب می­کنیم گر چه فهرست بزرگی از روش­های مقابله­ای داریم لیکن اغلب به تعدادی از راهبردهای مقابله پیش از سایر راهبردها اعتماد می­کنیم و راهبردهایی را مورد استفاده قرار می­دهیم که ما را با موقعیت­های  آسیب­زا سازگار نماید با این همه روش مقابله با استرس مقداری پایداری در موقعیت­های گوناگون نشان می­دهند (لیویدووتین، 1997؛ به نقل از زارع، 1383). لذا یکی از موارد شایان توجه نقش تفاوت­های فردی در فرایند مقابله است هر یک از ما سبک مشخصی برای مقابله با مشکلات­مان داریم و موقعی که عنوان می­کنیم شخصی بامشکلاتش مقابله می­کند به طور حتمی بیان می­نمائیم که وی آن­ها را به صورت مؤثری دستکاری می­کند

 

قیمت فایل فقط 23,000 تومان


برچسب ها : مبانی نظری سبک های مقابله , سبک های مقابله , مبانی نظری پایان نامه سبک های مقابله , مبانی و پیشینه نظری سبک های مقابله , فصل دوم پایان نامه سبک های مقابله , مبانی نظری سبک های مقابله , مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مقابله , دانلود پیشینه و مبانی نظری پژوهش سبک های مقابله
دانلود پروژه و پایان نامه

مبانی نظری سبک های مقابله


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog