کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در سیستان و بلوچستان شکل گرفت


محمدامین میربلوچزهی، خاش - ایرنا - پویش انسان دوستانه «نه به تصادفات جاده ای» به همت جوانان پویا و فعال و جامعه دانشگاهی سیستان و بلوچستان از نیمه دوم اسفند ماه شکل گرفته است.
 
به گزارش ایرنا گستردگی راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان و برخوردار نبودن از چشم اندازهای زیبا عامل مهمی برای قرار گرفتن این استان در رتبه نخست تخطی از سرعت مطمئنه شده است. از طرفی وضعیت آب و هوایی این استان در فصل زمستان و اوایل بهار و وجود منطقه آزاد چابهار و روستاهای هدف گردشگری و آثار متعدد تاریخی، باستانی و فرهنگی و گردشگری همواره به ویژه در تعطیلات نوروزی راههای ارتباطی شهرهای سیستان و بلوچستان را عرصه تردد خیل عظیم مسافران کرده که متاسفانه بعضا به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در سفر وقوع حوادث ناگواری در جاده های این استان را شاهد بوده ایم. پویش نه به تصادفات جاده ای با هدف کاهش سوانح رانندگی به همت اعضای جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان شکل گرفته و تاکنون دهها نفر از مقامات استانی از جمله استاندار، فرمانداران، مدیران کل، مدیران و خبرنگاران رسانه ها و فعالان فضای مجازی و غیره در آن عضو شده اند. تشکیل دهندگان این کمپین از اقشار جامعه و مسافران نوروزی درخواست مشارکت در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران داشته و بر سپری کردن تعطیلات سالم و ایمن تاکید دارند. میثاق نامه ای این پویش (کمپین) برای حفظ ایمنی در سفر منتشر شده است: «با یاد خالق هستی و برای سلامتی خودم، همسرم و فرزندانم… برای ننشستن اشک بر چشم عزیزانم… برای سلامتی سایر هموطنانم… قول می‌دهم: در طول سفر کمربند ایمنی‌ام را ببندم، سرعت مجاز را رعایت نمایم، سبقت نادرست نگیرم و هنگام خستگی و خواب آلودگی توقف نموده و استراحت کنم حتی اگر 10کیلومتر تا مقصد باقی مانده باشد. و نیز یک ساعت دیرتر می‌رسم ولی خانواده‌ای را عزادار نمی‌کنم…» به گزارش ایرنا با اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورها و نقاط حادثه خیز سیستان و بلوچستان مستقر شدند. به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد. در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می کنند. ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است. در این طرح فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی اجرا می شود. جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است. 7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانیسرایانی http://www.irna.ir/fa/News/82466220/ #کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید. @farmandary telegram.me/farmandary





www.irna.ir
ایرنا - کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در سیستان و بلوچستان شکل گرفت
زاهدان - ایرنا - پویش انسان دوستانه «نه به تصادفات جاده ای» به همت جوانان پویا و فعال و جامعه دانشگاهی سیستان و بلوچستان از نیمه دوم اسفند ماه شکل گرفته است.




کمپین 'نه به تصادفات جاده ای' در سیستان و بلوچستان شکل گرفت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog