"سوختن و ساختن" یاداشتی از محمد امین میربلوچزهی

سوختن و ساختن، حکایت این روزهای مردم سیستان و بلوچستان که با شدت و سوز و گداز گرما دست و پنجه نرم می کنند است.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، مردم ساکن در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان این روزها لحظاتی را تجربه می کنند که شاید تاکنون نظیر آن را مشاهده نکرده اند.
تحمل گرمای سخت در ماه صیام و قیام نوعی جهاد بزرگ محسوب می شود که خداوند را شاکریم مردم این استان با دلی بزرگ و دریایی از ایمان و اخلاص و صبر آن را تجربه می کنند.
ایستادگی شجاعانه در برابر گرمای آتش افروز که صبح آن با ظهر آن تفاوتی نمی کند یقینا در این ایام با برکت و سرشار از فضیلت بدون اجر نمی ماند.
از شهرهای حوزه سیستان تا زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر، سرباز، چابهار و دیگر شهرهای حوزه بلوچستان بزرگ این گرما بیداد می کند و شرایط برای مردم بلوچستان بحرانی تر است.
ظهر دیروز در خاش مرکز سرحد زمین دماسنج خودروها دمای 54 درجه را نشان می داد، از برخی نقاط شهری و روستایی خاش خبر می رسید که شرایط برای ماندن در محیط بیرون و ماندن در طبیعت دشوار بوده و چوپانان و قشر دامدار طاقت ماندن در طبیعت را ندارند و بالاجبار روزه گرفتن را بعد از ماه مبارک گذاشته اند و شرایط به حدی بحرانی شده که در بیرون از محیط منزل انسان زنده زنده می سوزد.
از شهرهای بلوچستان خبر می رسد که خودروهای سبک و سنگین از شدت گرما خود به خود آتش می گیرند و در خبرها داشتیم که یک کامیون مرغ از مقصد کرمان به راسک سرباز بلوچستان از شدت گرما تلف شده اند.
از تشکیل نشست های ستاد مدیریت بحران در سطح استان و شهرهای در معرض بحران کمتر خبر می رسد و به نظر می رسد مسئولان در زیر نسیم خنک و دلنواز اسپیلت ها به فکر تدبیر هستند اما بهتر بود که دوستان مسئول به خود زحمت می دادند و این گرمای طاقت فرسا را تجربه کنند.
ساکنان نقاطی از استان که برق ندارند و بنا به دلایلی از خدمات رسانی محروم مانده اند در انتظار تصمیم عاجل و اقدامات فوری مسئولان برای برق رسانی هستند.
نوسانات و قطع مکرر آب و برق از معضلات این روزهای استان هستند که مردم ما با آن دست و پنجه نرم می کنند و قطعا نقره داغ شدن آن را پس از قرائت کنتور و توزیع قبض های مصرف می بینند.
لذا انتظار می رود نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان به فکر این روزهای سخت و به شدت بحرانی سیستان و بلوچستان باشند و با تدابیر عدالت محور قدری از آسیب های وارد شده به مردم را جبران نمایند.
محمدامین میربلوچزهی، خبرنگار ایسنا در خاش

"سوختن و ساختن" یاداشتی از محمد امین میربلوچزهی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog