هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟

احتمالا در آینده با دید محدود از پنجره های کوچک هواپیما خداحافظی خواهیم کرد. چندین طرح مفهومی دید پانوراما برای مسافران در هواپیما را مد نظر قرار داده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از عصر ایران ،در گذشته ای دور، احتمالا پیش بینی مردم درباره هواپیماها این گونه بوده است: در هواپیماهای آینده تلویزیون های کوچک روبروی مسافران قرار خواهند گرفت که می توان در آنها فیلم تماشا کرد، بازی های ویدیویی انجام داد و نوشیدنی سفارش داد. مردم قادر خواهند بود بلیت هواپیمای خود را در خانه پیش از ورود به فرودگاه خریداری کنند. افراد دستگاه های کوچکی را به همراه خواهند داشت که آنها را به تمامی اطلاعات مد نظرشان متصل خواهد کرد. در مواجه با چنین پیش بینی هایی مردم تقریبا به طور قطع این گونه واکنش نشان داده اند: خدای من! پرواز در آینده عالی و بی نقص خواهد بود و هیچ کس شکایتی درباره آن نخواهد داشت!
به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، امروز ما در دنیایی به سر می بریم که آن پیش بینی ها محقق شده اند اما همچنان هیچ کس تجربه پرواز را عالی و بی نقص عنوان نمی کند. در نتیجه، پیش بینی ها درباره تجربه سفرهای هوایی و پرواز با هواپیماهای آینده همچنان داغ و جالب توجه هستند. در ادامه برخی از ایده های مفهومی و طراحی های هواپیماهای آینده که بسیار جذاب هستند را ارائه می کنیم.
بازی های هولوگرافیک




فیلم ها و نمایش های تلویزیونی احتمالا بهتر از آن چه امروز شاهد هستیم، نخواهند بود. از این رو، نوآوری در زمینه سرگرمی های حین پرواز مورد توجه است. شرکت ایرباس شکل گیری "منطقه تعامل" جایی که مسافران در آن می توانند از انجام بازی های مجازی لذت ببرند را ارائه کرده است. در این مکان می توانید از انجام بازی هایی مانند تنیس، بیسبال و حتی گلف به صورت مجازی لذت ببرید. اگر تمایلی به تماشای تلویزیون و نشستن روی صندلی ندارید "منطقه تعامل" گزینه سرگرمی فوق العاده ای محسوب می شود.

صندلی های خود تمیزشونده
همانند هواپیماها، نیازی نیست از چگونگی کارکرد دقیق صندلی های خود تمیزشونده اطلاع داشته باشیم. به گفته ایرباس، صندلی هواپیماهای آینده این شرکت با الهام از برگ های گیاه نیلوفر آبی که آب به همراه آلودگی ها از روی آنها به پایین لیز می خورند، شکل خواهند گرفت.

پیله های هوایی


شرکت انگلیسی فکتوری دیزاین طرح نوآورانه صندلی های پیله ای را ارائه کرده است. بر اساس این طرح صندلی های مسافران به شکل غلاف هایی روی یکدیگر به صورت دو طبقه قرار می گیرند که نه تنها امکان افزایش صندلی های هواپیما را می دهد بلکه مسافران بر فضای شخصی خود بدون ایجاد مزاحمت برای مسافران دیگر و یا از سوی آنها کنترل خواهند داشت.

شارژ تلفن همراه با سایه.بان پنجره خورشیدی


نیاز به پریز برق در هواپیما می تواند با یک نوآوری جالب توجه برطرف شود. سایه.بان های پنجره هواپیما که به پنل های خورشیدی و درگاه یواس.بی مجهز شده اند می توانند نیاز به برق برای شارژ دستگاه های قابل حمل مانند تلفن همراه را پاسخگو باشند.

انتقال بارهای سبک به صورت خودکار به داخل هواپیما


شرکت ایرباس آینده ای را ترسیم می کند که در آن کیف و یا چمدان کوچک خود را داخل یک صندوق قرار داده و این صندوق به صورت خودکار به محفظه بار بالای سر مسافر در صندلی تعیین شده برای وی منتقل می شود. این ویژگی می تواند سرعت سوار شدن به هواپیما را افزایش دهد و فضای بار بالای سر مسافران را هرچه بهتر مدیریت کند.

دید پانوراما


احتمالا در آینده با دید محدود از پنجره های کوچک هواپیما خداحافظی خواهیم کرد. چندین طرح مفهومی دید پانوراما برای مسافران در هواپیما را مد نظر قرار داده اند. طرح مفهومی اسکار وینالس برای AWWA-QG Progress Eagle و طرح های ایرباس برای ارائه دید پانوراما در هواپیماهای مفهومی خود از آن جمله اند.

پروازهای فراصوت


در آینده ای نه چدان دور شاید پروازهای بین کشورها با هواپیماهای فراصوت یک قدم به واقعیت نزدیک.تر شود. ناسا به همراه شرکت لاکهید مارتین روی پروژه هواپیمای فراصوت کار می کنند که می تواند دیوار صوتی را بشکند در شرایطی که صدای ناشی از آن را نیز خفه می کند. ایرباس نیز روی هواپیمایی که می تواند فاصله بین لس آنجلس، آمریکا تا توکیو، ژاپن را در شش ساعت طی کند، کار می کند. در شرایطی که شرکت های هواپیماسازی پروازهای فراصوت زیرمداری را مد نظر قرار داده اند، برخی کارشناسان زمانی را پیش بینی می کنند که طی سه ساعت یا کمتر به هر نقطه از جهان سفر خواهید کرد.

پنجره های هوشمند


ایرباس پروژه پنجره های هوشمند را دنبال می کند. فرض کنید بر فراز برج ایفل در حال پرواز هستید و می توانید آن را از پنجره هواپیما مشاهده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید لمس جایی است که برج ایفل روی پنجره شما ظاهر می شود و برخی اطلاعات مرتبط مانند ارتفاع و این که چه زمانی ساخته شده است نیز نمایان می شوند.



منبع

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog