اپل متخصص واقعیت مجازی NASA را استخدام کرد

دیجی‌کالا مگ - منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی
شایعات زیادی درباره‌ این موضوع که اپل در حال ساخت هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است منتشر شده . البته که هنوز نمی‌دانیم این محصول کی راهی بازار می‌شود. در جدیدترین شایعات به این موضوع اشاره شده که این شرکت «جف نوریس» (Jeff Norris) یکی از متخصصات واقعیت مجازی سازمان فضایی «ناسا» (NASA) را برای کار روی یک پروژه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استخدام کرده است.
به نظر می‌رسد که نوریس به تیم واقعیت افزوده اپل ملحق می‌شود و به احتمال زیاد به جای یکی از مدیران ارشد این بخش فعالیت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که نوریس چه کاری در شرکت اپل انجام خواهد داد، اما بعید نیست که روی دستگاهی مانند «گوگل گلاس» (Google Glass) کار کند. شایعات می‌گویند که این محصول تا قبل از سال ۲۰۱۸ راهی بازار نخواهد شد.
تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل هم قبلا گفته بود که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آینده درخشانی دارند و به نوعی ساخت چنین محصولی توسط اپل را تایید کرده بود.
جف نوریس قبل از اینکه به اپل ملحق شود نزدیک به ۱۸ سال در سازمان ناسا فعالیت می‌کرد. از جمله پروژه‌هایی که نوریس در آن حضور داشت، پروژه OnSight بود که ناسا برای هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هولولنز ساخته بود. در این پروزه کاربران می‌توانستند با استفاده از اطلاعاتی که از سیاره مریخ به دست آمده بود به صورت مجازی خودشان را روی این سیاره مشاهده کنند.
منبع: The Verge

مطلب اپل متخصص واقعیت مجازی NASA را استخدام کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

اپل متخصص واقعیت مجازی NASA را استخدام کرد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog