هرگز کودک خود را نترسانید زیرا عواقب بدی در پی دارد


بعضی از پدر و مادرها کودک را می ترسانند و او را وسیله ای برای خنده و سرگرمی خود می کنند که این کار به شدت مضر است و باعث آسیب روانی در کودک می شود.
 
خطرات ترساندن کودک
معمولاً والدینی که شایستگی های ضعیف تری در شیوه های فرزند پروری دارند، به این مکانیسم متوسل می شوند و ترساندن کودک را به عنوان سرگرمی و خنده میدانند.ترس را در کودک بی اهمیت ندانید چرا که بی توجهی به این موضوع باعث افزایش آسیب های روانی در کودک می شود.
ترس کودک را وسیله ای برای سرگرمی اطرافیان قرار ندهید .یک روانشناس با اشاره به لزوم اهمیت والدین به ترس کودک اظهار کرد:ترس کودک امری طبیعی است که والدین با آگاهی نسبت به این رفتار می توانند آن را رفع کنند و هرگز نباید موضوع ترس را در کودک بی اهمیت دانست چرا که در آینده با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد.

ترساندن کودک چه عواقبی دارد؟
وی با بیان اینکه والدین بهتر است حتی در صورت غیرمنطقی بودن موضوع ترس،کودک را درک کنند و با کودک همدلی و همدردی کنند ادامه داد:هنگام ترساندن کودک نباید به او بخندیم و این امر را وسیله ای برای خنده اطرافیان قرار دهیم،چرا که باعث افزایش آسیب های روانی در کودک می شود.
این روانشناس با بیان راهکارهایی برای غلبه بر ترس کودک گفت:اگر کودکتان بطور مثال از حیوانی مانند سگ می ترسد به جای گفتن اینکه، دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد به او بگویید، که می دانم از این حیوان ترسیده ای ولی من در کنارت هستم و باهم از کنار آن عبور می کنیم.
وی با بیان اینکه محبت و توجه به کودک از سوی والدین به او می آموزد که دنیا محیطی امن است، تأکید کرد:اگر نشانه ای از ترس یا نگرانی در کودک خود دیدید، او را در آغوش گرفته و ارتباط عاطفی برقرار کنید.
حق وردی در پایان تاکیدکرد:اجازه دهید کودک خودش را در آینه ببیند، سپس با او شروع به صحبت کنید، همچنین با تقلید کردن صداهای کودکتان با او بازی کنید زیرا این کارها باعث ایجاد ارتباط قوی تر با کودک و در نتیجه احساس امنیت بیشتری برای وی خواهد شد.
عواقب ترساندن کودک را جدی بگیرید
منبع : باشگاه خبرنگاران
نوشته هرگز کودک خود را نترسانید زیرا عواقب بدی در پی دارد اولین بار در تاپ ناز پدیدار شد.

هرگز کودک خود را نترسانید زیرا عواقب بدی در پی دارد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog