کیک حلوا

مواد لازم برای تهیه کیک


تخم مرغ :۳ عدد
شکر :.۱۲۵ گرم
روغن :۱۲۵ میلی لیتر
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
پودر :هل:یک قاشق چایخوری
آرد ۱۵۰ گرم
بکینگ پودر :یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه شربت کیک

شکر :۲۰۰ گرم
آب: یک سوم پیمانه
گلاب:یک چهارم پپمانه
عسل:.یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه تر حلوا

آرد برنج :.۵۰۰ گرم
کره:۱۵۰ گرم
روغن: یک لیوان
آب :. ۲ و نیم لیوان
شکر : ۴۰۰ گرم
زعفران آب کرده
.نصف استکان
گلاب :یک لیوان

طرز تهیه

در مرحله اول کیک را آماده میکنیم:
ابتدا قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی انداخته و کنار میگذاریم. تخم مرغ ها را با شکر مخلوط کرده و با همزن میزنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. روغن مایع و گلاب را اضافه کرده و مخلوط میکنیم. بکینگ پودر و هل را با آرد ترکیب کرده و با هم الک میکنیم سپس با مواد فوق مخلوط میکنیم تا مایع روان و یکدستی به دست بیاید. مواد کیک را در قالب ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه در فر که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار میدهیم تا پخته شود.


در مرحله بعد به سراغ تهیه شربت کیک می رویم:
شکر و آب را روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود سپس گلاب و عسل را اضافه میکنیم تا کمی بجوشد. بعد از سرد شدن کیک، با برس شربت را روی کیک میزنیم.و کنار میگذاریم تا شربت به خورد کیک رفته و کیک نرم شود.

در این فاصله به سراغ تهیه تر حلوا می رویم:
آرد برنج را با حرارت ملایم کمی تفت میدهیم. کره و روغن را به آرد برنج اضافه کرده و با حرارت ملایم آنقدر هم میزنیم تا بوی خامی کاملا گرفته شود و رنگش طلایی شود.
در این فاصله آب و شکر را روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید. وقتی جوش آمد زعفران و گلاب رو اضافه کرده (موقع جوش اومدن اینا رو اضافه کنید تا عطرش از بین نره) و بگذارید تا کمی بجوش .
آرد سرخ شده رو از رو حرارت برداشته و شربت رو آرام آرام اضافه کرده و مرتب هم زده تا حلوا یک دست شود.
در پایان کار لایه حلوا را نیز روی کیک ریخته و با قاشق یکدست میکنیم و به صورت دلخواه برش می زنیم و در نهایت تزیین می کنیم.

نکات:
برای تزیین این دسر میتوانید مقداری از حلوا را جداگانه با پودر کاکائو مخلوط کنید تا به رنگ قهوه ای در آید و به صورت گل قالب بزنید. و یا با خلال پسته و باام تزیین کنید. برای برش زدن کیک حلوا ، ابتدا چاقوی تیز را چرب کرده و سپس برش بزنید.



کیک حلوا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog