آموزش سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس


خطای ۴۰۴ وردپرس تجربه خوبی برای کاربران سایت ها نیست. به همین دلیل باید این خطاها را مدیریت کرد. مدیران سایت ها می توانند با انجام تنظیمات لازمه در صورت بروز خطای ۴۰۴، به سرعت مطلع شوند و ایمیلی برای آنها برای اطلاع رسانی این خطا ارسال شود. حال در این آموزش وردپرس تصمیم داریم به شما دوستان کمک کنیم تا بتوانید امکان سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس را برای وبسایتتان فراهم کنید.
سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس
صفحه اصلی خطای ۴۰۴ اغلب به چه صورتی است؟
خطای ۴۰۴، یکی از خطاهای رایجی می باشد که برای بیشتر وب سایت ها پیش می آید. این خطا معمولا در بیشتر قالب های وردپرس به صورت زیر است:

صفحه ی ۴۰۴ در قالب وردپرس با استفاده از فایل الگوی ۴۰۴٫php تعیین می شود.
اگر پیکربندی و تنظیمات وب سایت شما دچار مشکل شده باشد، در این صورت صفحه خطای ۴۰۴ به صورت زیر است:

هیچ کدام از دو صفحه بالا برای وب سایت مفید نیستند.
وقتی کاربران سایت با صفحات مذکور روبرو می شوند، از جستجوی خود نا امید شده و به دلیل اینکه نتوانسته اند به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند از وبسایت می روند. حال شما باید به کاربران وب سایت خود کمک کنید که در صورت بروز خطا به صفحه ای دیگری از سایت هدایت شوند. برای انجام این کار می توانید صفحات و بخش های مختلف سایت را به آنها نمایش دهید. برای نمونه صفحه تماس با ما، درباره ما و…! در واقع امکان سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس را فراهم کنید.
چگونه یک صفحه سفارشی ۴۰۴ ایجاد کنیم؟
در ابتدا باید یک الگوی سفارشی برای صفحه ۴۰۴ ایجاد کنید. به همین منظور باید به هاست خود مراجعه نمایید و فایل ۴۰۴٫php در قالب وردپرس را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که پیش از انجام تغییرات در فایل ۴۰۴٫php، یک نسخه پشتیان از سایتتان تهیه کنید.
حال برای این که شما بتوانید یک صفحه ۴۰۴ بهتری برای سایت خود داشته باشید، پیشنهادی داریم! شما باید بخش های مفیدتری را به صفحه خطای ۴۰۴ سایت تان اضافه کنید. به عنوان مثال نمایش مطالب محبوب سایت، ارسال دیدگاه، مطالب اخیر، آرشیو ماهانه مطالب و ….
در این صورت کاربران جدید سایت می توانند نگاهی گذرا به موضوع و مطالب اصلی سایت داشته باشند که از تاثیر آن نمی توان چشم پوشی کرد.
نمایش مطالب محبوب در صفحه ی خطای ۴۰۴
در ابتدا شما نیاز دارید که یک مورد از افزونه های نمایش مطالب محبوب در وب سایت را نصب نمایید تا مطالب محبوب سایت تان را برای سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس نمایش دهید. پس از فعالسازی افزونه، شما باید قطعه کد زیر را در فایل ۴۰۴٫php در بخشی که می خواهید، مطالب محبوب در صفحه خطای ۴۰۴ نمایش داده شوند قرار دهید.


<code class="plain"><?php wpp_get_mostpopular(); ?></code>


نمایش پست هایی با بیشترین دیدگاه ها در صفحه خطای ۴۰۴
در واقع مطالب با بیشترین دیدگاه ها، همان مطالب محبوب سایت می باشند. حال برای نمایش مطالبی با بیشترین نظرات در صفحه ۴۰۴ باید قطعه کد زیر را به به فایل ۴۰۴٫php قالب وردپرس سایت اضافه کنید:


<code class="plain"><?php wpp_get_mostpopular(</code><code class="string">"range=all&order_by=comments"</code><code class="plain">); ?></code>


نمایش مطالب اخیر در صفحه خطای ۴۰۴
روش های متفاوتی برای نمایش مطالب اخیر سایت در وردپرس وجود دارد. یکی از ساده ترین این روش ها استفاده از قطعه کد زیر در فایل ۴۰۴٫php قالب وردپرس است.


<code class="plain"><?php wp_get_archives( </code><code class="keyword">array</code><code class="plain">( </code><code class="string">'type'</code> <code class="plain">=> </code><code class="string">'postbypost'</code><code class="plain">, </code><code class="string">'limit'</code> <code class="plain">=> 10, </code><code class="string">'format'</code> <code class="plain">=> </code><code class="string">'custom'</code><code class="plain">, </code><code class="string">'before'</code> <code class="plain">=> </code><code class="string">''</code><code class="plain">, </code><code class="string">'after'</code> <code class="plain">=> </code><code class="string">'<br />'</code> <code class="plain">) ); ?></code>


نمایش مطالب تصادفی در صفحه خطای ۴۰۴
اگر تمایل دارید که در صفحه خطای ۴۰۴ خود به صورت تصادفی مطالب وب سایت تان را نمایش دهید. شما باید از قطعه کد زیر در الگوی خطای ۴۰۴ قالب وردپرس خود استفاده کنید.

<pre><ul><?php $posts = get_posts('orderby=rand&numberposts=5'); foreach($posts as $post) { ?> <li><a href="<?php the_permalink(); ?>" title="<?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a> </li> <?php } ?></ul></pre>

نمایش آرشیو ماهانه مطالب با استفاده از Compact Archives در صفحه خطای ۴۰۴
برای این منظور در ابتدا باید افزونه Compact Archives را در وب سایت خود نصب و فعال نمایید. پس از فعالسازی افزونه بایستی قطعه کد زیر را در فایل ۴۰۴٫php قالب وردپرس تان کپی نمایید:

<pre><p><strong>By Date</strong></p><ul><?php compact_archive($style='block'); ?></ul></pre>

یک طرح کامل و ساده از فایل ۴۰۴٫php در وردپرس
در ادامه یک طرح کامل برای ۴۰۴٫php ارائه میدهیم که بر پایه قالب های پیشفرض وردپرس است

<pre><?php/** * The template for displaying 404 pages (Not Found) * */get_header(); ?> <div id="primary" class="content-area"> <div id="content" class="site-content" role="main"> <header class="page-header"> <h1 class="page-title"><?php _e( 'Not found', 'twentythirteen' ); ?></h1> </header> <div class="page-wrapper"> <div class="page-content"> <h2><?php _e( 'This is somewhat embarrassing, isn’t it?', 'twentythirteen' ); ?></h2> <p><?php _e( 'It looks like nothing was found at this location. Maybe try a search?', 'twentythirteen' ); ?></p> <?php get_search_form(); ?> <h3>Check out some of our popular content:</h3><div class="col1"><div class="col-header"> <h3>Popular Posts</h3></div><?php wpp_get_mostpopular(); ?></div><div class="col2"><div class="col-header"> <h3>Most Commented</h3></div> <?php wpp_get_mostpopular("range=all&order_by=comments"); ?></div><div class="col3"><div class="col-header"> <h3>Recent Posts</h3></div> <?php wp_get_archives( array( 'type' => 'postbypost', 'limit' => 10, 'format' => 'custom', 'before' => '', 'after' => '<br />' ) ); ?></div> </div><!-- .page-content --> </div><!-- .page-wrapper --> </div><!-- #content --> </div><!-- #primary --><?php get_footer(); ?></pre>

اگر از قالب بالا برای سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس استفاده کردید آن را با صفحه ۴۰۴ پیشفرض وردپرس مقایسه کنید و ببینید که چقدر طرح فوق میتواند مورد استفاده و مفید باشد. در ادامه برای شما استایل های آن را نیز مرتب کردیم و به شکل زیر میتوانید استفاده کنید:

<pre>.col1, .col2, .col3 { width:30%;float:left;padding:0px 10px 10px 10px;height:450px;margin:0px;}.col3:after{clear:both;}.col-header { background:#220e10;color:#FFF;margin:0px;padding:1px;text-align:center;}</pre>

در نهایت نتیجه کار به صورت زیر است:

موفق باشید
نوشته آموزش سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس اولین بار در همیاروردپرس پدیدار شد.

آموزش سفارشی سازی صفحه خطای ۴۰۴ در وردپرس


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog