تاریخچه جهانگردی


تاریخچه جهانگردی
دسته: جغرافیا بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 14
این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 14 صفحه تهیه شده استواژه توریست ( جهانگرد) از كلمه فرانسوی “ تور” گرفته شده است این واژه از اوایل قرن نوزدهم در بین مردم انگلستان رواج یافت و به تدریج در بین كشورهای دیگر نیز مورد استفاده عام قرار گرفت

قیمت فایل فقط 5,300 تومان


تاریخچه جهانگردی
 
به نظر برخی از محققان آغاز صنعت گردشگری همزمان با رایج شدن استفاده از حمامهای معدنی در قرن هجدهم می باشد كه به منظور استفاده های درمانی در بعضی از كشورها، مورد توجه خاص قرار گرفته بود. اما زمان شروع جهانگردی به معنی و مفهوم صنعتی هنوز دقیقاً مشخص نیست، هر چند گردشگری داخلی یا خارجی دارای قدمت دیرینه ای می باشد.
واژه توریست ( جهانگرد) از كلمه فرانسوی “ تور” گرفته شده است. این واژه از اوایل قرن نوزدهم در بین مردم انگلستان رواج یافت و به تدریج در بین كشورهای دیگر نیز مورد استفاده عام قرار گرفت.
با توجه به اینكه انجام مسافرتهای طولانی و جهانگردی در معنی و مفهوم اصلی خود نیاز به وسیله نقلیه سریع دارد، لذا در قدیم مسافرتهای طولانی از طریق كشتی در دریا و كالسكه در روی زمین انجام می گرفت. با توسعه گردشگری زمینی، به منظور كاهش مسافت و زمان مسافرت ساخت وسایل نقلیه سریع مورد توجه قرار گرفت و كم كم كالسكه ها جای خود را به دوچرخه دادند. اختراع لاستیك بادی و استفاده از آن در دوچرخه توسط یك دامپزشك ایرلندی به نام آقای دانلوپ، استفاده از این وسیله نقلیه را آسانتر نمود و توجه بیشتر مردم را به سوی استفاده این وسیله فرا خواند. اختراع ماشین بخار و ساخت موتورهای بخار و استفاده از آن در كشتی ها، قطارها و حتی اتومبیل، توسعه و تحول عظیمی در صنعت توریسم را بوجود آورد. به موازات ساخت و افزایش تولید خودرو ، كشتی، قطار، ساخت هواپیما نیز مورد توجه قرار گرفت اما علی رغم گسترش این صنعت و ایجاد مسیرهای هوایی متعدد در بین كشورها تا دهه 30 هنوز هواپیماهای ساخته شده قابلیت جا به جایی مسافران زیادی را نداشتند و به همین دلیل تمام مسافرتها از طریق دریایی و زمینی انجام می گرفت.
مسافرتهای طولانی مدت با توجه به وسایل نقلیه آن زمان نیاز به اقامت و استراحت در بین مسیر را داشت. یعنی ساخت هتلها و رستورانها را فرا می خواند. اولین هتل در سال 1794 در شهر نیویورك تاسیس شده است و بدنبال آن در انگلستان و فرانسه نیز ساخت هتلها و رستورانها به تدریج و گسترش یافت.
انجمن آسیایی كوهنوردی كه به منظور كشف علمی مناطق مختلف كوهستانی تشكیل گردیده بود، موجب ایجاد و شكل گیری كلوپهای دوچرخه سواری و كوهنوردی دیگری همانند كلوپ آلپاین لندن، كلوپ دوچرخه سواران جهانگردان انگلستان و انجمن زیباسازی ویس بادن آلمان و … گردید كه خود نیز نشان بر توسعه و گسترش گردشگری در بین مردم كلوپها و انجمنهای توریستی گشت. 
تاسیس كلوپهای توریستی به اوایل قرن 19 بر می گردد اما قبل از آن آژانسهای مسافرتی در برخی از كشورها فعالیت داشتند و شاید بتوان گفت اولین آژانس توریستی كه در زمینه گردشگری، برگزاری تورهای علمی و كوهنوردی فعالیت داشت در سال 1841 و در نیویورك تاسیس گردید. 
 تاریخچه فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) 
تاسیس كانونهای اتومبیلرانی از كشور انگلستان شروع گردید. در سال 1897 كانون اتومبیلرانی سلطنتی (RAC) انگلیس تاسیس گردید و بدنبال آن در مجارستان (1900) ، آمریكا(1902) و نیوزیلند (1903) نیز كانون‌های مشابهی به‌وجود آمدند. با توسعه و گسترش خدمات و فعالیتهای كانون‌های اتومبیلرانی در كشورها و ازدیاد خودروهای تولیدی و همچنین ایجاد انگیزه سفر با خودرو ، پیدایش ایده همكاری فی مابین در كشورهای ثالث در بین كشورهایی كه دارای چنین كانون‌هایی بودند شكل گرفت و به‌دنبال آن فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA )در سال 1904 میلادی تأسیس گردید. این فدراسیون به منظور حفظ و تامین منافع سازمانهای اتومبیلرانی و استفاده كنندگان وسایط نقلیه موتوری فعالیتهای خود را آغاز نمود. همچنین این سازمان، بدنه حاكم بر ورزش اتومبیلرانی در سراسر دنیا می باشد.
نوع فایل: word
سایز:20.2 KB 
تعداد صفحه:14 

قیمت فایل فقط 5,300 تومان


برچسب ها : تاریخچه جهانگردی , دانلود تاریخچه جهانگردی , تاریخچه جهانگردی , جهانگردی , فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه
دانلود پروژه و پایان نامه

تاریخچه جهانگردی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog