دعا کردن چه فایده ای دارد؟چرا دعا های ما به مرحله اجابت نمی رسد بازهم باید دعا کنیم؟


 
خود خدای مهربان در قران مارا تشویق به دعا کرده و فرموده است : وزمانی که بندگان من درباره من سئوال می کنند بگو که من نزدیکم و به دعای دعا کننده وقتی که مرا صدا می زند جواب دهم
اگر خدا نمی خواست به ما کمک کند به ما نمی گفت که دعا کنیم،اما ایا تا به حالا فکر کرده اید که اگر همه دعا های ما بر آورده می شد چه می شد؟
یک شاورز دعا می کند که باران ببارد ولی یک مسافر دعا می کند که باران نبارد،فروشنده ای دعا می کند گرانی شود و او بیشترین سود را بکند اما دیگراندعا می کنند جنس ها ارزان شود.
پس می بینید که اگر قرار بود خدا همه دعا های مارا گوش کند،نظم دنیا به هم می ریخت.به علاوه به خیلی از دعاهاییکه ما می کنیم،به خیر و صلاح مان نیست خدا این طور دعاها را اجابت نمی کند.اومارادوست داردو چونمی داند که بعضی وقت  ها درخواست ما به نفع ما نیست آن را عمل نمی کند.
در قرآن آمده چه بسیار چیزهایی را که شما دوست دارید ولی برای  شما بداست.خیلی وقت ها هم خدا دعای ممارا مدتی بعد براورده میکند،ماآدم ها خیلی عجله می کنیم.اگر کمی صبر داشته باشیم، خدا دعای مارا هم بر آورده می کند.
گاهی هم خدا بهتر از آن چه که خواسته ایم،به ما می دهد مثلا ما دعا می کنیم که یک کتاب کوچک به ما بدهد اما او کمی دیرتر چندین کتاب با ارزش به ما هدیه می دهد.ما چون عجله داریم فکر می کنیم خدا به ما توجه نمی ندارد اما این طور نیست.
دعا گفتگوی دوستانه ما با خداست،که او جازه داده است تا هر وقت  و هر جا که خواستیم بتوانیم با او حرف بزنیم.این از لطف و رحمت اوست که می توانیم خیلی راحت از او درخواست کنیم.
ما هیچ وقت از دعا کردن ضرر نمی کنیم یا به خواسته خود می رسیم یا خدا بهتر از ان را به ما می دهد و یا به خاطر دعا کردن برایمان ثواب وپاداش درنظر می گیرد.گذشته از این ها گفت و گو با خدا باعث آرامش ما می گردد، دل مارا روشن می سازد و شادی و امید را وارد زندگی ما می کند.

مطالب بیشتر عکس .. لباس های زیر از طلا طرز تهیه کبه لبنانی با سیب زمینی طرز تهیه غذا دلمه کدو و بادمجان با گوشت طرز تهیه غذا دلمه کدو و دلمه برگ انگور با گوشت
نوشته دعا کردن چه فایده ای دارد؟چرا دعا های ما به مرحله اجابت نمی رسد بازهم باید دعا کنیم؟ اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

دعا کردن چه فایده ای دارد؟چرا دعا های ما به مرحله اجابت نمی رسد بازهم باید دعا کنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog