آمار بورس های تحصیلی ۶ تا ۹ ماه دانشجویان


 معاون دانشجویی وزیر علوم با اشاره به میزان بورس تحصیلی به ۶ تا ۹ ماه گفت: در سال گذشته حدود یک هزار و ۵۸۰ نفر در همین راستا به برخی کشورهای جهان اعزام شدند.


به گزارش سایت پی ان یو نیوز به نقل از دانشگاه یاسوج، مجتبی صدیقی در گردهمایی یک روزه معاونان، مدیران و روسای ادارات حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه یاسوج برگزار شد، با اشاره به حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای دانشجویان خارجی گفت: هم اینک افزون بر ۲۵ هزار دانشجو از کشورهای مختلف دنیا در ایران مشغول تحصیل و گذراندن مراحل بورس تحصیلی خود هستند.


صدیقی به حمایت وزارتخانه از دانشجویان دوره دکتری برای گذارندن بورس های تحصیلی اشاره کرد و افزود: رویکرد وزارت علوم در این راستا حرکت بر مدار قانون و شایسته سالاری به جای حاکمیت سلیقه ای در گذشته است.


وی گفت: هم اینک بورس تحصیلی طولانی مدت به حداقل رسیده و در رشته های خاص مطابق با نقشه جامع علمی کشور براساس قانون اعزام از طریق آزمون انجام می شود.


رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: علاوه بر آن فرصت های تحقیقاتی دانشجویان دکتری ۶ تا ۹ ماهه در داخل و خارج رشد فوق العاده ای داشتهه و در سال ۹۵ حدود یک هزار و ۵۸۰ نفر با حمایت وزارت علوم اعزام شدند که سال تحصیلی جاری این تعداد به حدود ۲ هزار نفر افزایش می یابد.


صدیقی تعداد کل دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور را افزون بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ذکر کرد


 
نوشته آمار بورس های تحصیلی ۶ تا ۹ ماه دانشجویان اولین بار در اخبار پیام نور پدیدار شد.

آمار بورس های تحصیلی ۶ تا ۹ ماه دانشجویان


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog