ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم

ورزش کردن برای سلامت جسم و روح شما کاملا ضروری است و شما باید این کار را در برنامه­های روزانه خود قرار دهید. فکر نکنید فقط در باشگاه­های ورزشی می توانید ورزش کنید . این درست همان بهانه­ای است که بیش­تر آدم­ها برای فرار از ورزش می آورند. هر چند رفتن به باشگاه­ها و محیط­های ورزشی بسیار مفید است، ولی کسانی که بنا به هر دلایلی نمی تواننند این کار را انجام دهند، به راحتی می توانند ورزش­ و نرمش­های ساده را در خانه دنبال کنند. هم چنین لازم نیست شما برای ورزش کرد در خانه،وسایل مجهز و تخصصی تهیه کنید. می توانید با همان وسایل ساده ­ای که در خانه خود دارید. نرمش ­هایی آسان و مفید را انجام دهید و از برنامه ورزشی روزانه خود لذت ببرید.
همان طور که گفته شد ، ورزش کردن به هیچ عنوان کار سختی نیست و شما الان دیگر هیچ بهانه ­ای برای فرار از آن ندارید. انجام حرکات ورزشی ساده که هم به سلامت جسم و روح شما و هم به از بین رفتن چربی­ های شکم کمک می کند، شاید فقط ۲۰ دقیقه از زمان شما را در روز بگیرد و باور کنید هر شخصی در شبانه روز حتما ۲۰ دقیقه وقت برای اختصاص دادن به ورزش کردن را دارد. در این مقاله ، تعدادی از ورزش­هایی که شما می تولنید در منزل به راحتی انجام دهید و به علاوه برای از بین بردن چربی­ های دور شکم هم مناسب است، معرفی شده است.
کرانچ یا دراز و نشست
ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم
روی زمین به پشت دراز بکشید و به صورتی که دست­هایتان یا روی سینه ­هایتان یا در دو طرف سرتان قرار گرفته باشد. زانوهایتان را بالا آورده و با زمین زاویه­ی ۹۰ درجه تشکیل دهید. با کمک ماهیچه­های شکم و کمرتان، شانه هایتان را از روی زمین بلند کرده و قفسه سینه خود را به سمت زانوهایتان بکشید. توجه داشته باشید که فقط از ماهیچه­های شکم استفاده کنید و پاهایتان را از زمین بلند نشود. به آرامی به سمت عقب بازگردید و اجازه دهید شانه هایتان زمین را لمس کند، سپس دوباره این حرکت را تکرار کنید. این حرکت را ۱۵ تا ۳۰ بار انجام دهید و پس از چند دقیقه استراحت دوباره تکرار کنید. سعی کنید حدود سه یا چهار بار این کار را انجام دهید. اگر دفعه­ی اولی است که این نرمش را انجام می دهید ، ۱۰ تا دراز و نشست رفتن برای شما کافی است. کم کم می توانید به مروز زمان این کار را در دو نوبت ۱۰ تایی انجام دهید. پس از مدتی، آن را سه نوبت ۱۰ تایی کنید و کم کم انجام این حرکت ر به سه نوبت ۱۵ تا ۳۰ تایی افزایش دهید. دزر انجام دادن این حرکت باید دقت زیادی داشته باشید تا فشار و نیروی خود را به پشت منتقل نکنید، چرا که در این صورت به کمر شنا آسیب می رسد.
کرانچ معکوس
ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم
روی زمین به پشت به صورتی دراز بکشید که دست­ها در پشت سرتان با روی زمین به موزات و در کنار بدن قرار گرفته باشد. لگن و پاهایتان را کاملا از روی زمین بلند کرده و بالا قرار دهید و زانوهایتان را کمی خم کنید. آن­ها را به سمت درون شکم و سینه خود حرکت دهید دقت داشته باشید که بر استفاده از ماهیچه­های شکم و انقباض آن ها تمرکز کنید. اگر این حرکت را صحیح انجام دهید، پس از چند بار تکرار کاملا انقباض ماهیچه­های شکم خود را احساس خواهید کرد. پس از اینکه  زانوهایتان را تا جایی که ممکن است به سمت شکم خود به پایین کشیدید، دوباره آن ها را به حالت قبلی بازگردانید. این کار را ۱۵ تا ۳۰ بار انجام دهید و پس از یک استراحت چند دقیقه­ای، دوباره آن را تکرار کنید. اگر عادت به ورزش کردن ندارید، شما می توانید انجام دادن این نرمش را ابتدا با پنج بار تکرار شروع کنید و سپس کم کم به تعداد دفعات  تکرار این حرکت و نوبت­های انجام آن اضافه کنید. دقت داشته باشید که در انجام این ورزش به پشت و کمر شما فشار وارد نشود .
کرانچ مورب
ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم
روی زمین به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را بالا بیاورید طوری که به شکل Vمعکوس قرار بگیرد. همین طور که زانوی  راست شما خم شده است، آن را روی ران پای چپ خود قرار دهید. دست چپ خود را روی سر و دست راست خود را روی سمت چپ شکم قرار  دهید با حرکت چرخشی شکم، بدن خود را به سمت جلو خم کنید و شانه چپ خود را به سمت زانوی راست­تان حرکت دهید. سپس به آرامی بدن خود را به حالت اول و روی زمین بازگدانید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار انجام دهید و سپس در جهت معکوس نیز آن را تکرار کنید و شما می توانید مانند نرمش­های قبلی این حرکت را در دو یا سه نوبت ۱۰ تا ۱۵ تایی تکرار کنید.
دوچرخه
ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم
این نرمش بسیار ساده است و به انقباض ماهیچه­های شکم و اطراف آن کمک می کند. روی زمین به پشت دراز کشیده به طوری که دست­هایتان پشت سر قرار گرفته­اند. زانوی خود را ۹۰ درجه خم کنید. سینه خود را بالا بکشید و پای چپ را به طرف جلو داده و صاف کنید به طوری که با زمین زاویه ۴۵ درجه تشکیل دهد و در همان زمان، زانوی سمت راست را به طرف سینه خود بکشید و شانه چپ را به طرف زانوی راست بچرخانید. دقت کنید تا بازو با صورت تماس پیدا نکند و این نرمش را به آرامی، بدون حرکت دادن لگن، ۱۰ بار تکرار کنید. سپس در جهت مخالف نیز دوباره آن را انجام دهید. لازم است این ورزش را هم در سه نوبت ۱۰ تایی تکرار کنید و بین هر نوبت پنج دقیقه استراحت کنید.
قیچی
ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم
روی زمین به پشت دراز بکشید و دست­هایتان را روی زمین، کنار  به موازات بدن قرار دهید و دقت داشته باشید که کف دست­هایتان باید حتما روی زمین قرار گرفته باشد و در تمام طول انجام این حرکت باید به همین شکل باقی بماند. پاهایتان را اندکی از سطح زمین بالاتر بگیرید . در حالی که زانوهایتان تا حدود بسیار کمی خم شده باشد. پای سمت راست خود را کمی بالتر ببرید تا با زمین زاویه ۴۵ درجه تشکیل دهد در حالی که پای چپ شما کمی پایین تر قرار گرفته است. پس از یک ثانیه، جای دو پا خود را تغییر دهید و این حرکت را به آرامی برای ۱۵ بار تکرار کنید. فراموش نکنید که در مدت انجام این نرمش آهسته و مکرر نف بکشید. سپس دو تا سه دقیقه استراحت کرده و دوباره این کار را تکرار کنید. انجام دادن این نرمش به انقباض ماهیچه­های شکم و ران کمک می کند و به مرور زمان چربی­های شکم از بین می رود.پردیس
نوشته ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

ورزش های خانگی برای از بین بردن چربی های شکم


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog