علاقه مندان طبیعت در دامنه تفتان/ برف و باران ریزش امید و نشاط بر دل و جان روستاییان و عشایر خاش



زاهدان - ایرنا - ریزش باران و برف همراه با برکت و نعمت و رحمت الهی امید و نشاط را برای روستاییان و عشایر شهرستان خاش به ارمغان آورده و مردم این دیار به شکرانه این نعمت بزرگ سر برسجده گذاشته و علاقه مندان طبیعت از خاش و زاهدان عازم دامنه تفتان شده اند.

به گزارش ایرنا پوشش سفید برف بر قامت تفتان سربلند و سفید پوش کردن دشت و دمن و روستاهای دامنه بام شرق ایران بعد از خشکسالی های مداوم نوید دهنده روزهای خوشی برای مردم مومن و خداجوی شهرستان خاش شده است.
ریزش برف در اطراف کوه تفتان زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده و برخی از شهروندان خاشی و زاهدانی برای بهره بردن از هوای لطیف و پاک و شادی در برف به این منطقه عزیمت کردند.
کشاورزان و روستاییان حاشیه تفتان به یمن این نعمت الهی شادی و نشاط شان را با گردشگران و مسافران تقسیم کرده و میزبان خانواده های علاقه مند طبیعت شدند و با گرمای وجود و قلب مهربان و رئوف و آغوش بازشان پذیرای هم استانی های خود شدند. 
خان محمد کردی از کشاورزان منطقه تمندان به خبرنگار ایرنا گفت: خداوند را شکرگذاریم که برف در این موقع از سال آمد و قطعا اثرات خوبی را برجای خواهد گذاشت.
وی اظهار داشت: ساکنان قریب به 50 روستای حاشیه تفتان از مشاهده برف شادمان هستند و خدای متعال را بابت این نعمت شکر می گویند.
مسلم شهنوازی از ساکنان خاش هم بیان کرد: مشاهده برف و جذابیتهای تفتان سبب شده به همراه سایر دوستان به تفتان بیاییم و منظره های زیبای بام شرق ایران را نظاره کنیم.
غلامعلی دارایی از ساکنان دیگر خاش نیز اظهار داشت: برف و باران از نعمت های ارزشمندی است که ساکنان منطقه خاش و حاشیه نشینان تفتان سربلند مدتهای طولانی از دیدن آن محروم بودند و هم اینک خوشحال و مسروریم که خداوند متعال لطف و عنایات خود را از مردم ما دریغ نکرده است.
کریم بخش کردی تمندانی از ساکنان حاشیه تفتان نیز گفت: در نخستین روز دومین ماه زمستان رحمت الهی بر کویر خشک و تفتیده باریدن گرفت تا امید حیات و زندگی به دشت و دمن باز گردد و تفتان این عروس بلندقامت کویر جامه ی سپید برتن کند تا شاید کبک و تیهو شادمانه بخوانند و بنه و بادام امید به زنده ماندن را از دست ندهند و مردم استان از دیدن زیباترین عروس این دیار 'تفتان 'در لباسی به سپیدی برف لذت برند.
قاسم کوچکزایی میر آموزش و پرورش خاش هم بیان کرد: با توجه به اینکه از قبل دستورالعمل ها و بخشنامه هایی را مبنی بر رعایت نکات ایمنی و احتیاط در مدارس ابلاغ کرده بودیم مدیران مدارس و همکاران فرهنگی ما آمادگی کامل برای برخورد با خطرات احتمالی داشتند لذا تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت به فضاهای آموزشی نداشته ایم و پرداختن به شایعه ها در فضای مجازی درست نیست.
امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی هم با تاکید بر اینکه همه مردم و مسئولان خاش شکرگذار نعمتهای پروردگار متعال هستند اظهار داشت: ریزش برف و باران در خاش رحمت الهی بوده و الحمدلله هیچ گونه خسارتی در منطقه گزارش نشده است.
امان الله رخشانی رئیس اداره دامپزشکی خاش نیز بیان کرد: این اداره آماده ارائه خدمات لازم در این ایام و روزها و ماههای آتی به دامداران و روستاییان و عشایر منطقه است. 
فرماندار شهرستان خاش نیز در بازدید از مناطق برف خیز حاشیه تفتان گفت: باران و برف در خاش و منطقه تفتان از برکات و الطاف خداوند متعال است که شامل حال مردم خوب و نجیب این خطه از میهن اسلامی شده است.
محمداکبر چاکرزهی افزود: بعد از گذشت مدتی طولانی از خشکسالی بارش برف و باران روحیه مردم را زنده کرد و ان شاءالله با تداوم بارش ها نشاط و آبادانی به منطقه باز می گردد.
وی اظهار داشت: خداوند را شاکریم بارش ها به موقع رخ داد لذا امیدواریم سرسبزی و شادابی ناشی از این رحمت الهی زندگی کشاورزان و دامداران سخت کوش و مردمان مهمان نواز این منطقه را نیز شاداب و متحول کند.
چاکرزهی ادامه داد: ریزش 10 تا 30 میلی متری باران و 10 تا 15 سانتی متری برف به این منطقه طراوت بخشیده و با ادامه بارش ها تا روزهای آینده زمین سیراب تر می شود.
فرماندار خاش تصریح کرد: به لطف الهی بر اثر ریزش برف و باران هیچ گونه گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت جانی و مالی دریافت نشده است با این وجود دستگاههای امدادی آماده اند در صورت بروز خسارت خدمات رسانی را لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: مسیرهای ارتباطی و دسترسی به روستاها باز و تردد در راههای حاشیه تفتان برقرار است اما توصیه می کنیم مردم خوب منطقه و سایر هموطنان گرامی و گردشگران عزیز که برای تفریح و بهره بردن از طبیعت زیبا به این منطقه به ویژه محدوده خارستان و انجرک و نیز حوزه میرجاوه و روستاهای حاشیه تفتان از جمله منطقه دیدنی سردریا سفر می کنند زنجیر چرخ، لباس گرم و تجهیزات ایمنی و گرمایشی و سوخت به همراه داشته باشند.
وی افزود: در زمینه سوخت رسانی به مردم منطقه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
فرماندار خاش بیان کرد: هم اینک اقشار مختلف مردم خاش به ویژه جوانان برای تفریح و گردش و استفاده از نعمت برف عازم منطقه تفتان شده و مشغول سپری کردن اوقات خوشی هستند.
وی اظهار داشت: ریزش برف زیبایی های خاصی به تفتان بخشیده و همانند عروسی زیبا سپید پوش شده و از دور خودنمایی می کند و بسیار دلپذیر و بی مانند شده است.
تفتان در 30 کیلومتری شمال خاش و 160 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام /*

برف و باران ریزش امید و نشاط بر دل و جان روستاییان و عشایر خاش

@irnazahedan
http://www.irna.ir/sb/fa/News/82396025/


#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید.

@farmandary

telegram.me/farmandary

علاقه مندان طبیعت در دامنه تفتان/ برف و باران ریزش امید و نشاط بر دل و جان روستاییان و عشایر خاش


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog