بدنسازی بدون نیاز و کمک مکملها (قرص، آمپول و پودر کراتین و ....) . فقط با ورزش + تغذیه و بس!

سلام

تصمیم دارم از یه مدت دیگه شروع به ورزش بدنسازی در منزل کنم و سعی کنم بطور مداوم 3 تا 4 روز در هفته ورزش رو در زندگیم جا بندازم. سنم 39 سال هست و وقتی جوان تر بودم بطور غیر حرفه ای باشگاه میرم و بدنسازی کار می کردم اما مسائل مختلف زندگی من رو دور کرد و الان تصمیم دارم دوباره ورزش رو جدی بگیرم تا در آینده که سن و سال بالاتر رفت بدن و سلامت جسمی خودم رو تا جایی که ممکن است حفظ کرده باشم. هدف من از بدنسازی شکل حرفه ای که پرورش اندام کاران انجام می دهند نیست یا مثل این آقایون باد کرده با دارو که کوچه و خیابون می بینیم و بعد از اینکه ورزش دلشون رو زد و دارو و پودر مصرف نکردن بادشون می خوابه و مثل روز اول می شن.
من درباره مکملها چیز زیادی نمی دونم اما به چند دلیل شخصی اعتقادی به مکملها ندارم: 1- من اونقدر جوون نیستم که برم دنبال مکمل که بخوام قلمبه و باد کرده تو مردم قیافه بگیریم یا بخوام برم مسابقات بدنسازی 2- گران قیمت هستند و برای من نمی صرفه 3 - از همه مهمتر انواع تقلبی در بازار ایران زیاد است و عوارض جانبی و آسیبهایی که می تونه به جسم بزنه بسیار بیشتر از منفعتش هست. 4 - معتقد به قوی شدن و سلامتی جسم هستم و بدون مکملها هم میشه عضلات بزرگ و سفت و قوی ساخت و در آخر 5- جرئت در هیکل کوچکتر بهتره از داشتن یه هیکل گنده ترسوست.

من برای شروع در منزل یک میز پرس با هالتر و حدود 50 - 60 کیلو سنگ هالتر + سه جفت دمبل (6 دمبل) با وزنهای مختلف برای حرکتهای مختلف می خواهم تهیه کنم. یک کیسه بوکس خیلی خوب با دو جفت دستکش و پد هم دارم که آویزان و آماده به کاره. همینطور قصد دارم بعد از 1 یکسال یک دستگاه سیم کش 24 کاره هم تهیه کنم تا بتونم حرکات بیشتری رو در برنامه خودم داشته باشم. تقریبا یک باشگاه کوچولو میشه و بیشتر حرکتهای اصلی و مهم رو میشه انجام داد.

رفتن باشگاه خوب است. اما در منزل فضای این کار را دارم که وسایل رو بزارم و تنهایی می تونم ورزش کنم و در بیشتر مواقع محیط باشگاه رو بخاطر عشق هیکلها که فکر می کنند باشگاه و وسایلش ارث باباشون هست و یا شلوغی بیش از اندازه و کمبود وسیله به نسبت جمعیت ورزشکارا و مسئله بهداشت وسایل، ترجیح می دم باشگاه نرم.
نرمشهای سخت و مهم مثل بارفیکس و شنا سوئدی هم در برنامه ورزش هست. و در آخر مکمل برای ساخت عضلات و بدن قوی رو به تغذیه مناسب با پروتین و ویتامین با چربی کم ختم می کنم.

اما می خوام بدونم کسی هست که سالها بدنسازی در منزل و یا حتی در باشگاه کار کرده باشه و بدون نیاز به مکملهای دارویی (پودرهای مکمل، قرص و آمپول) بگه پیشرفتش چطور بوده؟ هر نوع تجربه و پیشنهادی که دارید رو دوست دارم بدونم.

ممنون از همگی

بدنسازی بدون نیاز و کمک مکملها (قرص، آمپول و پودر کراتین و ....) . فقط با ورزش + تغذیه و بس!


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog