اپل اپلکیشن دیجی‌کالا را از اپ استور حذف کرد – اگر اپلیکیشن شما از سیستم پرداختی خارج از قوانین تجارت بین‌المللی استفاده کند، توسط اپل پذیرش نخواهد شد

در این سال‌ها رویه شرکت‌های اپل و گوگل در مقابل کاربران و توسعه‌دهندگان، مثل بازی موش و گربه بوده است. نتیجه‌گیری نهایی ما این بوده که تا زمانی تحریم‌های تجاری – چه تحریم‌های قبل از قضایای هسته‌ای و چه بعد از آن- وجود دارند، حتی با وجود برجام، نباید انتظار روزی را داشته باشید که کاربران آزادانه بتوانند اپلیکیشن‌ها را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنند و از سوی دیگر توسعه‌دهندگان هم در شرایطی که ایران به صورت رسمی در فروشگاه‌های اپ وجود ندارد، در هنگام درخواست درج یا حتی بعد از پذیرش با محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند.
در این چند ساله ما هنگام دانلود از اپ استور، شاهد رفتارهای مختلفی از سوی اپل بوده‌ایم، گاه دانلود به راحتی صورت می‌گرفته و حتی بعد از شارژ اعتبار و بدون نیاز به «تغییر آی‌پی»، می‌توانستیم اپ‌های پولی را هم نصب کنیم. گاهی نصب اپ‌های پولی بدون تغییر آی‌پی ممکن نبود. گاهی هم بدون تغییر آی‌پی هیچ اپلیکیشن رایگان یا پولی را نمی‌شد نصب کرد. در بعضی اوقات، حتی با تغییر آی‌پی با شیوه‌های روتین، چنان که افتد و دانی، باز هم مجوز نصب اپلیکیشن‌ها را به ما داده نمی‌شد و اپل متوجه تغییر آی‌پی ما می‌شد!
خلاصه اینکه مجموعه‌ای از سرعت پایین اینترنت و برخی محدودیت‌های داخلی و نیز تحریم‌های با درجات متغیر از سوی اپل و گوگل پلی باعث شده، ما در طول عمر کاربری خودمان هیچگاه، نتوانیم به راحتی اپ نصب کنیم و یک کاربر جهانی عادی اینترنت باشیم و این برای خودش درد و دریغ بزرگی است …
اما در تازه‌ترین محدودسازی‌ها اپلیکیشن سایت دیجی‌کالا که بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است، از چند روز پیش از اپ استور حذف شده است.


دلیل این امر این بوده که اپلیکیشن iOS‌ دیجی‌کالا از سامانه پرداخت ایرانی شاپرک استفاده می‌کند که خارج از سیستم و مقررات تجارت جهانی است و اپل درست به همین خاطر، دیگر مجوز حضور اپلیکیشن دیجی‌کالا را نداد.
به صورت مشابهی بانک‌های ایرانی و دیگر فروشگاه‌ها هم با دردسرهای مشابهی روبرو هستند و هر کدام با شیوه‌ای با این محدودیت مقابله می‌کنند. در هر صورت اجازه ثبت و حضور و فعالیت بی‌دردسر اپلیکیشن‌های ایرانی فروشگاهی یا اپلیکیشن‌هایی که به هر شکل تبادل مالی از طریق آنها صورت می‌گیرد، فعلا وجود ندارد و هر چه اکنون هست، حضور نصفه و نیمه یا رندانه برای دور زدن محدودیت‌هاست!
از آنجا که رسانه‌های فناوری فرنگی، با دیجی‌کالا آشنایی نسبی دارند، خبر حذف این اپ، بازتاب گسترده‌ای در سایت‌های فناوری انگلیسی‌زبان پیدا کرده است.
به هر حال شما نباید از شرکت‌های بزرگ انتظار ریسک کردن داشته باشید. اپل یا گوگل، هیچ کدام نمی‌خواهند با عمل برخلاف قوانین و سیاست‌های داخلی، با جریمه‌های سنگین روبرو بشوند، از این رو گاهی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند.
این شرکت‌ها گاهی علاوه بر تعهد به قوانین داخلی کشورشان، خواسته دولت‌های دیگر را هم برآورده می‌کنند، مبادا که رنجیده‌خاطر شدن آن دولت‌ها باعث شود که کل تجارت آنها با خطر روبرو شود. برای مثال اپل، ماه پیش، اپلیکیشن روزنامه نیویورک‌تایمز را از اپ استور چین متعاقب درخواست دولت چین حذف کرد.
منبع
نوشته اپل اپلکیشن دیجی‌کالا را از اپ استور حذف کرد – اگر اپلیکیشن شما از سیستم پرداختی خارج از قوانین تجارت بین‌المللی استفاده کند، توسط اپل پذیرش نخواهد شد اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.

اپل اپلکیشن دیجی‌کالا را از اپ استور حذف کرد – اگر اپلیکیشن شما از سیستم پرداختی خارج از قوانین تجارت بین‌المللی استفاده کند، توسط اپل پذیرش نخواهد شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog