بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان


بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان
دسته: علوم پزشکی بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 تحقیق بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان در 17 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان


بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان
 
برنامة حفاظت داوطلبانه Voiuntary     Protection   Program
ادارة ایمنی و بهداشت حرفه ایOSHA رهنمودهایی در مورد vpp ارائه نمود كه شامل مدیریت مؤثر در ایمنی كاركنان و حفاظت بهداشتی است كه از عوامل تعیین كننده و سرنوشت ساز در كاهش گستردگی و شدت صدمات و بیماریهای ناشی از كار می باشد.مدیریت كار آمد به تمام مشكلات و خطرات ناشی از كار، شامل خطرات بالقوه ناشی از تغییر شرایعاد عملیات محل كار می پردازد. مدیریت خطراتی كه توسط استاندارهای دولتی تعیین شده اند را در همه حال مورد بحث قرار می دهد.
در طول سالیان OSHA و نیروی اجرائی دولت و هیئت مشاور به مواردی برخورد كردند كه برنامة ایمنی بهداشت به طور صحیح مدیریت شده و نیز مكانهایی كه میزان صدمات به طور فوق العاده ای كم بوده است. ویژگیهای معمول و رایج در این مكانها استفاده از سازماندهی و روشهای سیستماتیك جهت واگذاری مسئولیتهای مناسب به تمام مدیران، سرپرستان و كارگران جهت بازرسی منظم كنترل خطرات بالقوه موجود و همچنین هدایت و آموزش تمامی ارزیابی OSHA از یك مكان برای vpp شامل:
گفتگو با مقامات و كاركنان شركت، بررسی مدارك و مستندات ایمنی، بازبینی همه مراحل كارخانه، مصابحه طیف وسیعی از كارگران كارخانه و كارگران قراردادی است.
تمی ارزیابی در جستجوی شرایط مطلوب، كارگرانی كه می دانند چگونه از خودشان محافظت كنند و در ارتباط با مدیریت از نظر مسائل ایمنی باشند و تیم مدیریتی كه كاملاً درگیر كنترل و پیشگیری از خطرات هستند، می باشند
1- برنامة مدیریت ایمنی:
خطوط راهنمای كلی شامل توجه و تشویق كاركنان در جهت مبادرت و پایه گذاری برنامه ای است كه به صورت سیستماتیك خط مشی و روشهای عملیات تمرینی متناسب جهت حفاظت كاركنان از خطرات بهداشتی و ایمنی را فراهم می كند یك برنامة مؤثر شامل پیش بینی تشخیص سیستماتیك، ارزیابی پیشگیری یا كنترل خطرات عمومی مكان كار، خطرات ویژه شغلی و خطرات بالقوه كه احتمالاً از شرایط قابل پیش بینی ناشی می شود، می باشد. اگر نه خطرات با خطرت بالقوه از نظر پنهانی شده و یا روشهای كنترلی پیشگیرانه با شكست مواجه خواهد شد و احتمال صدمه یا بیماری به طور چشمگیری افزایش می یابد و OSHA تصدیق می كند اگر چه طبق مقررات عمل كردن، هدف مهمی است، برنامه مؤثر با نگاهی فراتر، به نیازهای قانونی همه خطرات می پردازد. همینطور در صدد تلاش جهت جلوگیری از صدمات و بیماریها خواهد بود. اگر چه استانداردها راهنمای مهمی جهت تشخیص خطرات فراهم می كنند ولی آنها در همه حال كافی نیستند. موفقترین برنامه ها دارای نگرشی فراتر از استاندارد های دولتی و الزامات قانونی هستند. آنها منابع اطلاعاتی دیگری را در مورد خطرات دنبال می نمایند و همینطور از تواناییهای تحلیل گرایانه خویش برای جستجو و یافتن خطراتی كه توسط استانداردها تحت پوشش قرار نگرفته اند، استفاده می كنند. انگیزة آنها جلوگیری از صدمات و بیماریها و هزینه های اقتصادی و انسانی وابسته می باشد چه با قانون مطابقت داشته باشد و یا خیر.
OSHA تذكر می دهد كه آنچه در برنامه مدون گفته می شود اهمیت كمتری در مقایسه با آنچه كه در عمل با آن مواجه می شویم، دارد
یك برنامه مدون اصلاح شده به طور منظم خط مشی را توضیح می دهد و یا شفاف می كند و هرگاه مشكلی ما بین تقدم ایمنی و تولید به وجود آید، به عنوان نقطة وارسی   
(checkpoint) عمل كرده و اجرای منصفانه و مناسب قوانین ایمنی كار را ضمانت می كند.
برنامه مدون OSHA شامل: خطرات خاص محل كار : كنترل های اجرایی و مهندسی و نیازمندیهای pp E ( لوازم حفاظت فنی  Personal  Protective  eqwpment ) می باشد.
2- اهداف و خط مشی ایمنی
الف- راهنمایی خط مشی OSHA
مدیریت باید به وضوح خط مشی محل كار را جهت بهبود مباحث ایمنی و بهداشت كار و شرایط كار معین كند. تا آنجا كه همة كاركنان بطور مسئولانه در جایگاه و محل خود قرار گرفته و دركی از اولویت جایگاه حفاظت، ایمنی و بهداشت در ارتباط با دیگر ارزشهای سازمانی داشته باشند. بیان خط مشی، پایه  و اساس مدیریت ایمنی و بهداشت می باشد. اگر این موضوع به وسیلة كلیه اعضاء سازمان فرا گرفته شود می تواند معیاری برای سنجش شایستگی و كفایت فعالیت های حفاظتی باشد..
 
 
- كارگران قراردادی:
OSHA ملزم می نماید كه روشهای مدون كنترل شرایط ایمنی و بهداشت برای كلیه كارگران قراردادی با  كاركنان محل كار یكپارچه شود. الزامی نیست كه پیمانكاران به همان صورت كاركنان رسمی تحت پوشش قرار گیرند. اما آنها باید علاقه و سنجیده انتخاب شوند و اطلاعات كافی در خصوص قوانین محل كار و خطراتی كه می تواند آنها یا كاركنان رسمی را تحت تأثیر قرار دهد، داشته باشند.
اگر پیمانكاران در انجام كارها دچار قصور و تخلف شوند مفاد و شروط قرارداد باید اصلاح و كنترل خطرات در محل كار را ملزم نمایند. مفاد قرارداد همچنین باید به تفصیل مجازات شامل اخراج را برای اشخاص با پیمانكارانی كه سرپیچی و خطای مكرر دارند، شرح دهد.
7- بازنگری برنامه:
OSHA بازنگری قاطع اعمال برنامه، حداقل بطور سالیاتنه جهت ارزیابی موفقیتهایش در اهداف كوتاه مدت و بلند مدت را الزامی می نماید. بطوریكه  نقص و نارسایی را بتوان شناسایی كرد.
یك برنامه ممیزی فراگیر بطور دوره ای جهت ارزیابی مجموعه ای از روندها، روشها و تواناییهای مدیریت ایمنی و بهداشت ضروری است. برای اطمینان از اینكه آنها برای حفاظت برعلیه خطرات بالقوه در محیط كار خاص كافی و مناسب هستند.
ممیزی تعیین می كند كه آیا اهداف بلند مدت برای هدایت سازمان با اهداف كوتاه مدت موثر حفاظت مطابقت دارد. زمانی كه اجرا، عملكرد یا اهدافشان را نا مناسب و ناكافی بدانند، تجدید نظرهاصورت می پذیرد. بدون چنین بازنگری فراگیر: برنامه های دارای نقص و ارتباط آنها با یكدیگر را نمی توان درك و تصحیح نمود.
8- تجزیه و تحلیل خطرات محل كار
تجزیه و تحلیل مكان كار شامل انواع بازرسی های محل كار نه تنها برای تشخیص خطرات موجود می باشد بلكه شرایط و اعمالی كه تغییراتی در آنها ممكن است بوجود آورنده خطرات باشند را در بر می گیرد. در یك كار فعال، بازرسی حین كار و تجزیه و تحلیل فرآیندهای كار و شرایط كار الزامی است. زیرا تعدادی از خطرات تشخیصشان مشكل است تشخیص خطراتی كه می تواند از تغییرات در شرایط و اعمال كار ناشی شود. خصوصاً با مشاهده و استدلال الزامی است.
تجزیه و تحلیل تسهیلات جدید، فرآیندها، مواد و تجهیزات در ضمن طراحی و استفاده اولیه شان كنترل خطرات جدید محسوب می شود.
تجزیه و تحلیل خطرات شغل ابزار مهمی برای تجزیه و تحلیل عمیق تر جهت شناسایی خطرات بالقوه ای كه شناخت قبلی از آن موجود نیست می باشد و نیز اقدامات حفاظتی را تعیین می نماید.
OSHA انتظار دارد كه كلیه خطرات ایمنی و بهداشتی بر اساس بازرسی كامل بهداشت صنعتی یا بازنگری خطرات فرآیند شناسایی شوند. بررسی های بهداشت صنعتی باید توسط متخصص بهداشت صنعتی صورت گیرد. برناممه نمونه برداری باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود و مطابق استانداردهای بین المللی باشد.


قیمت فایل فقط 5,000 تومان


برچسب ها : بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان , تحقیق بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان , پروژه بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان , مقاله بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان , دانلود تحقیق بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق
دانلود مقاله و پروژه

بررسی ایمنی و بهداشت كارمندان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog