یادداشت روز/مسیر اهل سنت برای پیگیری امور و حل مشکلات اعتدال است/ نه بزرگ مردم بلوچستان به درخواست های نا مشروع رسانه های معاند


تلاش برای ایجاد امنیت و آرامش و حفظ وحدت و همگرایی در جامعه با روش گفتمان و اعتدال میسر اهل سنت بوده لذا مسیر اهل سنت برای پیگیری امور و حل مشکلات اعتدال و دور شدن از خشونت و برخورد احساسی با مسائل است.
به گزارش تفتان ما ، اهل سنت در جامعه اسلامی ایران همواره تابع قانون و حفظ حرمت ها و اختیار کردن منش و روش اعتدالی بوده اند و این مهم را بارها شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و بزرگان اهل سنت متذکر و با دعودت مردم احساسی به آرامش و حفظ وحدت و همدلی ضرورت اتحاد و همدلی و تدبیر و حکمت برای پیگیری مسائل را در جامعه خواستار شده اند.
آنچه در روزهای اخیر در نقاط مختلف بلوچستان و به دنبال احضار و بازداشت یکی از چهره های شاخص اهل سنت رخ داد برخورد احساسی با این موضوع بود.
مقامات دلسوز در ایران اسلامی قطعا به وحدت و همگرایی نظر دارند و احترام به علما مورد توجه مسئولان و از جمله مسئولان سخت کوش در دولت تدبیر و امید بوده و هست و ان شاءالله با رفع شدن سوء تفاهمات جناب مولوی کوهی به جمع خانواده ارزشمند شان و به جمع مردم مومن و متدین بلوچستان باز می گردند و دولتمردان نیز به وعده های خود عمل می کنند.
علما و بزرگان و اقشار مختلف جامعه اهل سنت در ایران اسلامی و منطقه سیستان و بلوچستان همواره حامی وحدت و محور برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه بوده و قطعا با دلسوزی نکاتی را برای حل مشکلات و کاهش دادن آسیب ها متذکر شده اند و در ادامه هم همین روش را دنبال می کنند و جناب مولوی کوهی امام جمعه محترم پشامگ سرباز بلوچستان نیز ارشادات و تذکرات دلسوزانه و از روی خیر داشته اند که همه از روی خیر بوده است.
به دنبال برخورد احساسی برخی از مردم در جامعه بزرگ بلوچستان در روزهای اخیر زمینه برای بهره برداری های سوء دشمنان و عوامل دست نشانده بیگانه فراهم شد و جریان های تندرو و افراطی مردم را به سمت ایجاد اغتشاش و نا امنی دعوت کردند.
اما آنچه مهم بود مردم بلوچ و جامعه اهل سنت با پیروی از علمای اهل سنت و بزرگان خود مسیر وحدت را در پیش گرفتند و توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی کردند.
فراخوان دادن برای تجمع های اعتراضی و برخورد تند و افراطی با موضوع دفاع از مولوی فضل الرحمن کوهی در شهرهای بلوچستان توسط عوامل فریب خورده و رسانه های بیگانه در روزهای اخیر از مباحث مهمی بود که به سنگ خورد و به شکست انجامید و مردم بلوچ یک نه بزرگ به درخواستهای نا مشروع رسانه های معاند گفتند.
در روزهای اخیر شماری از علمای برجسته اهل سنت برای آزادی مولوی کوهی بیانات و تاکیدات لازم را داشته اند که با شیوه های اعتدالی و با تاکید بر حفظ وحدت و همگرایی و خنثی کردن توطئه های دشمنان و دور شدن از اختلافات بیان کرده اند اما در رسانه های معاند به گونه ای دیگر تعبیر و تفسیر و انعکاس داده شده است.
با توجه به اینکه شرایط امروزی در دنیا حساس بوده و جامعه اسلامی ایران با تهدیدهای مختلفی مواجه می باشد لذا امیدواریم در ایران سربلند همه اقشار تابع قانون باشند و با رعایت آن و با تدبیر و هوشیاری و آگاهی مباحث را دنبال کنند تا به وحدت و اخوت و برادری آسیبی وارد نشود زیرا همگان می دانیم و بر این عقیده هستیم که همبستگی و اتحاد رمز پیروزی ما و دستیابی به عزت و کرامت در دنیا است. محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار خاش
انتهای پیام/

یادداشت روز/مسیر اهل سنت برای پیگیری امور و حل مشکلات اعتدال است/ نه بزرگ مردم بلوچستان به درخواست های نا مشروع رسانه های معاند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog