همه آنچه باید از بلک‌بری مرکوری بدانید

دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی
بلک‌بری از زمان رها کردن پروژه سیستم عامل اختصاصی خود به جای اندروید تنها یک گوشی هوشمند واجد صفحه‌کلید معروف گوشی‌های این شرکت را با نام بلک‌بری پریو به بازار معرفی کرد. این مدل در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و تا حال مدل کیبورددار دیگری از این شرکت معرفی نشده بود. اکنون بلک‌بری در شراکت با TCL تولیدکننده چینی، یک گوشی اندرویدی دیگر با برند بلک‌بری و دارای کیبورد QWERTY تولید کرده که آماده عرضه به بازار شده است؛ بلک‌بری مرکوری.
احتمال دارد مرکوری تنها یک کد برای نامیدن این دستگاه باشد اما در این متن گوشی جدید شرکت بلک‌بری را به همین نام خواهیم خواند. پیش از این شانس دیدن مرکوری را در نمایشگاه CES داشتیم. با این حال هنوز هم برخی اطلاعات درباره این گوشی نامشخص مانده‌اند. احتمالا با رسیدن به نمایشگاه MWC باقی این ابهامات هم رفع می‌شوند اما پیش از آن، در نوشته پیش‌رو تلاش کرده‌ایم تمام اطلاعاتی که از بلک‌بری مرکوری داریم گردآوری کنیم.
طراحی

شاید مهم‌ترین وجه طراحی بلک‌بری مرکوری وجود کیبورد در آن است. کیبوردی که از ویژگی‌های شاخص این برند است و برخلاف مدل پریو کشویی هم نیست؛ در واقع به شکل ثابت بخشی از بدنه گوشی را تشکیل می‌دهد. این موضوع باعث شده ضخامت گوشی به ویژه در مقایسه با پریو، کاهش یابد اما از طرف دیگر صفحه‌نمایش واقعی‌ای که می‌توانید در اختیار داشته باشید را کوچکتر کند. در مقام مقایسه باید اشاره کرد که صفحه‌نمایش مرکوری ۴٫۵ اینچ است در حالی که صفحه‌نمایش پریو ۵٫۴ اینچ بود.
در دکمه اسپیس گوشی حسگر اثرانگشت به کار رفته و کل کیبورد در عمل مانند یک پد لمسی عمل می‌کند و به شما اجازه می‌دهد رابط کاربری را با دست کشیدن بر روی کیبورد هدایت کنید.
بدنه بلک‌بری مرکوری به جز بخش پشتی آن از فلز ساخته شده است. بخش پشتی وضعیت متفاوتی دارد و از نوعی بافت چرمی تشکیل شده است. بخش بالایی گوشی کاملا فلت است و جک ۳٫۵ میلی‌متری محبوب را در خود جای داده. این در حالی است که بخش پایینی تا حدی انحنا دارد و جایگاه درگاه USB-C و شیارهای بلندگو است. در بخش راستی بدنه می‌توانید اسلات سیم‌کارت را ببینید در حالی که چشم‌تان به کلید‌های تنظیم صدا و دکمه روشن و خاموش کردن گوشی هم روشن می‌شود. نهایتا در بخش چپ گوشی یک سورپرایز برای کاربران گوشی قرارداده شده؛ یک دکمه خاص قابل برنامه ریزی.
در مجموع مرکوری تا حدی ضخیم به نظر می‌رسد. حداقل در مقایسه با گوشی‌های هوشمند دیگر بازار می‌شود این را گفت اما از طرف دیگر به شدت به طراحی اصیل گوشی‌های خود وفادار مانده و احتمالا برای هواداران راستین این برند بسیار جذاب جلوه خواهد کرد. احتمالا سوال اینجاست که تکلیف بقیه مخاطبان چیست؟ خب، نمی شود پیش‌بینی کرد، اما به شکلی همه چیز به کیبورد وابسته است. بلک‌بری مرکوری بخاطر همین کیبورد محبوب خواهد شد یا به همین دلیل کاملا منفور.
سخت‌افزار

ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی هنوز کاملا شفاف نشده‌اند. شایعاتی در کار است اما هنوز هیچ اطلاعات رسمی‌ای در این باره منتشر نشده. براساس اخبار و شایعات قبلی گفته شده که این مدل صفحه‌نمایش ۴٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۶۸۰ دارد. تراشه گوشی هم اسنپ‌دراگون ۸۲۱ است که تا حدی ناامیدمان می‌کند. درباره باقی چیزها چندان اطلاعاتی نداریم اما RAM مدل پریو ۳ گیگابایت بود پس RAM این مدل را هم ۳ گیگابایت یا به احتمال بیشتر چیزی بیش از آن (۴ یا ۶ گیگابایت) در نظر بگیرید.
نرم‌افزار و تجربه‌کابری

در مرکوری نوعی اندروید تقریبا خام به کار رفته است. البته در طول زمان شاهد بروزرسانی‌های امنیتی شرکت بلک‌بری هم خواهیم بود. در واقع طبق آنچه در CES مشخص شد، رابط کاربری بسیار شبیه اندروید خام خواهد بود بعلاوه تعدادی اپ از پیش نصب شده.
انتظارات
اگر بخواهیم صریحا با موضوع مواجه شویم باید بگوییم بلک‌بری دیگر بلک‌بری قدیم نیست. این موضوع طبیعی است چون چشم‌انداز بازار موبایل هم واقعا متحول شده. بعید است که بلک‌بری مرکوری بتواند بخش چندان بزرگی از بازار را به خود جلب کند و شاهد موفقیت‌های خیره‌کننده‌ قدیمی بلک‌بری باشیم. اما احتمالا خود شرکت هم این را می‌داند و اساسا هدف از تولید این گوشی هم انفجار بازار و جذب مخاطب بسیار گسترده نیست. برای درک هدف احتمالی بلک‌بری باید مشکلات مدل پریو را مورد بحث قرار دهیم. GPS و بلوتوث مدل پریو مشکلات خاص خود را داشتند. کیفیت تماس‌ها بسیار متغییر بود و گوشی پس از چندماه استفاده به طرز محسوسی دچار افت سرعت عملکرد می‌شد. احتمالا بلک‌بری بتواند با مرکوری همه این مشکلات را رفع کند و اگر TCL و بلک‌بری از عهده این کار بربیایند، این مدل جدید می‌تواند دست کم توجه هواداران جدی خود این برند را جلب کند. اقدامی که قطعا در بهبود شرایط بلک‌بری موثر است و می‌تواند در جلب سرمایه‌گذاران هم نقش کلیدی ایفا کند.
در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از این گوشی ببینید:












منبع: Phone Arena


مطلب همه آنچه باید از بلک‌بری مرکوری بدانید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

همه آنچه باید از بلک‌بری مرکوری بدانید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog