چگونه هزینه های سفر را کاهش دهید و بیشتر کیف کنید

چگونه هزینه های سفر را کاهش دهید و بیشتر کیف کنید
تابستان فصل سفر است تعطیلات مدارس و دانشگاه ها انگیزه مناسبی برای استراحت و مسافرت را به خانواده ها می دهد. البته بیش تر خانواده ها قبل از هر چیز معمولا هزینه هایی که سفر کردن در بر دارد را مد نظر قرار می دهند و گاهی اوقات هزینه بالای سفر، آن ها را از فکر مسافرت باز می دارد، اما فراموش نکنید شما هم می توانید با یک برنامه ریزی مناسب در کنار لذت بردن از سفر هزینه های آن را کاهش دهید.
۱-سعی کنید در زمان هایی که قیمت بلیط ارزان است، سفر کنید.
۲-دور اندیش باشید، برخی از آژانس های مسافرتی برای تاریخ های مشخصی، تورهای مناسبی را با قیمت ارزان به شما معرفی می کنند. به علاوه قیمت بلیط ها و هتل ها در برخی از زمان­­های سال ارزان تر است.
۳-اگر برنامه سفر شما قطعی شده، بهتر است بلیط و هتل خود را رزرو کنید. گاهی اوقات هر چه بیش تر به تاریخ تعطیلات مهم سال نزدیک می شوید، قیمت بلیط ها هم افزایش پیدا می کنند.
۴-تور کامل را رزرو کنید.تورهای کامل که شامل هزینه بلیط، هتل، رفت و برگشت فرودگاه، صبحانه، ناهار یا شام و گردش و تفریحی است، معمولا برای خانواده­هایی که قصد دارند دسته جمعی سفر کنند مناسب تر است.
۵- اگر برای مدت طولانی به سفر می روید. بهتر است به جای اقامت در هتل،آپارتمان هایی را که به توریست ها کوتاه مدت اجاره می دهند، رزرو کنید. هزینه اقامت در هتل برای طولانی مدت به مراتب گران تر است.
۶-چمدان های خود را با دقت پر کنید.لباس­های مورد نیاز خود را در چمدان قرار دهید و همیشه یک لباس گرم همراه خود داشته باشید. هوای داخل برخی از مراکز خرید خیلی سرد است و گاهی ممکن است شما به یک ژاکت ی کت احتیاج پیدا کنید. اگر آن ها را به همراه خود داشته باشید،دیگر لازم نیست برای خرید لباس گرم هزینه کنید. به علاوه، تمام وسایلی را که در سفر نیاز دارید، با دقت و حوصله در چمدان قرار دهید تا چیزی از قلم نیندازید.
۷-حواستان به هزینه های رفت و آمد در طول سفر باشد. گاهی اوقات خود هتل اتوبوس­هایی دارد که شما را سر ساعت مشخصی به صورت رایگان به مراکز خرید و مرکز شهر می برد. به علاوه هزینه های تاکسی در برخی کشورها به شدت گران است و شما می توانید از مترو و اتوبوس برای رفت و آمد استفاده کنید.
۸-چمدان خود را به قدری پر نکنید که جایی برای خریدهای سفر باقی نماند. اگر در مسافرت قصد خرید کردن دارید، حتما چمدان بزرگ­تری با خود ببرید تا احتیاج به خرید کردن یک چمدان در سفر پیدا نکنید.
۹-وسایل الکتریکی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید تا نیازی برای خرید دوباره آن ها در سفر پیدا نکنید.
۱۰-قبل از سفر، هزینه­ای را برای خرج کردن مشخص کنید و طبق آن برای سفر خود برنامه ریزی کنید.
۱۱-اگر به خارج از کشور سفر می کنید، به جای استفاده از تلفن همراه شخصی خود که هزینه های جابه جایی زیادی را برای قبض موبایل شما همراه خواهد داشت، از کارت های تلفن استفاده کنید. هم چنین می توانید یک سیم کارت اعتباری تهیه کنید. بیش­تر کمپانی های بزرگ تلفن در کشورهای توریستی، سیم کارت اعتباری را با قیمت مناسب برای توریست­ها بفروش می رسانند.
۱۲همیشه یادتان باشد در ابتدای سفر، نقشه راهنمای توریست را تهیه کنید. شما می توانید در این نقشه، ده ها مکان تفریحی را برای گردش پیدا کنید. به علاوه بیش­تر آن­ها هزینه های ورود به هر یک از این مکان ها را ذکر کرده اند. در خیلی از کشورها، هزینه بلیط های ورودی برای موزه ها، گالری های هنری  و مکان تفریحیف در برخی از روزهای هفته ارزان تر است یا حتی بعضی از محل ها و جاذبه های توریستی را می توانید به صورت رایگان بازدید کنید.
۱۳-غذایتان را به جای رستوران­های پر زرق و برق ، از فست فودها تهیه کنید. معمولا فست فودهای شناخته شده، غذای خوب و با کیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می کنند. هم چنین اگر با خانواده­تان سفر می کنید، غذای خود را از لیست مخصوص خانواده سفارش دهید.
۱۴-از مغازه هایی که در برخی از هتل ها وجود دارند، خرید نکنید. قیمت اجناس به مراتب بیش­تر از قیمت فروشگاه­های معتبر است.
۱۵-زمانی که به مراکز خرید بزرگ می روید، بهتر است از فروشگاه هایی که حراج هستند خرید کنیدف اما دقت داشته باشید وقتی وارد مغازه هایی می شوید که اجناس خود را حراج کرده اند، از خود بی خود نشوید؛ قبل از انتخاب هر لباس، کیف یا کفش، ابتدا از خود بپرسید آیا واقعا به آن احتیاج دارید؟ این که اجناس یک مغازه حراج شده است، دلیل نمی شود شما هرچه را که می بینید بدون فکر بخرید.
۱۶-اگر به خارج از کشور سفر می کنید، قبل از شروع مسافرت، از بانک مقداری ارز مورد نیاز خود را تهیه کنید.
۱۷-آب معدنی، نوشابه و تنقلات را از سوپر مارکت­ها تهیه کنید. هزینه این موارد در هتل بسیار گران تر از فروشگاه هایی بیرون است، هم چنین از مینی بارهای هتل استفاده نکنید.
۱۸-اگر برای مدت طولانی (بیش از یک هفته) به مسافرت می روید، می توانید به راحتی از سوپرمارکت ها، پودر لباسشویی تهیه کنید و به جایی این که لباس هایتان را به لباسشویی هتل بدهید، خودتان آن ها را بشویید.
۱۹-از قیمت حقیقی اجناسی که قصد خرید آن ها را دارید. آگاه باشید. گاهی اوقات فروشنده ها با آگاهی از این که شما توریست هستید، قیمت اجناس خود را بیش تر ازقیمت واقعی آن ها به شما می گویند.پردیس
نوشته چگونه هزینه های سفر را کاهش دهید و بیشتر کیف کنید اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

چگونه هزینه های سفر را کاهش دهید و بیشتر کیف کنید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog