«تقلب» دلیل بیشترین پرونده‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی


دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت از مشکلات انضباطی به عنوان بزرگترین تخلف آموزشی دانشگاه ها نام برد و گفت: بیشترین پرونده‌های انضباطی به تقلب مربوط می‌شوند.


 


به گزارش سایت پی ان یو نیوز به نقل از مفدا، وحید صرامی در حاشیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی «آسیب شناسی فضای مجازی» و «مصاحبه تخصصی» با حضور دبیران و کارشناسان شوراهای انضباطی دانشگاه‌های علوم پزشکی، با تاکید بر اهمیت آموزش دانشگاهیان درباره مسائل انضباطی گفت: دانشجویان و همکارانی که در شورای انضباطی دانشگاه‌ها فعالیت می کنند باید آموزش‌های لازم را جهت آشنایی با خطوط قرمز و مقررات انضباطی کسب کنند چرا که آموزش مؤثر کلید کاهش مشکلات و معظلات انضباطی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.


صرامی اظهار داشت: شیوع کار با شبکه‌های مجازی و اجتماعی بسیار زیاد شده و شامل بیشتر اقشار جامعه از جمله دانشگاهیان نیز می‌شود؛ بنابراین نیاز است که سیستم انضباطی وزارت بهداشت از جمله شوراهای انضباطی، اطلاعات کافی و لازم در این خصوص داشته باشند و ضریب نفوذ این فضا و در کل فرصت‌ها و تهدیدها را بشناسند و بتوانند در استفاده بهینه از فضای مجازی کارآمد باشند.


وی در خصوص انواع آسیب‌های فضای مجازی که در میان دانشگاهیان وجود دارد بیان داشت: با توجه به اینکه دانشجویان از این بستر برای ابراز افکار و نظرات خود و همچنین برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و صنفی استفاده می‌کنند، آسیب‌هایی در این حوزه‌ها شاهد هستیم.


دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت گفت: برخی از دانشجویان بدون داشتن شناسایی درست و از روی احساسات در مواجه شدن با اخبار غیر مستند، واکنش سریع نشان می‌دهند، به علاوه اینکه در فضای مجازی آزادی‌هایی وجود دارد که در فضای حقیقی وجود ندارد و این احساس آزادی ممکن است باعث بروز رفتار ناهنجار شود.


صرامی در خصوص لزوم برپایی کارگاه «مصاحبه تخصصی» گفت: مصاحبه تخصصی یعنی مصاحبه‌ای که همکاران شورای انضباطی انجام می‌دهند؛ این مصاحبه یک بازجویی نیست و باید بدانیم شورای انضباطی یک نهاد قضایی نیست و تنها شبه قضایی است. در این میان نیاز است حقوق اساسی دانشجویان را در مصاحبه ها رعایت کنیم تا حق دانشجویان ضایع نشود و وارد حریم خصوصی افراد نشویم. مسائل حقوقی و نوع مصاحبه‌ای که با دانشجویان انجام می‌شود از مواردی است که در کارگاه مصاحبه تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه بزرگترین مشکلات انضباطی در دانشگاه‌ها، تخلفات آموزشی است، تاکید کرد: تخلفات آموزشی بیشترین تخلفی است که در فضای دانشگاه اتفاق می‌افتد و تقلب شایع‌ترین علت آن است و بیشتر پرونده‌های انضباطی به تقلب مربوط می‌شوند.


دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت راهکار کاهش معضلات انضباطی را آموزش دانشگاهیان دانست و گفت: نیاز است همکارانی که در شورای انضباطی و معاونت فرهنگی هستند آموزش‌های لازم را در خصوص مقررات انضباطی ببینند، آموزش خطوط قرمز به دانشجویان نیز بسیار مهم است. در مرحله بعد باید موازین حقوقی نیز در اختیار شوراهای انضباطی قرار ‌داده شود.


صرامی در مورد تخلفاتی که جنبه روانشناختی دارند، توضیح داد: تمام دانشجویانی که مرتکب تخلف انضباطی می‌شوند به دفاتر مشاوره دانشگاه ارجاع داده می‌شوند و از خدمات مشاوران بهره‌ می‌گیرند و با توجه به نتیجه مشاوره تصمیم‌گیری جامع و درستی صورت می‌گیرد.


وی افزود: اولین مرکزی که دانشجویان به آن ارجاع داده می‌شوند دفاتر مشاوره دانشجویی است و اگر در مواردی موضوع خیلی تخصصی باشد به دفاتری بیرون از دانشگاه که مورد اعتماد هستند، ارجاع می‌شود
نوشته «تقلب» دلیل بیشترین پرونده‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی اولین بار در اخبار پیام نور پدیدار شد.

«تقلب» دلیل بیشترین پرونده‌های انضباطی دانشجویان علوم پزشکی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog