معرفی فرناز دختر ایرانی که به دختر عنکبوتی معروف است! + عکس


فرناز دختر ایرانی موفق صخره نورد است که به دختر عنکبوتی معروف شده است. او در کمترین زمان از دیوار سنگی بالا می رود و رکورد شکنی می کند. سرعت بالا رفتن این دختر از دیوار بسیار خیره کننده است. لیپ های بالا رفتن فرناز از دیوارهای صخره ای در فضای مجازی بسیار مشاهده شده اند.
فرناز معروف به دختر عنکبوتی ایران
فرض کنید دختری را برفراز آسمان و صخره ها مشاهده نمایید که مشغول بالا رفتن از کوه هست یا در یک تورنومنت مشغول صخره نوردی هست. داور زل میزند به کورنومترش و در سوتش می دمد. دختر جوان به سرعت شروع میکند به بالا رفتن از دیواره سنگی و در یک چشم به هم زدن خیلی سریع تر از آن که بتوانی تصورش را بکنی همه ي چیز تمام میشود.
 
دستش بعنوان رکورددار سنگنوردی بالا می‌رود. فرناز اسماعیل زاده سرعتی ترین دخترایران در مبارزه با دیواره هاي سنگی هست و به همین دلیل هست که وی را به نام «دختر عنکبوتی ایران» می شناسند.
 
ویدئوهایی که مثل بمب ترکید
همۀ چیز از کلیپی شروع شد که از این دختر جوان در فضای مجازی منتشر شد. همۀ آنهایی که این کلیپ را دیده اند میگویند که از سرعت این دختر سنگنورد شگفت زده شده اند و دوتا شاخ روی سرشان سبز شده هست. این کلیپ مثل بمب در فضای مجازی ترکید. سرعت او در بالا رفتن از دیوار مخصوص سنگنوردی دقت همۀ را در این کلیپ ها به خود جلب کرد و بینندگان در کامنت هاي شان به او لقب «دختر عنکبوتی ایران» را دادند.

فرناز دختر ایرانی معروف
او درمورد این ویدئو میگوید: «این کلیپ ها مربوط می شد به مسابقات قهرمانی دنیا در 2014 که در کشور اسپانیا برگزار می شد. از آنجا که من مدت ها در تلاش بودم اسپانسری برای شرکت در مسابقات برون مرزی پیدا کنم، این ویدئوها را در صفحه شخصی ام منتشر کردم. ویدئوها از صفحه شخصی ام توسط کاربران فضای مجازی اکران شد
 
اما اطلاعاتی درمورد این ویدئوها داده نشد. خیلی ها فکر می‌کردند این کلیپ ها به تازگی ضبط شده در صورتی که من همین حالا خیلی قوی تر و آماده تر از فرنازی هستم که در آن کلیپ ها دیده می‌شود.»دختر جوان در ادامه می‌گوید: «فشار تمرینی، هزینه بالای تجهیزات و نبود حامی مالی برای شرکت در کاپ هاي جهانی شاید
 
از مشکلات بزرگ این رشته باشد. در حالی‌که برای برندگان بازی هاي آسیایی اینچئون، جوایز خیلی خوبی در نظر گرفته شده بود اما من همزمان در مسابقات آسیایی سنگنوردی در اندونزی مدال نقره گرفتم اما این مدال در حاشیه بازی هاي اینچئون محو شد.»
 
ملی پوشی از 14 سال گذشته
فرناز 14 سال هست که عضو تیم سنگنوردی ایران هست و برای نخستین بار در سال 1385 به مسابقات جام جهانی چین اعزام شده و تبحرش در سنگنوردی باعث شده در همان سال به مسابقات آسیایی «ماکائو» نیز اعزام شود.شرکت در مسابقات سنگنوردی کشورهایی چون چین، کره جنوبی، آذربایجان، ایتالیا، اسپانیا و اندونزی نیز در کارنامهورزشی او دیده میشود.
 
خانم اسماعیل زاده همین طور مدرک مربیگری درجه سه صعودهای ورزشی دارد و سال هاست که اضافه بر شرکت در مسابقات، با طراحی مسیر و داوری در رشته سنگنوردی فعالیت میکند.دختر سنگنورد ایرانی در خرداد ماه 1393 در استان تهران توانست رقابتی دیدنی با حریفان آسیایی خود داشته باشد و با کسب مقام اولیه مدال طلای بخش سرعت را از آن خود کند. این مدال ارزشمند تنها مدال طلای بانوان ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بود.
 
دختر عنکبوتی همین طور در سال 2014 مدال نقره آسیا در رشته سرعت بانوان در کشور اندونزی را از آن خود کرد و در حال حاضر با حد نصاب 9 ثانیه و 31 صدم ثانیه بر روی دیواره استاندارد 15 متری، رکورددار سرعت در تاریخ سنگنوردی دختران ایران هست. در اردیبهشت ماه سال 1394 دختر عنکبوتی ایران با شرکت در مسابقات ایالتی کانادا و کسب مقام دوم با زمان 9 ثانیه و دو صدم ثانیه رکورد سرعت دختران ایران را بهبود بخشید.
 
کارشناسان گوناگون ورزشی دنیا به این دختر ایرانی لقب «بوگاتی» داده اند و اعتقاد دارند او مثل این خودروی عالی، شتاب بالایی دارد و میتواند در یک چشم به هم زدن گازش را بگیرد و به خط پایان برسد و رقبایش را مات و مبهوت تصویر العمل هاي خود کند. صدها هزار نفر کلیپ ها و فیلمهای مسابقاتش در فضای مجازی را دنبال می‌کنند و صفحه اجتماعی او بیش از 10 هزار بیننده دارد.
 
دختربچه شیطان
دختر عنکبوتی ایرانی 28 ساله هست اما از 12 سالگی رشته سنگنوردی را شروع کرده هست. او پیش از اینکه یک سنگنورد شود انواع و اقسام ورزش ها را دنبال کرده هست: «در کودکی دختر خیلی شیطانی بودم و به دلیل همین شیطنت هایم وارد ورزش شدم. خیلی زود اعضای خانواده ام متوجه شدند ورزش را به دلیل رقابت دوست دارم.
 
شش یا هفت سالم بود که در مسابقه دوچرخه سواری در شهرمان شرکت کردم. آن مسابقه ها برای پسرهای نونهال ترتیب داده شده بود. یک‌بار مسئولان برگزاری به اصرار اعضای خانواده ام اجازه دادند که من هم در آن مسابقات شرکت کنم. دیدنی این جا بود که در مسابقات مقام اول را کسب کردم. وقتی جایزه نفر اول مسابقات را به من می دادند،
 
خیلی ها اعتراض میکردند که فرناز یک دختر هست و نباید اجازه حضورش در این مسابقات داده می شد. آن زمان فقط دوست داشتم با کسی یا افرادی وارد رقابت شوم و خودم را بسنجم، واقعا به برنده شدن فکر نمیکردم.»
از ارتفاع می ترسیدم
عشق به ورزش و رقابت هاي ورزشی، وی را وارد رشته سنگنوردی کرد: «اعضای خانواده ام اهل صعود بودند و کوهنوردی می‌کردند و در همانجا بود که من هم با رشته سنگنوردی آشنا شدم.»بی باک بودن، مهمترین خصیصه یک سنگنورد هست اما دختر عنکبوتی می‌گوید که در کودکی از ارتفاع می ترسیده هست اما تدریجی زمان،
 
آن ترس کم رنگ و کم رنگ تر شده و جایش را به شجاعت داده هست: «اصلا قرار نبود به صورت جدی سنگنوردی را دنبال کنم. اکثر بعنوان یک ورزش به آن نگاه میکردم. گرچه در آن زمان در طبیعت تمرین نمیکردم و در سالن تمرین می‌کردم اما حس رقابتی که در وجودم داشتم باعث شد تدریجی رشته سرعت را در سنگنوردی دنبال کنم.»
 
سرعت یعنی همه ي چیز
او همه ي وقت فکر می‌کرد اگر قرار هست کاری را دنبال کند بهتر هست که در آن کار برترین شود. همین اعتقاد هم باعث شد او خیلی زود عضو تیم سنگنوردی استان زنجان شود: «همۀ وقت} دوست داشتم برترین باشم. تدریجی بزرگ تر شدم و در رشته ورزشی ام تجربه بیشتری به دست آوردم و علاقه ام به رقابت و سرعت باعث شد
 
که یکی از سخت ترین گرایش هاي سنگنوردی را گزینه کنم. «سنگنوردی سرعت»، در این رشته ورزشکار باید هم چابک باشد و هم قلبی قوی داشته باشد. قدرت عضلات هم درموفقیت در این رشته نقش مهمی دارد.»
 
عضو تیم ملی شدم
هر سال که می گذشت سنگنوردی برای او جدی تر می شد تا اینکه در سال 81 پیروز شد عضو تیم ملی سنگنوردی ایران شود: «هم ورزش میکردم و هم درس می خواندم. در دانشگاه رشته گیاه شناسی را گزینه کردم چون علاقه زیادی به محیط زیست داشتم. همه ي اعضای خانواده و دوستانم می‌دانند که تمرین در طبیعت من را اکثر سرحال می آورد تا تمرین در سالن هاي سربسته.»

او در این سال ها توانست دستمزد قسمتی از تلاش و پشتکارش را بگیرد: «چندین سال پی در پی قهرمانی ایران در رشته سرعت را به دست آوردم. من نخستین زن سنگنورد بودم که پیروز شدم مدال طلای آسیا، نقره آسیا و دوم برتر آسیا را به دست بیاورم. چند مدال بین المللی کسب کردم و دو سال متوالی مدال طلا و نقره سنگنوردی سرعتی را در کشور کانادا به گردن آویختم. همین طور توانستم در مسابقات «بریتیش کلمبیا» در سال 94 رکوردشکنی کنم.»
 
من و داروی بی حسی
دختر عنکبوتی ایران خاطره هاي تلخی هم در دفتر خاطراتش دارد. او یادی میکند از آسیب هایش و می‌گوید مگر میشود ورزشکار حرفه اي بود و آسیب ندید. او خاطره اي از نخستین آسیب دیدگی اش برای مان تعریف می‌کند: «نخستین آسیب جدی من پیچ خوردگی شدید مچ پا در چند سال پیش بود. این آسیب دیدگی چندین بار تکرار شد.»
 
او ادامه می‌دهد: «جدی ترین آسیب دیدگی ام بر می‌گردد به دو سال پیش در جریان تمرینات آمادگی برای مسابقات جهانی. آن زمان از ناحیه کتف و زانو آسیب دیدم. از طرف دیگر آسیب مجدد به یکی از زانوهایم وارد شد. این آسیب به دلیل فشار چندان و مکرر ایجاد شده بود به گونه اي که مجبور شدم در سال 95 برای شرکت در مسابقات انتخابی، داروی بی حسی به زانویم تزریق کنم.»
 
هیجان انگیزترین مسابقه
اسماعیل زاده میگوید قوی ترین رقیبش در دنیا «یولیا کاپلینا» از کشور روسیه هست که چندین سال رکورددار دنیا بوده هست. این ورزشکار از سرعتی ترین سنگنوردان دنیا هست که تجربه و قدرتش در سنگنوردی زبانزد خاص و عام هست: «به جز پولیا که رقیب بزرگ من در دنیا هست، «تیتا سوپیتا» نیز رقیب دیگری هست که در آسیا با او سر رکورددار شدن می جنگم.»
 
به نظر فرناز اسماعیل زاده مسابقات آسیایی 2013 که در شهر استان تهران برگزار شده، هیجان انگیزترین مسابقه اي بوده که او در آن حضور داشته هست: «حضور خانواده و تماشاچیانی که یک صدا تشویقم می‌کردند، برایم هیجان انگیزترین لحظه ها را در این مسابقه تولید. هر چند من در مسابقات زیادی شرکت کرده ام اما این مسابقه برایم حال و هوای دیگری داشت.
 
میدانید هیچ جا خاک خود ما نمی‌شود. من عاشق ایران هستم. در آن مسابقه توانستم مدال طلای آسیا را به دست بیاورم و تقدیمش کنم به همه ي مردم ایران.»

سفر به کانادا
فرناز اسماعیل زاده مدتی هست که به کشور کانادا سفر کرده و همین سفر باعث شده که شایعه رفتنش از ایران قوت بگیرد: «مدتی گذشته برای شرکت در مسابقات جهانی 2015 به کشور کانادا سفر کردم. من مجبور بودم برای تمرین حرفه اي به جایی سفر کنم که در آن فضای تمرینی بهتر و استانداردتری داشته باشم و به محض اینکه به رکوردی که میخواهم دست پیدا کنم به کشورم بر میگردم. من همۀ وقت} برای ایران خواهم جنگید.»
 
برنامه بعدی دختر عنکبوتی شرکت در مسابقات کاپ جهانی کشورهایی چون سوئیس، فرانسه و ایتالیاست: «خودم را برای بازی هاي جهانی لهستان و مسابقات آسیایی به میزبانی ایران آماده کرده ام و به هموطنانم قول میدهم کولاک کنم.»شیرین ترین لحظات او زمانی شکل میگیرد که نتیجه زحماتش را میبیند. برای فرناز برترین صفحه خاطرات بر می‌گردد به دورانی که لبخند را روی صورت پدر و مادرش ببیند.
 
حجاب و سنگنوردی
فرناز اسماعیل زاده طی سال ها فعالیت در خارج از کشور خیلی ها وقتی وی را با حجاب کامل می‌بینند، با تعجب از او درمورد حجابش می پرسند: «در ابتدا خیلی ها با مشاهده من و حجابم تعجب می‌کردند. پوشش من با همۀ فرق داشت و همین باعث می شد آن ها بپرسند چطور با این لباس ها صعود می‌کنم؟
 
بارها حتی استادهای مان هم در این باره از من پرسیدند، من هم به همه ي انها گفتم حجاب چیزی هست که من به آن عادت دارم و سنگینی روی دوشم ندارد و نداشته هست. گرچه این روزها حجابم برای شان عادی شده و دست از این سوال ها برداشته اند و من هم درمورد فعالیت هاي اجتماعی و ورزشی مناسب زنان هموطنم برای شان می‌گویم.»
 
او می‌گوید یکی از طرفداران انیمیشن «اسپایدرمن» هست و وقتی می‌بیند که با این شخصیت انیمیشنی به یاد مردم می‌آید، لبخندی از سر رضایت می‌زند: «خوشحالم که لقب «دختر عنکبوتی ایران» را گرفتم. دیدنی هست که مردم من را با این عنوان صدا میزنند.»

عکس های فرناز دختر ایرانی صخره نورد



فرناز اسماعیل زاده دختر عنکبوتی ایرانی


نوشته معرفی فرناز دختر ایرانی که به دختر عنکبوتی معروف است! + عکس اولین بار در تاپ ناز پدیدار شد.

معرفی فرناز دختر ایرانی که به دختر عنکبوتی معروف است! + عکس


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog