انواع سمعک

کلینیک سمعک قلهک
کلینیک سمعک قلهک دارای دو شعبه در قلهک و سعادت آباد می باشد و خدمات خود را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر ارائه می نماید. کلینیک قلهک همیشه  صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و همه تلاش خود را برای  حل مسائل مراجعین انجام میدهد . برای اصلاعات بیشتر می توانید به سایت  http://samakegholhak.com  مراجعه نمایید .
انواع سمعک
در این بخش به بررسی انواع سمعک   میپردازیم تا شما برای انتخاب آگاهی بیشتری داشته باشید و بتوانید سمعک مناسب تری انتخاب بنمایید .
سمعک پشت گوشی
سمعک های دوقسمتی که بخشی پشت گوش و بخش دیگر در کانال قرار می گیرد. این سمعک ها دارای طرح و رنگ متفاوتی می باشند. قدرت این سمعک ها نسبتا زیاد می باشد.برای هر میزان کم شنواییمی توان از این سمعک ها استفاده کرد. امروزه از نظر اندازه کوچکتر شده اند ودر سمعک RIC یا گیرنده در کانال ، بخشی از سمعک که گیرنده می باشد به داخل کانال منتقل شد.
سمعک های داخل گوشی( ITE )
این سمعک ها در داخل کانال گوش قرار می گیرند. براساس اینکه سمعک در کدام قسمت اناتومیکی کانال قرار گیرد تقسیم بندی می شوند.با قالب گیری از گوش،برای هر فرد به صورت اختصاصی ساخته می شوند.
 
سمعک های IIC ( سمعک های نامرئی داخل گوش)
ای سمعک ها در عمق کانال گوش قرار می گیرند و برای میزان کم شنوایی ملایم تا متوسط مناسب می باشند. ویژگی این سمعک ها نامرئی بودن انها می باشد.
سمعک های کاملا داخل کانال گوش( CIC )
این سمعک ها نیز از انواع سمعک های داخل گوشی می باشند. ویژگی انها نیز نامرئی بودنشان می باشد. تفاوت انها با IIC در میزان نزدیکی به پرده گوش می باشد.
سمعک های داخل کانال( ITC )
از نظر اناتومیکی این سمعک ها در بخش کوچکی از کانال و ابتدای مجرا قرار می گیرند. نسبت به دو گروه دیگر از سمعک های داخل گوشی میزان کم شنوایی بالاتری را پوشش می دهند.
سمعک های Low Profile (سمعک داخل گوش Half Shell و Full Shell )
ااین سمعک ها بر اساس اینکه چه مقدار از گودی گوش را می پوشانند تقسیم بندی می شوند. فول شل کل گودی گوش و Half Shell نیمی از گودی گوش را می پوشانند.
کلینیک سمعک قلهک یکی از برترین کلینیک ها در زمینه ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک در شهر تهران می باشد. این کلینیک دارای دو شعبه می باشد که خدمات پس از فروش در سطح بالایی را برای بیماران فراهم می اورد.
 
بهترین مارک سمعک
شاید سوال خیلی از افرادی که دچار نقص شنوایی باشند در نگاه اول این باشد که بهترین مارک سمعک کدام است؟
قیمت بهترین سمعک چگونه است؟ بهترین مارک سمعک را چگونه تشخیص دهیم؟ بهترین برندسمعک  را برچه اساسی مشخص می کنند؟ و سوالات بسیاری دیگر.
واقعیت این است که متخصص شنوایی شناس هرگز نمی تواند بهترین مارک سمعک را یک برند خاص معرفی کند. امروزه برندهای معتبری در زمینه سمعک مشغول به فعالیت هستند.
در بحث تجویز سمعک برای فرد کم شنوا عوامل ادیولوژیکی مثل نوع کم شنوایی، میزان کم شنوایی و… دخالت دارند. عوامل غیر ادیولوژیکی مثل انگیزه بیمار، حمایت مالی، حمایت عاطفی، ارتباطات و… نیز دخالت دارند. اما نکته ای که در این مطلب به آن اشاره می شود بحث انتخاب بهترین مارک سمعک است.
شرکت های مختلفی از جمله زیمنس، اتیکن، فوناک، ویدکس، یونیترون، برنافون، بلتون، استارکی، ریساند و ادیوسرویس در زمینه سمعک فعالیت دارند.
نکته ای که باید بیماران توجه نمایند این است که هیچکدام از این شرکت ها بر دیگری برتری ندارد. متخصص شنوایی شناس متناسب با عوامل ادیولوژیکی و غیر ادیولوژیکی و براساس نیازهای یک بیمار سعی می کند سمعکی را انتخاب کند که پاسخگوی نیازهای آن باشد.
محافظ گوش
محافظ گوش وسیله‌ای حفاظتی است که با پوشاندن گوش یا بستن مجرای گوش بیرونی خطر اُفت شنوایی نوفه‌زاد را کاهش می‌دهد. به این وسیله، محافظ شنوایی، گوشی ایمنی، و گوش‌بان [ ۱ ] هم می‌گویند.
محافظ گوش شبیه هدفون می‌باشد و به طور کامل گوش را از بیرون می‌پوشاند. این وسیله هم به‌طور متوسط حدود ۱۵ تا ۳۰ دسی‌بل از شدت صدا را می‌کاهد. استفاده از این وسیله کم‌خطرتر از گوش‌گیر می‌باشد، زیرا در خارج گوش قرار می‌گیرد و تماسی با داخل گوش ندارد تا مشکلی ایجاد کند.
 
تست سرگیجه
تست سرگیجه مرسومVNGاست. هدف از این آزمایش ارزیابی تعادل اندام (سیستم وستیبولار) و سرگیجه است در واقع این آزمایش یک سیستم تشخیص کامل برای تجزیه و تحلیل و ثبت حرکات غیر ارادی چشم (نیستاگموس) با استفاده از تکنولوژی تصویر بردازی ویدئویی است.در این آزمون با ارزیابی حرکات چشم می توان سیستم دهلیزی گوش را بررسی کرد. این آزمون مجموعه ای از چند تست شامل ارزیابی حرکات سریع چشم، آزمون نگاه خیره با چشمان باز و بسته، آزمون اپتوکینتیک، آزمون وضعیتی در کلیه جهات با چشمان باز و بسته، آزمون هالپایک و آزمون کالریک می باشد. کاربرد بالینی این آزمون برای بررسی اختلالات سیستم دهلیزی گوش داخلی می باشد .سرگیجه های وستیبولی میتواند ناشی از ضربه، مصرف دارو، بیماریهای ویروسی و… باشد
نام دارد. این افرادوقتی سر خود را در وضعیت خاصی (BPPV)یکی از انواع رایج سرگیجه، سرگیجه وضعیتی خوش خیم ناگهانی این افرادوقتی سر خود را در وضعیت خاصی قرار می دهند دچار یک حس چرخشی ناگهانی می شوند این حالت سرگیجه در اثر رسوب ذراتی که از ماکولای اوتریکول و یاساکول جدا می شود و بر روی آمپولهای مجاری نیمدایره گوش داخلی می نشیند ایجاد می شود.

انواع سمعک


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog