چه هدیه ای برای دوستم بگیرم؟ (لیستی از بهترین هدایای فرهنگی)

فکر نمی‌کنم در این دنیا، چیزی زیباتر از «هدیه» بشود پیدا کرد! یعنی تأثیری که یک هدیه، حتی ساده‌ترین و ارزان‌ترین هدیه در یک رابطه دوستانه دارد، قابل وصف نیست!
من خودم به لطف اطرافیان (دانشجوها و کاربران و دوستان بامحبت)، زیاد هدیه دریافت می‌کنم. (اگر یک عکس از اتاقم بگیرم، شاید نصف وسایل اتاق هدیه باشد! از رومیزی بگیرید تا انواع قاب و انواع کتاب و..)
نکته جالب در هدیه این است که معمولاً هدیه‌گیرنده هدیه‌ی هدیه‌دهنده را تا مدت‌ها و چه بسا برای همیشه نگه می‌دارد، حتی ساده‌ترین هدیه‌ها را! (باور می‌کنید من هنوز هدیه‌هایی که دوستانم در دوران ابتدایی یعنی بیش از ۲۰ سال پیش به من داده‌اند را دارم!؟ مثلاً یکی‌شان یک کارت پستال ساده هدیه داده، من هنوز آن‌را دارم!)
یک خاطره جالب در مورد هدیه: من حدوداً ۱۵ ساله که بودم هر چند خودم کلاس خطاطی می‌رفتم اما برای بچه‌های کوچک‌ترِ مسجد، کلاس خطاطی می‌گذاشتم! یک بار برای یکی‌شان با قلم درشت، با همان سطح خودم، یک «بسم الله الرحمن الرحیم» نوشتم... ده سال بعد، او یک روز آمد خانه ما و یک کادو آورده بود. کادو را باز کردم دیدم آن «بسم الله» را بعد از ده سال، قاب کرده و برایم آورده! چه چیز زیباتر از این؟ (در این عکس آن قاب و نوشته و چندین هدیه دیگر مثل آن رومیزی زیبا معلوم است)
ما روایات جالبی درباره اهمیت هدیه داریم:

رسول خدا(صلی الله علیه و آله) هدیه را مى‏‌پذیرفت ولى از گرفتن صدقه پرهیز می‌کرد و مى‏‌فرمود: به همدیگر هدیه بدهید؛ زیرا هدیه دلخوری‌ها را بر طرف مى‏‌سازد، و کینه‏‌ها و دشمنی­‌هاى دیرین را از بین می‌برد.
از شرافت و بزرگوارى مرد نسبت به برادر مسلمانش این است که هدیه‏‌اش را قبول کند، و از آنچه دارد به او هدیه دهد، و البته خود را به خاطر هدیه به مشقّت نیاندازد و سپس فرمود: من کسانی را که در این باره خود را به زحمت می‌اندازند دوست ندارم.
...

سعی کنید تا می‌توانید به دوستانی که حقی بر گردن شما دارند هدیه بدهید. هیچ چیز مثل هدیه، دوستی را شیرین و ماندگار نمی‌کند. حتی ساده‌ترین هدیه‌ها...
به هر حال، یکی از چیزهایی که در هدیه دادن مهم است، این است که چه هدیه‌ای انتخاب کنیم؟
من خودم که به تازگی هر کس را می‌بینم دلم می‌خواهد یک هدیه به او بدهم (از آبدارچی دانشگاه‌ها گرفته تا اقوام و...) چند هدیه خوب علمی-فرهنگی پیدا کرده‌ام که می‌خواهم اینجا معرفی کنم. شما هم اگر هدیه جذابی سراغ داشتید لطفاً به من و دیگران معرفی کنید.
لیست را از ارزان‌ترین هدیه به سمت گران‌ترین هدیه پیش می‌برم:
۱- کمتر از ۱۰هزار تومان: قاب (یا شاسی)
یکی از جاهای خوب برای تهیه هدایای فرهنگی، فروشگاه سایت راسخون (وابسته به اداره اوقاف) است؛ آدرس بخش قاب و شاسی:
http://rasekhoon.net/product/2854/
قیمت‌ها هم انصافاً بسیار مناسب هستند.
یکی از دوستان که در همین سایت است و احتمالاً دارد این مطلب را می‌خواند چندین هدیه از این سایت تهیه کرده بود و به مناسبت به من هدیه می‌داد و من هم از وسایلش خوشم آمد و مشتری شدم :)
یکی از بهترین هدایایش قاب‌شاسی‌هایی است که روی دیوار نصب می‌شود و ممکن است تا سال‌های سال روی دیوار خانه دوست شما قرار داشته باشد و او را یاد شما بیندازد.
من این را روی دیوار دارم و فوق‌العاده زیباست:

 
۲- حدود ۲۰ هزار تومان: مجموعه پوسترهای اسماء الحسنی
یکی دیگر از محصولات جالب سایت راسخون که می‌توانید به عنوان هدیه بدهید، یک پکیج حاوی ۹ پوستر بسیار زیبا از اسماء ائمه و اذکار مشهور است.
من خودم بیش از ۲۰ پک خریده‌ام و بین دوستان و مدارس و... پخش می‌کنم:

یک بسته که یکی دو سال قبل، این دوستمان به من هدیه داده بود را هر بار یکی از پوسترهایش را به اتاق می‌زدم و بعد از چند ماه به صورت دوره‌ای عوض می‌کردم... دوست شما هم می‌تواند به همین صورت از این‌ها استفاده کند.
در بین محصولات در همان آدرس بالا بگردید این پک را پیدا می‌کنید.
بد نیست اگر می‌خواهید نذری بدهید، به جای خیلی از خوراکی‌های مضر مثل نوشابه و ساندیس‌های بی‌فایده که نه تنها خیری به اموات شما نمی‌رسد بلکه چه بسا به خاطر ضرر زدن به سلامتی دیگران گرفتاری هم برای خودتان و اموات ایجاد شود، از این چیزها هدیه بدهید. یک قاب‌شاسی تا وقتی روی دیوار باشد و دیگران با خواندن آن صلوات یا نام ائمه یاد این خوبی‌ها بیفتند، نور به زندگی شما و رفتگانتان خواهد رسید. ما نذورات و هدایایمان یک بازنگری اساسی لازم دارد.
۳- حدود ۵۰ هزار تومان: پکیج گنجینه
بهترین هدیه‌ای که می‌توانید به یک دوست مؤمن‌تان بدهید، شاید این پکیج ارزشمند باشد! پکیجی عالی حاوی ۶ کتاب انسان‌ساز: قرآن، مفاتیج، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حافظ و رساله استفتائات مقام معظم رهبری
حدود ۶۰ هزار تومان است اما هزاران برابر ارزش دارد! من تا حالا حدود ۱۵ بسته خریده‌ام و بین همکاران آفتابگردان و آن‌ها که محبتی به من داشته‌اند یا فعالان فرهنگی مساجد یا جوانی که بدانم در حال حفظ قرآن است پخش کرده‌ام و إن شاء الله قصد دارم تا ۱۰۰ بسته برسانم.

در اینترنت جستجو کنید، سایت‌هایی هستند که به صورت اینترنتی می‌فروشند. اگر قم رفتید، در پاساژ قدس که نزدیک حرم است قابل تهیه است.
قبلاً گفته بودم که از همه لحاظ عالی و کارشناسی‌شده است؛ از بسته‌بندی تا فونت و ترجمه و بیان و رنگ‌آمیزی و هر چه تصور کنید...
۴- حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان: انگشتر عقیق
انگشتر هم از آن چیزهاست که دوست شما را به طور لحظه‌ای به یاد شما می‌اندازد! من خودم انگشتر زیبایم که بیش از ۳۰۰هزار تومان قیمت دارد را از یکی از مشتریان که در همین سایت در خدمتشان هستیم و البته بعداً از دوستان ما شده‌اند هدیه گرفتم و تصور کنید روزی چند بار در نمازها از او یاد می‌کنم!؟

یک انگشتر عقیق با یک عبارت زیبا تهیه کنید و به دوستی که برای آن ارزش و احترام قائل است، هدیه دهید.
 
کتاب‌هایی مثل «مفاتیح الحیاة» و امثال آن هم هستند که این روزها بیشترین فروش برای هدیه را دارند.
این لیست به مرور که من با هدایای جدیدتر آشنا شدم، کامل‌تر خواهد شد. علی‌الحساب، توصیه‌ام این است که هدایای ماندگار تهیه کنید. مثلاً یک عطر یا یک کارت هدیه اعتباری، ممکن است نهایتاً در عرض یکی دو ماه از بین برود، اما یک قاب یا کتاب تا سال‌های سال باقی می‌ماند....
شما هم اگر پیشنهادی دارید در بخش نظرات بیان کنید.
موفق باشید؛ حمید رضا نیرومند




چه هدیه ای برای دوستم بگیرم؟ (لیستی از بهترین هدایای فرهنگی)


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog