جزیره زیبا کیژی در روسیه

جزیره کیژی روسیه “Kizhi Island, Russia” یکی از جاذبه های دیدنی روسیه واقع در کارلیا، منطقه ای در شمال غرب روسیه هم مرز با فنلاند و دریای سفید که به خاطر موزه باورنکردنی معروف است.. کارلیان ها از قرن 13 در این منطقه زندگی کرده اند و از دو فرهنگ شرقی و غربی تاثیر گرفته اند.. جاذبه های گردشگری کیژی شامل ده ها خانه چوبی، آسیاب بادی، کلیساهای کوچک و انبارها می شود که گردشگران تور نوروزی روسیه را به خود جذب می کند..




کیژی (به روسی: Ки́жи) جزیره ای در دریاچه انگا در جمهوری کارلینا در روسیه می باشد.. این جزیره از شمال به جنوب کشیده شده و حدود 6 کیلومتر طول و 1 کیلومتر عرض دارد و در 68 کیلومتری پایتخت کارلیا، پتروزاودسک قرار دارد..




شهرک ها و کلیساهای این جزیره از قرن 15 معروف شدند.. جمعیت روستایی در اینجا توسط دولت مجبور به استخراج معادن سنگ و اهک شده که باعث شورش شد.. بیشتر روستاهای جزیره کیژی تا سال 1950 به کلی ناپدید شدند و تنها یک روستای کوچک باقی ماند.. در قرن 18 دو کلیسای بزرگ و یک برج ساعت در جزیره ساخته شد که امروزه به کیژی پوگوست معروف هستند.. در سال 1950 ، بازمانده ده ها خانه چوبی به منظور نگهداری به این جزیره آورده شد.. امروزه کل جزیره به یک موزه در فضای باز با این خانه های چوبی شناخته شده .. یکی از معروف ترین بناهای این جزیره، کیژی پوگوست می باشد که از میراث جهانی یونسکو به شمار می رود..




جزیره زیبا کیژی در روسیه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog