هوش مصنوعی احتمال دچار شدن به حمله قلبی را پیش‌بینی می‌کند

دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی
احتمالا شما هم زیاد این توصیه را شنیده‌اید که با افزایش سن بهتر است به شکل مرتب برای آزمایش‌های پزشکی به متخصصین مراجعه کنید. این آزمایش‌ها به پزشکان کمک می‌کنند علاوه بر تشخیص مشکلات فعلی، مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده دچارش شوید را تشخیص دهند. این موضوع به فرد کمک می‌کند بداند ممکن است به چه مشکلاتی دچار شود و همین موضوع می‌تواند باعث اصلاح سبک زندگی‌اش شود. برای مثال اگر پزشک به شما بگوید در شرایط فعلی احتمال دارد به‌زودی دچار حمله قلبی شوید، ممکن است در برنامه غذایی‌تان تجدید نظر کنید، سیگار را ترک کنید یا ورزش را آغاز کنید.
با این حال ممکن است پزشک متخصص متوجه بعضی از علایم و نشانه‌ها نشود و به همین دلیل هم محققان در دانشگاه ناتینگهام روی الگوریتمی کار می‌کنند که براساس یادگیری ماشینی عمل می‌کند و می‌تواند حمله قلبی را پیش‌بینی کند؛ پیش‌بینی‌هایی حتی بهتر از یک پزشک. به این شکل می‌شود گفت احتمال دارد این الگوریتم بتواند در نجات جان انسان‌ها حتی موثرتر از پزشکان عمل کند.
این الگوریتم از طریق سیستمی کار می‌کند که توسط انجمن متخصصان قلب آمریکا طراحی شده است. این سیستم قادر بود با دقت ۷۲٫۸ درصد احتمال دچار شدن فرد به بیماری قلبی را حدس بزند و حال با تحقیقات جدید این درصد به ۷۶٫۴ رسیده است. این موضوع یعنی در بین ۸۳ هزار مراجع می‌شود ۳۵۵ تشخیص درست بیشتر داشت.
این سیستم در حال توسعه است و دانشمندان امیدوارند با تحلیل دقیق‌تر عوامل ژنتیکی و سبک زندگی بتوان دقت این الگوریتم را حتی از این هم بالاتر برد.

منبع: Ubergizmo


مطلب هوش مصنوعی احتمال دچار شدن به حمله قلبی را پیش‌بینی می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

هوش مصنوعی احتمال دچار شدن به حمله قلبی را پیش‌بینی می‌کند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog