کالیچی شهر قدیمی آنتالیا

منطقه پر پیچ و خم کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا یکی از محل های دیدنی آنتالیا و بهترین گزینه برای قدم زدن است.. خانه های سفید بازسازی شده و عمارت های عثمانی با سقف قرمز در امتداد خیابان های سنگفرش شده قرار دارند.. که امروزه به مجموعه ای از هتل بوتیک ها، مغازه های سوغات فروشی، گالری و رستورانها تبدیل شده.. جاذبه های گردشگری کلاچی فوق العاده زیادند.. میدان اصلی (کاله کاپیسی) دارای یک دروازه بزرگ و برج ساعت سنگی می باشد و مسجد تکلی محمت پاشا متعلق به قرن 18 با فضای داخلی خیره کننده نیز ارزش بازدید را دارد.. مناره باشکوه کسیک که در قرن 19 توسط آتش سوزی تخریب شد، در ابتدا یک معبد رومی بود و به کلیسای بیزانس و بعدها به مسجد تبدیل شد..




کالیسی شهر تاریخی آنتالیا در ترکیه می باشد که تا دوران مدرن تقریبا کل شهر به دیوارهای اطرافش محدود بود.. در اینجا بناهایی متعلق به دوران روم، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی و جمهوری خواهان ترکیه مدرن وجود دارد.. منطقه کالیچی واقع در بخش شرقی شهر در امتداد سواحل مدیترانه در نزدیکی بندر قایق های بادبانی می باشد که متعلق به دوران رومی هاست.. کلمه کالیچی به معنای “داخل قلعه” می باشد..



شهر قدیمی کالیچی بخشی تاریخی کوچک در مرکز شهر مدرن آنتالیا می باشد که در ابتدا شهری رومی و بعد بیزانس ، بعد سلجوقی ترک و در نهایت شهر ترک های عثمانی بوده.. شهر بزرگ و مدرن آنتالیا تا بعد از جنگ جهانی دوم شناخته شده نبود.. تا آن زمان کالیچی همان آنتالیا بود با خیابان های تو در تو ، دیوارهای سنگی بزرگ و خانه های قدیمی زیبا ..




کالیچی شهر قدیمی آنتالیا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog