ویژگی های جدید وردپرس 4.7 و تغییرات مهم این نسخه

سلام دوستان
میدانید که بروز رسانی های وردپرس همچنان ادامه دارد، اما به مرور زمان تا به اینجای کار، همچون بالارفتن نسخه های وردپرس، شیب تغییرات جدید در نسخه های جدیدتر، به مراتب افزایش داتشته است و این یعنی با هر نسخه ی اصلی وردپرس ، که توزیع میشود، تغییرات بیشتری نیز در آن بروز رسانی نسبت به تغییرات بروز رسانی قبلی دیده میشود.
در حال حاضر وردپرس تقریبا پایداری که در حال استفاده آن هستیم و البته تماما فارسی است، وردپرس 4.6.1 است. این نسخه تغییرات خوبی را با خود داشت اما نسخه ی بعدی وردپرس با عدد نسخه ی 4.7 که نسخه ی بزرگ بروز رسانی آتی است در دسترس قرار گرفته است. هنوز نسخه ی فارسی ندارد و در حال کار روی آن هستند اما قرار است تغییراتی که در این نسخه وجود داشته است را با هم بررسی کنیم با ما همراه باشید.
هنوز وردپرس 4.7 پایداری خود را آنچنان که باید بدست نیاورده است. البته وردپرس 4.6.1 نیز مشکلاتی دارد، اگر چه هنوز به پایداری کامل نرسیده اما نسخه جدید هم منتشر شده است.
قالب وردپرس پیش فرض جدید
همیشه در نسخه های جدید یا قالب وردپرس پیش فرض جدیدی معرفی شده یا به قبلی گزینه های مختلفی اضافه شده و دوباره به معرفی ویژگی های جدید آن پرداخته شده است.
در نسخه 4.7 وردپرس، قالب وردپرس جدیدی معرفی شده است که به صورت پیش فرض های وردپرس نام 2017 را به ارث برده است و شاید در تمام بروز رسانی های سال 2017 میلادی این قالب در نسخه های جدید هم به عنوان پیش فرض حضور داشته باشد، و فقط ویژگی های آن بروز شوند.
این قالب روی ویژگی  هایی بهتری برای مصارف تجاری و کسب و کار طراحی شده است. البته امکانات خوبی هم در آن نهفته شده است که با هم بررسی خواهیم کرد.
سفارشی سازی زنده و امکانات بیشتر
وردپرس 4.7 ویژگی های سفارشی سازی بیشتری را به همراه آورده است. کافیست بخواهید سفارشی سازی را انجام دهید. برای اینکار به سفارشی سازی رفته و حتی در آنجا به کلی محتوا و ساختار وبسایت خود را ویرایشگر زنده Front-End مطابق میل خود تغییر دهید.
البته قالب دوهزار و هفده، محتوای خود را به خوبی ارائه میدهد، میتوانید از ویژگی های بسیاری چون تنظیمات مختلف هدر و حتی پارالکس های پیش فرض به راحتی استفاده کنید.
در هدر میتوانید از تصویر استفاده کنید اما برای اولین بار استفاده از ویدیو نیز به قالب وردپرس پیش فرض افزوده شده و میتوانید از ویدیوها در هدر استفاده کنید. هنوز امتحان نکرده ایم اما شاید میتوان از فایل های GIF هم در هدر استفاده کرد.
در بخش ویرایشگر میتوانید تمام جزئیات را به طور زنده ویرایش کنید. کافیست روی هر قسمتی که میخواهید کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید. اینکار به شما کمک میکند تسلط کافی روی تک تک قسمت ها و سفارشی سازی و ویرایش داشته باشید.
استفاده از سی اِس اِس سفارشی
سی اِس اِس سفارشی یکی از بخش هایی بود که خیلی وقتی میشود باید به وردپرس اضافه میشد. افزونه هایی که در مخزن وردپرس سی اس اس سفارشی را به وبسایت اضافه میکنند نصب زیادی دارند و همین نشان میدهد که این ویژ”ی جدید در وردپرس علاوه بر بی کار کردن برخی افزونه ها، توسط کاربران هم زیادی اضافه خواهد شد.
البته اگر به دنبال ویرایشگر پیشرفته ی CSS هستید پیشنهاد میکنیم سری بزنید به افزونه وردپرسی که سابقا معرفی کرده ایم و در ویرایش سی اس اس خیلی کمک میکند.
فهرست ها و فهرست سازی بهتر
بیشتر منوها در وبسایت دارای لینک به برگه های درون وبسایت هستند. اما چه اتفاقی می افتد وقتی هیچ برگه ای ندارید. حال میتوانید در فهرست وردپرس 4.7 به راحتی هنگام افزودن فهرست هایی که نیاز دارید برگه هایی که بیاد برای آنها فهرست بسازید را ایجاد کنید. وقتی سفارشی سازی فهرست ها را به اتمام رسانده باشید و آن را منتشر کنید خواهید دید که برگه های شما هم ساخته شده اند و چیزی بهتر از این نمیتواند باشد.
از این به بعد در وردپرس کار شما با فهرست ها مخصوصا برای وبسایت های نوپایی که تازه میخواهند تغییرات را شروع کنند بسیار ساده تر و البته بهینه تر خواهد بود.
پیشخوان وردپرس در زبان های وردپرس
وردپرس در حال حاضر از الفبای 160 زبان روی زمین پشتیبانی میکند. اما خود وردپرس که همان بخش مدیریت آن منظور است، در 26 زبان با ترجمه کامل در دسترس است. اگر در وردپرس بخواهید پیشخوان وردپرس را به زبانی تغییر دهید قالب وبسایت شما نیز در آن زبان در دسترس خواهد بود. البته اگر شما برای پیشخوان زبان فرانسه را انتخاب کنید، قالب شما حتما در این زبان نمایش داده نخواهد شد بلکه باید قالب شما هم آن زبان را در بین فایل های ترجمه ی خود داشته باشد. به هر حال، از امروز میتوانید زبان وبسایت خود را نگه دارید و زبان پیشخوان وردپرس را به زبانی که دوست دارید تغییر دهید.
این ویژگی را سابقا با کمک افزونه وردپرسی که معرفی کرده بودیم میتوانستید استفاده کنید. با فعال سازی افزونه شما دو گزینه برای تغییر زبان در دسترس داشتید، کی تغییر زبان پیشخوان و یکی تغییر زبان وبسایت.
این ویژگی کاربردی در وردپرس 4.7 در خود وردپرس و بدون افزونه در دسترس است.
پیش نمایش اسناد در رسانه ها
در بخش  رسانه ها برای مدریت بهتر اسناد، میتوانید پیشنمایش آنها را مشاهده کنید. این ویژگی که تازگی به وردپرس اضافه شده است نباید تا به این اندازه با تاخیر همراه می بود، زمانی که در وردپرس از اسناد به طرز فراوانی برای معرفی بخش های مختلف وبسایت و البته تحویل آنها به کاربران زیاد شده است باید مدیریت بهتری برای اسناد وجود میداشت. برای مدیریت بهتر اینکار، تازه در ابتدای راه هستیم و یکی از ویژگی هایی که برای مدیریت اسناد لازم داریم پیشنمایش آنهاست. این پیش نمایش تصویر همان صفحه اول پرونده است و به ما نمایش داده میشود تا بین معدود فایل ها بتوانیم کنترل بهتری داشته باشیم. حتما این ویژگی، کاربرد بسیار خوبی دارد.
رابط کاربری برنامه ی اپلیکیشن وردپرس WP REST API
و در نهایت، بهینه سازی گسترده ای در بخش رابط کاربری برنامه ی اپلیکیشن وردپرس WP REST API صورت گرفته است و سعی شده تا با این کار بخش های کار توسعه دهندگان نرم افزارهای وردپرس محور را آسان کرده و زمینه ی کار بیشتری در وردپرس فراهم آورند.
شما از وردپرس 7 چه انتظاری دارید؟ با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
منبع: فریش تم –  ارائه دهنده: قالب وردپرس – آموزش وردپرس – هاست وردپرس – افزونه تجاری وردپرس

ویژگی های جدید وردپرس 4.7 و تغییرات مهم این نسخه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog