منوی محتوا و برگه تک صفحه ای با Page scroll to id

سلام دوستان
این محتوا را میخواهیم در مورد افزونه رایگان وردپرس Page scroll to id شروع کنیم. نظرتان در رابطه با نوشته های بسیار بلند چیست؟ آیا کاربران دوست دارند محتوای وبسایت شما را پشت سر هم پیمایش کنند. تا بحال فکر کرده اید که یکی از راه های کاهش نرخ فرار کاربران و افزایش ماندگاری اینست که ناوبری پیشرفته و ساده ای در اختیار آنان قرار دهیم تا مجبور به پیمایش های اضافی نشوند.
مسلما محتوای شما باید دارای بخش های مختلفی باشد، اما برای این که این بخش های مختلف را سازمان دهی شده در اختیار کاربران قرار دهید باید از افزونه های وردپرس مختلفی استفاده کنید که ناوبری را در وبسایت برای مخاطب آسان کنید.
یکی از این راه ها ایجاد جدول محتواست که افزونه های رایگان زیادی برای اینکار وجود دارد، اما امروز قصد داریم شما را با افزونه وردپرس خوبی آشنا کنیم که میتواند منوی محتوا ایجاد کرده و برای وبسایت شما یک طراحی تجربه کاربری در بخش محتوا را به شکلی بروز و به سبک قرن 21 پیاده کند. تا انتها با ما باشید.
افزونه رایگان وردپرس ایجاد منوی محتوا Page scroll to id
این افزونه رایگان وردپرس در محتوای شما شناسه ایجاد میکند. این شناسه ها را شما به کمک افزونه و کد کوتاهی که دارد، در بخش هایی که میخواهید به سادگی ایجاد میکنید، سپس کاربر در بدو ورود به محتوا فهرستی ساده در اختیار دارد که میتواند با آن به بخش های مختلف محتوای وبسایت ما ناوبری کند. حتما در مورد استفاده از این افزونه شک نکنید. یکی از بهترین ها در نوع خود است.
امکانات افزونه رایگان وردپرس Page scroll to id


تنظیمات انیمیشن پیمایش
پیمایش افقی برای محتوا
پیمایش کلی و تشخیص خودکار برای محتوا
پیمایش عمودی برای محتوا
تشخص موقیعت عناصر لینک شده در محتوا
لینک و برجسته سازی هدف در محتوا
دارای دو نوع کد کوتاه
افزودن ابزارک افزونه به بخش ویرایشگر وردپرس
استفاده از افزونه در سایدبار
به همراه آموزش تصویری از فریش تم


آموزش کار با افزونه وردپرس Page scroll to id
افزونه را نصب و فعال کنید. سپس از بخش تنظیمات در پیشخوان وردپرس روی گزینه افزونه کلیک کنید.

Page scroll to id : پیمایش به عنصر در برگه
Overview : روی این قسمت کلیک کنید تا توضیحات آن را در بخش راهنمای صفحه مشاهده کنید.
Get started : برای دستیابی به توضیحات نحوه شروع روی این گزینه کلیک کنید.
Plugin settings : روی این گزینه کلیک کنید تا تنظیمات افزونه را مشاهده کنید.
Shortcodes : روی این متن هم کلیک کنید بخش پایین توضیح داده شده برای شما نمایش داده خواهد شد.
Selectors  : انتخاب گر ها، میتوانید نوع انتخاب گرها را تعیین کنید.
The link(s) that will scroll the page when clicked. Defaults to all links with m_PageScroll2id rel attribute value : این لینک همان لینکی است که به عناصر اضافه میشود تا توسط افزونه شناسایی شده و کاربر روی فهرست کلیک کنید به بخش عناصر با این لینک هدایت میشود. شما میتوانید از متن لاتین دیگری به جای : m_PageScroll2id استفاده کنید
In addition to selectors above, the plugin is enabled by default on links (or links contained within elements) with class ps2id : در حالت های دیگری که شما بخواهید استفاده کنید، افزونه به طور پیش فرض لینک ها را شناسایی میکند اما باید کلاس این لینک ها ps2id را هم داشته باشد.
 Enable on WordPress Menu links : میتوانید با این گزینه فهرست لینک ها را در محتوا فعال کنید.
Automatically enable the plugin on custom links (containing a hash in their URL) created in WordPress Menus : میتوانید با این گزینه، لینک سازی در فهرست ها را برای محتوا فعال کنید، کافیست عناصر یا هیدینگ ها # داشته باشند تا تبدیل به فهرست شوند.
Requires WordPress version 3.6 or higher : این ویژگی به وردپرس 3.6 به بالا نیاز دارد.
Scroll animation speed : سرعت پیمایش را در این گزینه تعیین کنید.
Scroll animation speed in milliseconds  : سرعت انیمیشن بر اساس میلی ثانیه یا صدم ثانیه است، به این صورت که 1000 میلی ثانیه یعنی یک ثانیه، البته بهتر است این گزینه را امتحان کنید تا به نتیجه خوبی در تنظیم سرعت پیمایش دست پیدا کنید.
Auto-adjust animation speed : تعریف انیمینش خودکار برای عناصر
Auto-adjust animation speed according to target element position and window scroll : اگر این گزینه را فعال کنید، خود افزونه بر اساس فاصله ی عناصر از هم و میزان و مقدار پیمایش پنجره و اندازه آن، میتواند انیمیشن بهتری را به کار بگیرد.
Scroll animation easing : سهولت پیمایش را در این گزینه تعیین کنید.
Animation easing when page is idle : این گزینه زمانی فعالیت میکند که صفحه برای مدت زیادی بیکار مانده است.
Animation easing while page is animating : میتوانید سهولت پیمایش را در حالت پیمایش هم داشته باشید. کافیست این گزینه را تیک بزنید.
Scroll-to position : پیمایش به موقعیت را تنظیم کنید.
Auto-adjust : با انتخاب این گزینه، تشخیص موقعیت عنصر خودکار صورت خواهد گرفت.
Auto-adjust the scroll-to position so it does not exceed document length : فعال کردن این گزینه باعث میشود، تا دست یابی به موقعیت بعدی عنصر لینک شده آسان و البته دقیق شده تا بدون اشکال کاربر را به عنصر قبلی یا بعدی ناوبری کند.
Page layout : چیدمان برگه ی خود را برای پیمایش تنظیم کنید.
Vertical : پیمایش عمودی
Horizontal : پیمایش افقی
Auto : پیمایش خودکار
Restrict page scrolling to top-bottom (vertical) or left-right (horizontal) accordingly. For both vertical and horizontal scrolling select auto : برای پیمایش پایین و بالا میتوانید عمودی، برای پیمایش چپ و راست میتوانید از پیمایش افقی و برای پیمایش همه جانبه از پیمایش خودکار استفاده کنید.
Offset : مقدار جبران نسبت به تشخیص موقعیت عنصر توسط افزونه
Offset scroll-to position by x amount of pixels (positive or negative) or by selector : با تعیین هر عددی در این زمینه، وقتی به در محتوا از عنصری به عنصر دیگر ناوبری توسط افزونه صورت بگیرد، این مقدار نیز به آن اضافه خواهد شد. پس در استفاده از این افزونه و جهت جلوگیری از اشکال در موقعیت یابی، از این گزینه درست استفاده کنید.
Highlight selectors : برجسته سازی انتخاب کننده ها
The link(s) that are highlighted. Leave empty to highlight all or enter your specific selectors : لینک هایی که برجسته شده اند تا در محتوا تشخیص داده شوند. اگر  میخواهید تمام انتخاب گر ها را شامل این گزینه کنید میتوانید زمینه را خالی بگذارید و برای مورد خاص خود نام آن را بنویسید.
Classes : کلاس های افزونه
class name : نام کلاس جدید را وارد کنید.
Class of the clicked link : کلاس لینک کلیک شده را نیز میتوانید به دلخواه وارد کنید.
class name : نام کلاس خود را وارد کنید.
Class of the (current) target element. First (current) target element class suffix: -first (e.g. .mPS2id-target-first). Last (current) target element class suffix: -last (e.g. .mPS2id-target-last) : کلاس عنصر هدف را میتوانید به شیوه ی اول و اخر بنویسید. شما میتوانید برای کلاس اول از کلمه –first استفاده کرده و از کلمه –last هم در نام کلاس برای کلاس هدف آخر استفاده کنید.
class name : نام کلاس
Class of the (current) highlighted element. First (current) highlighted element class suffix: -first (e.g. .mPS2id-highlight-first). Last (current) highlighted element class suffix: -last (e.g. .mPS2id-highlight-last) : کلاس عنصر هدف برجسته را میتوانید به شیوه ی اول و اخر مانند گزینه قبلی اما فقط با برچسب اضافه بنویسید. شما میتوانید برای کلاس اول از کلمه –first قبل از برچسب برجسته سازی استفاده کرده و از کلمه –last هم در نام کلاس برای کلاس هدف آخر بعد از برچسب برجسته سازی استفاده کنید.
Force single highlight : برجسته سازی مفرد
Allow only one highlighted element at a time : با فعال کردن این گزینه فقط یکی از عناصر در یک زمان میتواند برجسته باشد.
Keep highlight until next : نگه داشتن برجسته سازی برای تا گزینه ی بعدی
Keep the current element highlighted until the next one comes into view : این گزینه، برجسته سازی را تا فرا رسیدن برجسته ی بعدی نگه میدارد.
 Highlight by next target : برجسته سازی توسط هدف بعدی
Set targets length according to their next adjacent target position (useful when target elements have zero dimensions : میتوانید هدف فعلی را متناسب با موقعیت عنصر بعدی تنظیم کنید.
Scroll to location hash : پیمایش به موقعیت هشتگ ها
Enable : برای فعال سازی تیک این گزینه را بزنید
Scroll to target id (e.g. <div id=”id” />) based on location hash (e.g. mysite.com/mypage#id) on page loadz : پیمایش تا هشتگ، این گزینه روی موقعیت هشتگ سوار شده در بارگذایر صفحه نیز خود را نشان میدهد.
Enable for all targets (even for elements that are not handled by the plugin : با این گزینه میتوانید خاصیتی که فعال کردید را برای تمام عناصر، حتی اگر توسط افزونه قرار داده نشده باشند تنظیم کنید.
Delay : زمان تاخیر
Scroll to location hash animation delay in milliseconds : دیرکرد انیمیشن پیمایش به موقعیت هشتگ را بر اساس میلی ثانیه تعیین کنید.
Disable plugin below : غیر فعال کردن افزونه در اندازه های زیر
Set the width,height screen-size (in pixels), below which the plugin will be disabled : در این گزینه میتوانید ابعاد صفحه نمایشگر هایی را وارد کنید تا افزونه بر اساس تشخیص این دستگاه ها، کارکرد خود را در آنها متوقف کند.
Administration : مدیریت
Display widgets id attribute : نمایش ابزارک افزونه
Show the id attribute of each widget in Appearance → Widgets : با فعال کردن این گزینه، ابزارک افزونه به بخش ابزارک های وردپرس اضافه خواهد شد.
Enable insert link/target buttons in post visual editor : با فعال کردن این گزینه، گزینه های افزونه به بخش  ویرایشگر وردپرس برای استفاده آسان تر اضافه خواهد شد.
برای استفاده در محتوا، کافیست از بخش ویرایش اقدام کنید.

روی گزینه های مشخص شده کلیک کنید تا ابزار افزونه برای شما نمایش داده شود.
Insert Page scroll to id link : درج پیمایش به لینک آیدی در محتوا

URL/id : بعد از آدرس وبسایت شما، با یک هشتگ مثل: #my-id
Link Text : متن لینک را بنویسید.
Offset : میزان جبران را میتوانید قرار دهید.
Insert Page scroll to id target : درج پیمایش به هدف در محتوا
Id : شناسه را بنویسید مثل: my-id
Highlight target selector : با اضافه کردن هشتگ، میتوانید هدف را برجسته کنید.
از پیش نمایش این افزونه دیدن کنید تا کاربرد و فعالیت آن را بیشتر متوجه شوید.
پیشنمایش عمودی        پیش نمایش افقی       پیش نمایش خودکار
افزونه رایگان وردپرس Page scroll to id
  دریافت مستقیم Page scroll to id
  مشاهده مشخصات
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: قالب دایرکتوری وردپرس – قالب شرکتی وردپرس – قالب مجله خبری وردپرس

منوی محتوا و برگه تک صفحه ای با Page scroll to id


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog