امکان داشتن اندامی زیبا و لاغر با طب سوزنی

داشتن اندام زیبا و متناسب و لاغر با طب سوزنی
سوجوک نام روشی است برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی زیبا با طب سوزنی ، که بسیار طرفدار دارد. برای رسیدن به اندام مناسب باید. برای لاغر شدن باید کالری دریافتی را کمتر کنید و مواد مغذی بیشتری وارد بدن کنید.
این یک قانون ساده فیزیک است وزن شما رابطه ای است میان میزان انرژی که وارد بدن می کنید و میزان انرژی که صرف می کنید.

پس چگونه است که چاقی یک مسئله فراگیر است؟
مشکل اصلی اینجاست که محدود کردن کالری مصرفی بر خلاف ذات طبیعی بدن شما است. شما ممکن است به طور ذاتی بیش از میزان روزانه مورد نیاز غذا بخوریم.همچنین ما به دلیل سبک زندگی مدرن امروزی، استرس مزمن و سایر دلایل روانشناختی تمایل به خوردن غذای بیشتر داریم.
از نظر طب چینی این یک آسیب درونی است و شما سلامتی بدن و گردش منظم انرژی چی را کاملا نداریو اگر رژیم غذایی برای لاغر شدن به تنهایی انتخاب شود مطمئنا دوباره چاقی بر می گردد و حتی اضافه وزن بیشتر نصیبتان می شود
مگر اینکه مواد غذایی مغذی و یا مکمل های غذایی گیاهی را برای کمبود مواد لازم بدن مصرف کنید و در کنار آن فعالیت مناسب روزانه بدنی انجام دهید.
یا اینکه می توانید طب سوزنی لاغری مکمل رو در کنار یک برنامه ساده غذایی سالم تحت نظر پزشک طب چینی  ادامه دهید تا به وزن ایده آل برسید و ثابت بماند مگر دوباره در اثر استرس ها و مشکلات روحی دچار آسیب بدنی شوید.
 

 
کاهش وزن با طب سوزنی و نیاز به  رژیم غذایی، کدامیک را انتخاب کنیم؟
مردم برای کاهش وزن از روشهای افراطی استفاده  می کنند. رژیم های مد روز به شما توصیه می کنند مواد غیرطبیعی و ناسالم مصرف کنید مثل وعده های غذایی همچون سوپ کلم، آناناس یا برنج یا بدون کربوهیدرات.
ممکن است این روشها به دلیل کاهش مصرف انرژی کارآمد باشند اما امکان ندارد بتوانید برای مدت طولانی از آنها پیروی کنید.
جسم و ذهن شما آشفته خواهند شد و از شما به خاطر دنبال کردن چنین رژیمهای سختگیرانه ای به جای استفاده از غذای کامل و رژیم صحیح انتقام خواهد گرفت.
به طور ذاتی بدن شما غذای بیشتری می طلبد و زمانی که سیر شدید برای مواجه با گرسنگی بعدی به ذخیره چربی به عنوان منبع انرژی می پردازد.
پیروی از رژیم های غیر طبیعی یا خیلی سختگیرانه بدن را در شرایط یو –یو (کاهش قابل توجه وزن و بازگشت دوباره آن )قرار می دهد. همچنین پیروی از این  رژیم های غذایی غلط می تواند باعث سوء تغذیه، آسیب به اندامها، کند کردن میزان سوخت و ساز و عدم توازن در بدن شود.

بهتر نیست که میزان غذای مصرفی را کاهش و میزان مصرف انرژی را افزایش دهید؟
همه اینها امکان پذیر است، باید از طب سنتی چینی سپاسگزار باشیم که این چنین به جنبه های فیزیکی و روانشناختی کاهش وزن به طور همزمان توجه دارد.
یک درمان جامع برای تمامی جنبه های کاهش وزن که ریشه باستانی دارد و موجب هضم بهتر غذا، آرام کردن هیجانات، کاهش اشتها و بهبود سوخت و ساز و جلئگیری از تجمع چربی بدن می شود.

کاهش وزن بر اساس اصول طب سنتی چین
برطبق نظریات این روش ، ریشه اضافه وزن در عدم توازن در بدن است که از اختلال در عملکرد کبد و طحال ناشی می شود.
در نظریه 5 عنصر، طحال مسئول عملکرد صحیح دستگاه گوارش است.اطمینان از اینکه غذای خورده شده به شکل انرژی چی (QI) ماده حیاتی زندگی تبدیل می شود.عدم توازن طحال باعث بروز علائمی مثل خستگی، کاهش متابولیسم، تجمع آب، مدفوع شل ، و احساس سنگینی می شود.
وظیفه کبد اطمینان از روانی  جریان چی (انرژی) در بدن و خون (و بعلاوه احساسات شما ) است. سبک زندگی مدرن و پرسرعت امروزی و استرس مزمن اثر منفی در عملکرد صحیح و روان کبد دارد
که می تواند باعث ایجاد نقصان در عملکرد صحیح طحال و کل سیستم گوارش و کاهش متابولیسم شود. عدم توازن کبد می تواند همچنین باعث بروز محرک هایی شود که باعث افزایش میل به خوردن و خوردن احساسی می شود.
 

 
 پشتوانه تحقیقاتی
 
تحقیقات زیادی از کاربرد کاهش وزن با طب سوزنی و  طب آسیایی حمایت می کنند:
یک مطالعه در سال 2003 که در مجله درمانی طب سوزنی چاپ شد گزارش کرد که افرادیکه در این مطالعه شرکت داشته وتحت درمان با طب سوزنیقرار گرفتند سه برابر بیشتر از گروه کنترل وزن کم  کرده اند.
بر طبق یافته های یک تحقیق که در سال 1998 توسط دانشگاه آدلاید استرالیا انجام شد. 95 درصد افراد شرکت کننده در تحقیق که از محرکهای الکتریکی در محل های زدن سوزن طب سوزنی استفاده کرده اند کاهش اشتها را گزارش کرده اند.
نتایج این تحقیق نشان داد که گروهی که از کاهش وزن با طب سوزنی استفاده کردند باحتمال بیشتری کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن را نسبت به گروه کنترل گزارش کرده اند.

درمان کاهش وزن با طب سوزنی
از دیدگاه طب سنتی چینی، نقاط مورد استفاده در طب سوزنی، گیاهان و خوراکهایی که برای کمک به کاهش وزن انتخاب شده اند مستقیماً بر جریان چی (انرژی)سیستم طحال و کبد به منظور درمان ریشه عدم توازنهایی  که باعث افزایش وزن می شوند اثر می گذارند.
از دیدگاه غربی ، تاثیر طب سوزنی و طب سنتی چینی بر عملکرد سیستم عصبی،سیستم غدد درون ریز، سیستم گوارش ، میل به غذا و سوخت و ساز اثبات شده است.
همه اینها می توانند به افزایش انرژی بدن، حداکثر جذب مواد غذایی، دفع منظم، کنترل پرخوری، کاهش اشتهاو کاهش اضطراب کمک کنند.

نقاط مورد نظر برای کاهش وزن با طب سوزنی
زیبایی طب سوزنی در این است که هر نوع درمان مناسب نیازهای خاص هر فرد برنامه ریزی می شود . نقاط مورد نظر در طب سوزنی به منظور سلامت عمومی بدن و با هدف افزایش گردش خون و چی (انرژی) (تحریک  سوخت و ساز) و آرامش سیستم عصبی انتخاب می شوند.
علاوه بر درمان ریشه ای عدم توازن در بدن، از آنجائیکه مشکلات هر فرد با دیگری متفاوت است نقاط خاصی نیز در بدن هر بیمار برای درمان انتخاب می شوند.
به عنوان مثال اگر میل به پرخوری ماهی یک هفته در ارتباط با سندروم پیش از قاعدگی در شما وجود دارد پس آن هفته می تواند وقت ملاقات شما برای درمان باشد.
عموماً جلسه های درمانی به صورت یک تا دوبار در هفته برای مدت 8 تا 12 هفته یا تا زمانیکه شما به وزن هدف خود برسید برنامه ریزی می شوند.
جلسات درمانی شامل ترکیبی از استفاده از سوزن ها روی گوش یا بدن چسباندن تگها یا برچسب هایی که در خلال جلسات باقی خواهند ماند و گیاهان و مکملها، ماشاژهای شکمی، تمیرینهای تنفسی و توصیه های در ارتباط با سبک زندگی و غذایی خواهد بود.
 

 
 نقاط انتخابی روش گوش
ثابت شده که وارد کردن سوزنها روی نقاطی از گوش به خصوص به منظور کاهش وزن موثر است.
گوش انسان بعنوان یک میکروسیستم از بدن انسان شناخته می شود که با حالتی شبیه به حالت جنین برعکس، دارای نقاطی است که هر کدام به یکی از ارگانهای یا بخشهای مهمی از بدن مرتبط می باشد.
در طول درمان برای کاهش وزن با طب سوزنی نقاطی از گوش بوسیله تکه های سوزن کوچکی تحریک می  شوند.
این سوزن های کاشتنی عموماً به مدت 20 روز در همان نقاط باقی خواهند ماند و زمانی که فرد احساس افزایش اشتها دارد می تواند با ماساژ دادن آنها به مدت 10 ثانیه خود را کنترل کند.
در اینجا متداول ترین بخشهای گوش را که در طب سوزنی مورد استفاده قرار می گیرند توضیح می دهیم:
•    شن من: نقطه ای مهم برای آرام بخشی ذهن و کاهش استرس
•    روده کوچک: تقویت طحال ، سهولت هضم.
•    دهان: آرام بخشی نقاط درگیر در هنگام سیگار کشیدن ،پرخوری و زیاد صحبت کردن
•    نقطه گرسنگی:برای کاهش گرسنگی و کنترل پرخوری عصبی
•    غدد درون ریز: جریان بیشتر چی (انرژی) در کبد و کمک به عملکرد سوخت و ساز بدن
برنامه جامع سلامت
بیشترین بیماران با استفاده از طب سوزنی به تنهای کاهش اشتها و میل به خوردن را گزارش کرده اند اما  گیاهان و خوراکهای شفابخش و ورزش نیز قطعا به افزایش تاثیر درمانها کمک می کند.
 

گیاهان و خوراکهای شفابخش
گیاهان و خوراکیهایی که در طول دوره کاهش وزن انتخاب می شوند به جهت هضم صحیح غذا، انرژی بخشی به  بدن، افزایش چی (انرژی) و کاهش احتباس مایعات ، سموم و مواد دفعی هستند. غذاهای تلخ، ترش  به ویژه برای کاهش وزن مفید هستند در حالیکه مصرف خوراکیهای شیرین، شور و چرب باید کاهش یابد.
تمرین ماساژ شکم:
هدف ماساژ شکم، بهبود گوارش، جذب مواد غذایی و افزایش حرکات دودی روده است.
نقاطی از شکم را می توان با تنفس شکمی یا ماساژ تحریک کرد، زمانیکه با هرنفس عمیق شکم به طور آگاهانه به بیرون و درون کشیده می شود.
تنفس عمیق همراه با تجسم موقعیت می تواند به تقویت نیروی اراده کمک کرده و بعنوان وسیله ای برای کاهش اشتها و میل به خوردن از آن استفاده کرد.
طب سوزنی و طب سنتی چینی ابزار قدرتمندی جهت کاهش وزن اصولی هستند چه اینکه به تنهای مورد  استفاده قرار گیرند یا اینکه به صورت مکمل همراه با سایر روشهای مدیریت وزن از آنها استفاده شود.
در بحث کمتر خوردن و انرژی بیشتر مصرف کردن، ممکن است به این نکته پی ببرید که طب سوزنی تنها راه حل  مناسب برای غلبه بر اشتها، افزایش سطح انرژی، افزایش سوخت و ساز و تقویت نیروی اراده برای دستیابی به موفقیت است.
تناسب اندام و رسیدن به وزن دلخواه با طب سوزنی
نوشته امکان داشتن اندامی زیبا و لاغر با طب سوزنی اولین بار در تاپ ناز پدیدار شد.

امکان داشتن اندامی زیبا و لاغر با طب سوزنی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog