هر آنچه که درمورد رژیم غذایی باید بدانید

هر آنچه که درمورد رژیم غذایی باید بدانید
رژیم های  کم چرب فایده خاصی ندارند!
تحلیل ۵۳ پژوهش با موضوع کاهش وزن که مجموعا بیش از ۶۸ هزار نفر را در بر می گرفتند، مشخص کرد که در بلند مدت، رژیم غذایی کم چرب نسبت به رژیم غذایی پر چرب، مزیت خاصی ندارد و در نهایت هیچ یک از این دو رژیم غذایی آن قدرها که برایشان تبلیغ می شود، تاثیر گذار نیستند. به طوری که پس از  یک سال ، شرکت کنندگان در این ۵۳ پژوهش به طور متوسط فقط پنج کیلو گرم لاغرتر شده بودند که به هیچ وجه نتیجه ی چشمگیری نیست. نتایج این پژوهش در نشریه The Lancet Diabetes and Fndocrinology  منتشر شده است .
چربی عامل چاقی است؟
کاهش وزن یک راه بیشتر ندارد،در مقایسه با کالری غذایی که می خوریم، کالری بیشتری بسوزانیم. این روش، مستقل از نوع رژیم غذایی است. در وزن های یکسان، کالری چربی دو برابر بیشتر از کالری پروتئین و کربوهیدرات است و منطقی است که تصور کنیم  با حذف چربی، کالری مصرفی بدن به شدت کاهش یابد، اما با گذشت این همه سال هنوز کسی نمی داند چرا این انتظار منطقی اشتباه از آب در آمده است.
مصرف چربی اشکال ندارد؟
تحقیق فوق فقط به بحث کاهش وزن پرداخته و بر اساس آن ، استفاده از چربی های سالم مثل چربی های غیر اشباع موجود در زیتون و ماهی ها مانع ندارد، اما استفاده از چربی های اشباع ( روغن آفتابگردان و …) به سلامت قلب آسیب می رساند .
رژیم ها شکست خورده اند؟
بیشتر شرکت کنندگان در رژیم های غذایی، در روزها و هفته های اول، برنامه ریزی غذایی جدید را با دقت  رعایت می کنند و همین باعث کاهش وزن قابل توجه آن ها می شود ، اما به تدریج به عادت های قبلی خود بر می گردند.
بهترین رژیم های غذایی چیست؟
در حال حاضر کارشناسان توجه خود را از یک ماده غذایی ( مثلا چربی یا کربوهیدرات) به ترکیب همه ی مواد غذایی و یک الگوی کلی معطوف کرده اند فعلا بهترین توصیه متخصصان علوم تغذیه، استفاده ازرژیم های غذایی مدیترانه ای است که غنی از میوه و سبزیجات است./دانستنیها
نوشته هر آنچه که درمورد رژیم غذایی باید بدانید اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

هر آنچه که درمورد رژیم غذایی باید بدانید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog