راه اندازی سیستم اشتراک و استفاده VIP با Paid Memberships Pro

سلام دوستان
امروزه یکی از راه های افزایش درآمد هر وبسایت و فروشگاه آنلاینی اینست که سیستم های عضویت و اشتراکی راه اندازی کرده اند. نظر شما چیست امروز به معرفی و آموزش افزونه وردپرس Paid Memberships Pro بپردازیم که یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس در زمینه عضویت و پروفایل کاربری و اشتراک و استفاده از خدمات است.
از آنجا که این افزونه رایگان است، دسترسی به افزودنی های دیگر آن نیز از طریق مخزن رایگان است. این عبارت مقصودی فوق العاده دارد. آن هم این است که شما به رایگان میتوانید یک سیستم عضویت و اشتراک و استفاده داشته باشید.
البته فارسی است، قابلیت های ویژه ای همچون رقیبان تجاری خود ندارد اما با ما باشید تا هم با امکانات آن آشنا شوید و هم اینکه آموزش وردپرس آن را استفاده کنید و اگر زمانی خواستید سیستم عضویت و اشتراکی راه اندازی کنید، بتوانید به سادگی از آن استفاده کنید.
افزونه رایگان وردپرس راه اندازی سیستم عضویت و اشتراک و استفاده Paid Memberships Pro
یکی از بهترین ها در مخزن وردپرس است. رایگان است و تعداد کاربران آن از 50 هزار هم بیشتر است. افزودنی های رایگان زیادی هم برای این افزونه رایگان وردپرس توسعه یافته است که آنها را هم به شما معرفی مکنیم. در یک کلام اگر بخواهید سیستمی مناسب برای اشتراک کاربران، عضویت و استفاده از خدمات و دریافت در وردپرس راه اندازی کنید. در ادامه همراه ما باشید.
افزودنی وردپرس Paid Memberships Pro – bbPress Add On
اگر در وبسایت خود انجمن ها را با افزونه وردپرس بی بی پرس ایجاد کرده اید، میتوانید انجمن های خود را به کمک این افزودنی وردپرس به افزونه رایگان وردپرس Paid Memberships Pro یکپارچه کرده و ویژگی های زیادی از افزونه نام برده را در انجمن های وردپرسی خود پیاده کنید.
  مشاهده مشخصات
افزودنی وردپرس Paid Memberships Pro – MailChimp Add On
اگر در وبسایت وردپرس خود از سرویس رایگان یا تجاری MailChimp استفاده میکنید، میتوانید از این افزونه برای یکی کردن کاربران و مشترکین خود با فهرست خبرنامه ها و ایمیل ها استفاده کنید.
با این افزونه رایگان وردپرس میتوانید کاربران وردپرس خود را با افزونه رایگان عضویت Paid Memberships Pro همگام سازی کنید. در این افزونه شما میتوانید فهرست کاربران را بر اساس سطح دسترسی و اشتراک آنها انتخاب کنید.
  مشاهده مشخصات
افزودنی وردپرس Paid Memberships Pro – Constant Contact Add On
اگر از سرویس خبرنامه ی همگانی Constant Contact استفاده میکنید. میتوانید در وبسایت وردپرس خود، همانند کاربران سرویس MailChimp کاربران سرویس  خود یعنی Constant Contact را با کاربران Paid Memberships Pro همگام کنید.
  مشاهده مشخصات
افزودنی ووکامرس Paid Memberships Pro – WooCommerce Add On
یکی از ویژگی های  فوق العاده این افزونه، اینست که میتواند کاربران فروشگاه ووکامرس شما را با کاربران اشتراکی هماهنگ کند. نمونه این کار را شاید در وبسایت های بزرگ دانلود فیلم و سریال مشاهده میکنیم. به هر حال، این افزونه رایگان ووکامرس، از توسعه یافته های پرکاربرد است.
کاربران میتوانند محصولات ووکامرس را خریداری کنند تا به سطح های اشتراکی هم دست پیدا کنند. میتوان کوپون های تخفیف همگانی اعمال کرد که در سطح اشتراک های مختلفی در دسترس است.
  مشاهده مشخصات
افزودنی وردپرس Paid Memberships Pro – Email Templates Add On
با این افزونه میتوانید در همان پیشخوان وردپرس، از قالب های ایمیل خود استفاده کنید. میتوانید قالب های HTML ایمیل سفارشی خود را اضافه کرده و استفاده کنید. میتوانید به راحتی از فهرست قالب های ایمیل آماده ای که در دسترس است استفاده کرده و هر کدام را بخواهید استفاده، ویرایش و سفارشی سازی کنید.
  مشاهده مشخصات
آموزش کار با افزونه وردپرس Paid Memberships Pro
پس از نصب و فعال سازی افزونه، در پیشخوان وردپرس خود میتوانید گزینه ی آن را مشاهده کنید.
افزونه به زبان فارسی در دسترس است، اما گاهی اوقات اعلانیه ای به شما نمایش میدهد که از شما میخواهد اجازه دهید پرونده زبان فارسی افزونه دانلود شود. این اعلانیه را تا زمانی که تایید نکنید نمایش داده خواهد شد. هر چند پس از تایید نیز، هیچ تغییری رخ نخواهد داد.
بخش هایی که در افزونه در دسترس است، سطوح کاربری، تنظیمات برگه، تنظیمات پرداخت، تنظیمات ایمیل، تنظیمات پیشرفته، افزونه ها، لیست اعضا، گزارش ها، سفارشات و کد تخفیف است.
همچنین بخشی در قسمت نوشته ها دارد که برای تنظیم سطح های دسترسی به محتوا است.
سطوح دسترسی
در این قسمت، که بخش اول افزونه است، در همان ابتدا، بخش هایی از گزینه های یاد شده که مهم تلقی شده اند به صورت زبانه نیز در اختیار کاربر هستند.
از دو دکمه آبی رنگ میتوانید برای ورود به انجمن این افزونه وردپرس و بخش پشتیبانی افزونه و پاسخ و پرسش هایی که کاربران ایجاد کرده اند، وارد شوید.
در بخش سطوح کاربری میتوانید سطح جدید خود را ایجاد کنید. در این قسمت شما میتوایند برای سطح دسترسی خود، نام، توضیحات و پیام تایید دسترسی ایجاد کنید.
در ادامه، در بخش جزئیات صورت حساب میتوانید، هزینه ی اولین ثبت اشتراک را تعیین کنید، میتوانید پرداخت دوره ای را هم بر اساس بازه های زمانی مختلف تغییر دهید. البته میتوانید این پرداخت دوره ای را فعال نکنید و سطحی داشته باشید که کاربر با یکبار پرداخت میتواند از تمام خدمات آن سطح استفاده کند.
میتوانید برای سطح اشتراک خود، دوره آزمایشی را فعال کنید تا کاربر بتواند قبل از ثبت هر سطح اشتراکی، آن را آزمایش کند.
همچنین میتوانید برای این دوره آزمایشی، صورت حساب تعیین کنید که رایگان نباشد.
اگر میخواهید این سطح فقط در اختیار مدیریت باشد و ویژه ی برخی مشترکین باشد، مثلا فقط با دعوت نامه ای که ارسال کرده اید، بتوان ثبت نام کرد و ثبت نام توسط مدیریت برای کاربر انجام گیرد میتوانید این گزینه را تیک بزنید. همچنین میتوانید این سطح اشتراک را دارای انقضا کنید. کافیست  تیک آن را بزنید تا تاریخ انقضا را هم بتوانید تعیین کنید.
سطح اشتراکی که ایجاد کرده اید، شامل چه دسته بندی و مجموعه مطالب وبسایت شما باشد. در این قسمت میتوانید دسته بندی ها را انتخاب کنید. دقت کنید که شما میتوانید یک دسته بندی را انتخاب کنید یا اینکه تمام دسته بندی ها را تیک بزنید.
تنظیمات برگه ها
در بخش برگه ها، برای هر فرایند، مانند حساب کاربری، صورت حساب، صفحه پرداخت و مورادی که در زیر آمده و نشان داده شده، باید برگه های مخصوص آنها را بسازید. در کشوی –انتخاب یکی– میتوانید برگه های خود را انتخاب کنید. اگر این برگه ها را ایجاد نکرده اید، میتوانید برگه های خود را بسازید سپس به این قسمت بازگشته آنها را انتخاب کنید.
راه دیگری که دارید اینست که شما میتوانید برگه سازی برای این بخش ها را در اختیار خود افزونه قرار دهید. پس روی متن آبی رنگ کلیک کنید.
وقتی در بخش قبل روی متن آبی رنگ کلیک کنید، با ورود به این بخش برگه ها به طور خودکار ایجاد شده، و شما میتوانید برای نمایش یا ویرایش آنها هر اقدامی که لازم میدانید انجام دهید. ذخیره تنظیمات را فراموش نکنید.
تنظیمات ایمیل
در بخش تنظیمات ایمیل، باید اعلانیه های وبسایت خود را پیکربندی کنید. نام فرسنده ایمیل، خود ایمیل فرستنده، اعلانات ایمیلی و ایمیل برای کاربران خود را در این قسمت میتوانید تنظیم کنید.
تنظیمات پیشرفته
در بخش تنظیمات پیشرفته، شما باید پیغام هایی که به کاربران نمایش داده میشود را تعیین کنید. برای این کار شما میتوایند از فرمی که در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید. البته شما متیوانید اینطور عمل کنید: بجای کلمه Register سطح اشتراک را بنوسید. سپس متن خارج از علامت ها را تغییر دهید اما !!levels!! را نگه دارید تا به جای آن، سطح اشتراکی که بجای Register نوشته اید استفاده شود.
پیغام ها را میتوانید برای کاربران وارد شده، وارد نشده و در بخش خبرخوان قرار دهید. میتوانید قوانین و شرایط تنظیم کنید و کاربران برای تایید ثبت نام خود آنها را قبول کنند. میتوانید دسترسی های اضافی را هم به برخی کاربران داده یا از آنها سلب کنید، همچنین مدیریتی روی تبلیغات داشته باشد.
افزونه ها
در بخش افزونه ها، شما میتوانید افزونه ها را کنترل کنید. میتوانید آنها را به نسخه تجاری افزونه ارتقا دهید یا اینکه، افزونه های پیشنهادی دیگری که از طرف توسعه دهنده افزونه است را برای نصب انتخاب کنید.
لیست اعضا
اگر میخواهید فهرست اعضای خود را برون بری کنید، میتوانید در این قسمت، از دکمه “ذخیره با فرمت CSV” استفاده کرده و آنها را برون بری کنید.
در فهرست اعضا، به اطلاعاتی چون سابقه پرداخت کاربر، تاریخ عضویت، نام و نام خانوادگی و ایمیل و دگیر اطلاعات که در تصویر مشاهده میکنید دسترسی پیدا کنید.
گزارش ها
در بخش گزارش ها، شما میتوانید بازدید از وبسایت، آمار کاربران عضو شده، درآمد ها و جزئیات این گونه آمارها را مشاهده کنید. همچنین روی دکمه “جزئیات” کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
سفارشات
در بخش سفارشیات، مشخصات و اطلاعات کاربران و سفارش های آنان را مشاهده میکنید. همچنین میتوانید تمامی اطلاعات را برون بری و در یک فایل CSV ذخیره کنید. البته در این قسمت میتوانید با دکمه “+افزودن سفارش جدید” سفارش جدید و سفارشی خود را اضافه کنید. برای اینکار روی این دکمه کلیک کنید.
سفارش جدید
در این قسمت شما میتوانید تمامی اطلاعاتی که کاربر باید تکمیل کند را کامل کنید. میتوانید اطلاعات محل سکونت، کشور و تلفن و آدرس و ایمیل و دیگر اطلاعات را ثبت کنید. میتوانید برای سفارش جدید خود کوپون سفارشی تنظیم کنید، نوع پرداخت را تغییر دهید و درگاه پرداختی را انتخاب کنید. همچنین تنظیمات گسترده تری میتوانید انجام دهید که میتوان از جمله آنها به تاریخ انقضای سفارش، نوع کارت، یادداشت برای سفارش، میزان مالیات و گزینه های دیگری را تعیین کنید.
کد و کوپون تخفیف اعضا
میتوانید کوپون های همگانی تعیین کنید که برای سطح های مختلف قابل استفاده هستند. این کدها همچنین اگر سطح های اشتراک در ووکامرس  فروخته شوند میتوانند در ووکامرس هم مورد استفاده قرار بگیرند.
کدهای تخفیف میتوانند تاریخ انقضا داشته باشند، میتوانند تعداد استفاده داشته و برای سطح عضویت خاصی که تعیین میکنید استفاده شوند.
افزودن کد تخفیف جدید
در این قسمت شما میتوانید کد تخفیف جدید خود را ایجاد کنید، اگر وردپرس پارسی را روی وردپرس فارسی خود نصب کرده باشید و تقویم جلالی داشته باشید، میتوانید تاریخ استفاده و انقضای آن را بر اساس تاریخ شمسی قرار دهید. همچنین میتوانید تعداد استفاده را برای این کد قرار دهید. این تعداد استفاده به میزان کاربر خواهد بود. وقتی تعداد استفاده 3 باشد یعنی هر کاربر 3 بار میتواند از کد تخفیف استفاه کند.
استفاده از سطح عضویت در محتوا
وقتی برگه یا نوشته ای آماده انتشار دارید، میتوانید در بخش ویرایشگر، معمولا در نوار کناری سمت چپ، در بین تنظیمات، افزونه را هم پیدا کرده و برای محتوای خود، سطح دسترسی را تعیین کنید. من هنوز سطح جدیدی ایجاد نکرده ام، اما وقتی شما سطح عضویت داشته باشید در این قسمت علاوه بر تنظیماتی که مشاهده میکنید، تنظیمات سطح عضویت را میتوانید برای محتوا تعیین کنید.
وقتی در ووکامرس باشد، شما در پایین گزینه های اضافی برای محصولات میتوانید این تنظیمات را در آنجا انجام دهید.
همچنین، در ابتدا اگر برای شما اعلانیه ای نمایش داده شود مبنی بر اینکه کاربران اجازه ثبت نام ندارند. یا بخش ثبت نام را هنوز اصلاح نکرده اید به بخش زیر که در تصویر نمایش داده شده است وارد شوید.

اگر ثبت نام در وبسایت شما مجاز نیست. این قسمت را تیک بزنید.
خب دوستان به پایان آموزش ورپرس امروز رسیدیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. شما میتوانید دیدگاه خود را در پایین همین بخش با ما در میان بگذارید.
افزونه وردپرس Paid Memberships Pro
  دریافت مستقیم Paid Memberships Pro
  مشاهده مشخصات
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش وردپرس – آموزش سئو    – آموزش ویدیویی وردپرس

راه اندازی سیستم اشتراک و استفاده VIP با Paid Memberships Pro


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog