راهنمای خرید در مسکو، روسیه

مسکو یکی از بهترین شهرهای روسیه برای خرید است. در مراکز خرید متعدد این شهر می.توانید انواع کالاها را خریداری کنید. از برندهای لوکس پوشاک داخلی و خارجی تا سوغات ریز و درشت هنری و انواع صنایع دستی. مراکز خرید هم در مسکو تنوع زیادی دارند. از دپارتمان.استورهای پرزرق و برق Kuznetsky Most گرفته تا بوتیک.های کوچک Kitai-Gorod. برای خرید محصولات خاص و منحصربه.فرد روسی مثل عروسک.های ماتریوشکا و کلاه.های خز هم انتخاب.های زیادی برای خرید وجود دارد.


خیابان Arbat



این خیابان یکی از قدیمی.ترین خیابان.های مسکو است و فقط به عابران پیاده اختصاص دارد. در اطراف این خیابان، مجموعه.ای از فروشگاه.ها، کافه.ها و رستوران.ها وجود دارد که باعث می.شود گشت. و گذار در این خیابان قدیمی، تجربه.ای متفاوت در سفر به روسیه باشد. در این خیابان علاوه بر اینکه می.توانید از فروشگاه.های مختلف خرید کنید، از اجرای هنرمندان خیابانی هم لذت می.برید. در واقع این خیابان فقط یک مرکز خرید ساده نیست، دنیایی از تجربه.های ناب را در گشت و گذار در این خیابان تجربه خواهید کرد. می.توانید از فروشگاه.های کوچک و بزرگ انواع سوغات از قبیل عروسک.های ماتروشکا، زیورآلات کهربایی و هزاران یادگاری کوچک و بزرگ دیگر بخرید.

خیابان Kuznetsky Most

این خیابان برای قرن.های متمادی یکی از مهم.ترین و نمادین.ترین خیابان.های خرید در مسکو بوده است. این خیابان در قلب مسکو و در شمال میدان سرخ قرار دارد. این خیابان از قدیم به عنوان مرکزی برای خریدهای لوکس شناخته می.شده و به خاطر بوتیک.ها و فروشگاه.های مد مشهور است. علاوه بر پوشاک، انواع زیورآلات و عطر از برندهای مطرح روسیه و بین.المللی هم در فروشگاه.های متعدد این خیابان عرضه می.شود.

خیابان Tverskaya

این خیابان یکی از گران.ترین خیابان.های دنیا است که از زمان.های گذشته، یک مسیر تجاری مهم در مسکو بوده است. امروزه این خیابان به یک بهشت واقعی برای خرید تبدیل شده است. فروشگاه.های بزرگ و شیک در بناهای سنگی این خیابان میزبان برندهای مشهور دنیا در زمینه.ی مد هستند. این خیابان یک مقصد خرید گران.قیمت است البته اگر بگردید ممکن است محصولات میان.رده هم در میان هزاران کالایی که در فروشگاه.ها عرضه می.شود، پیدا کنید. از میدان سرخ به سمت شمال حرکت کنید تا به این خیابان زیبا برسید. حتی اگر قصد خرید ندارید، فرصت گشت و گذار در این خیابان را از دست ندهید.

منطقه.ی Kitai-Gorod و خیابان Tretyakovsky Proezd

منطقه.ی دیدنی Kitai-Gorod در شرق کرملین قرار دارد و یکی از قدیمی.ترین مناطق تجاری مسکو است. این منطقه با بخش.هایی از دیوارهای قدیمی و قرون وسطایی شهر احاطه شده است. فروشگاه.های متعددی در این منطقه وجود دارند که در آنها می.توانید انواع آثار هنری و صنایع دستی و هنر بومی روسیه را خریداری کنید. اشیای سرامیکی زیبا و زیورآلات از دیگر سوغات و کالاهایی هستند که می.توانید بهترین آنها را در این منطقه پیدا کنید. در شمال غربی متروی Kitai-Gorod یک خیابان کوتاه به نام Tretyakovsky Proezd وجود دارد که تجربه.ی متفاوتی از خرید را برای شما رقم می.زند. در این خیابان، برندهای لوکس و مشهوری مانند آرمانی، پرادا، Bentley و Graff شعبه دارند.


بازار Izmailovo




در مرکز مسکو باشید سر زدن به این بازار کمی سخت است اما ارزشش را دارد. این بازار در نزدیکی ایستگاه Partizanskaya قرار دارد و ارزان.تر از خیابان Arbat است. در این مجموعه غرفه.های متعددی وجود دارند که از آنها می.توانید انواع صنایع دستی و آثار هنری مثل نقاشی، فرش، سوغاتی.های منحصربه.فرد روسی و... را خریداری کنید. ضمنا غرفه.های فروش غذا هم وجود دارند که در آنها می.توانید کباب تازه و داغ نوش جان کنید. بهترین زمان برای سر زدن به این بازار، روزهای آخر هفته است. چون در سایر روزهای هفته بعضی از فروشگاه.ها بسته هستند. نزدیک.ترین ایستگاه مترو به این بازار ایستگاه Partizanskaya است. دسترسی به این بازار بسیار ساده است و فقط چند دقیقه پیاده با مترو فاصله دارد.

بولوار Petrovka

این منطقه یکی از مهم.ترین مناطق خرید در مسکو است. در این خیابان مراکز خرید بزرگ و لوکس را خواهید دید. علاوه بر محصولات برندهای لوکس، می.توانید سوغات روسیه را هم در این فروشگاه.ها پیدا کنید از جمله کلاه.های خز، خاویار و...

مرکز خرید Glavnyi Universalnyi Magazin




مرکز خرید که به اختصار GUM نامیده می.شود، یکی از شعبه.های دپارتمان.استورهای GUM بوده و میزبان برندهای مشهور مد از جمله کریستین دیور، لویی ویتون، اترو و... است.

مرکز خرید TsUM

این مرکز خرید از نظر بزرگی مشابه مرکز خرید GUM است و به خاطر میزبانی از برترین محصولات اروپایی از قبیل عطر، زیورآلات، پوشاک خز و... مشهور است. فودکورت این مجموعه با رستوران.های ۵ ستاره برابری می.کند و در آن می.توانید غذاهای روسی و بین.المللی را نوش جان کنید.


آویاپارک (Aviapark)




مرکز خرید آویاپارک یکی از مراکز خرید تازه تاسیس است که در شمال مسکو در منطقه.ی Sokol قرار دارد. این مرکز خرید یکی از بزرگترین مراکز خرید روسیه و اروپا است. این دپارتمان استور مدرن گنجایش ۸۰ رستوران و ۲۰ سالن سینما را دارد. هزاران فروشگاه متنوع در این مجموعه میزبان خریداران هستند. آکواریوم استوایی، طراحی مجلل و کالاهایی با کیفیت فوق.العاده دست به دست هم داده.اند تا این مجموعه به یکی از بهترین مراکز خرید روسیه تبدیل شود. البته بسیاری از کالاهای عرضه شده در این مرکز برای طبقه.ی مرفه است. حتی اگر قصد خرید ندارید، گشت و گذار در این مجموعه، تفریح خوبی در سفر به مسکو است. ساعت کار این مرکز روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است. نزدیک.ترین ایستگاه مترو به این مرکز ایستگاه.های Aeroport و Dinamo است.

نکته.ای در مورد خرید در روسیه

بیرون بردن اشیای عتیقه از مرزهای روسیه ممنوع است. اگر دوست دارید اشیای عتیقه بخرید مطمئن باشید که زیاد قدیی و تاریخی نیستند و از فروشنده گواهینامه.ای بگیرید که قدمت کالا را ثابت کند. در صورت لزوم این گواهی را در مرز باید ارائه کنید. در غیر این صورت اگر از قدمت یک شی اطلاعی ندارید بهتر است آن را خریداری نکنید تا مجبور نشوید آن را در فرودگاه رها کنید و دست خالی به خانه بروید.

راهنمای خرید در مسکو، روسیه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog