چگونه با یک نوزاد عصبانی برخورد کنیم؟

چگونه با یک نوزاد عصبانی برخورد کنیم؟
شاید شخص شما برای یک بار هم که شده ، شاهد این صحنه بوده :نوزاد بر افروخته که جیغ می زند و از مکیدن شیر مادر سر باز می زند و مادری کلافه، خسته و دستپاچه که نمی داند با این موجود سه کیلویی عصبانی چه کند!
مادرها که خود بعد از نه ماه بارداری و یک زایمان نیاز به یک پرستاری حسابی دارند، با موجود بی نهایت عزیز و مزاحم مواجه می شوند که خواب و خوراک و آسایش آن­ها را سلب کرده و مدام داد و بیداد می کند. ما در این جا برای کمک به مادرهای مهربان و برای سیر نگاه داشتن این کوچولوها به چند نکته اشاره می کنیم.
تا می توانید سکوت را حکمفرفا کنید
بعد از ترخیص از بیمارستان و آمدن به خانه. دست کم تا زمانی که کاملا خود را در زمان شیر دهی راحت و مسلط حس کنید، سعی کنید در زمان شیر دهی با نوزادتان تنها باشید وتا حد ممکن در حین شیر دادن سر و صداها را بخوابانید.
در فکر عوض کردن باشید
حالا اگر ساعت شیر رسیده و نی نی عصبانی نیست، قبل از شروع شیر دهی، پوشکش را عوض کنید. این کار دو فایده دارد؛ اول این که پوشک تمیز باعث راحتی و آرامش نوزاد هنگام مکیدن می شود و دوم این که معمولا آن ها هنگام مکیدن می خوابند و عوض کردن پوشک قبل از غذا باعث می شود که شما خواب آن ها را با این کار بر هم بزنید، اما یادتان که در شب فقط در صورت نیاز، پوشک را عوض کنید.
شست و شو یادتان نرود
حتی اگر هنگام شیر دهی از دستان خود به طور مستقیم هم استفاده نمی کنید، باید قبل از شیر دهی آن ها را با صابون بشویید. در اصل، در طی ماه­های شیر دهی مادر، باید سعی کندیک بار در طول روز، دوش بگیرد، حتی اگر فقط از آب استفاده کند.
یک موقعیت راحت فراهم کنید
حمل نوزاد برای مادر و پدرهای تازه کار ممکن است باعث به وجود آمدن یک سری دردهای عضلانی و کوفتگی شود. غیر از آن ، شیر دادن به نوزاد که در ابتدای کار نیاز به دغعات زیاد و زمان طولانی دارد هم باعث کوفتگی و کشیدگی در عضلات گردن و بازو­های مادر می شود. پس ما پیشنهاد می کنیم قبل از شروع، یک بالش پشت کمر خود و یک بالش دیگر زیر بدن نوزاد و روی بازوی خود بگذارید تا در زمان شیر دهی، احساس راحتی کنید.
نوزاد جیغ جیغو را آرام کنید
نوزادی که یک نفس جیغ می کشد و عصبانی است نه روی شیر خوردن تمر کز می کند و نه  شیر خورده شده را هضم می کند. شروع به خواندن لالایی با لحنی آرام کنید و یواش یواش تکانش بدهید.
تماس برقرار کنید
نوزادتان را با دستانتان در آغوش گرفته و با نگاهتان و صدایتان نوازش کنید. زیرا شیر دهی نه تنها نیازهای فیزیکی را، که هم زمان احتاجات روحی نوزادتان را نیز برطرف می کند.
زمانی برای آروغ!
به طور منظم به او فرصت آروغ زدن بدهید. هنگام عوض کردن سینه، نوزاد را روی خود گذاشته آرام به پشتش بزنید و بعد باز شیردهی را ادامه دهید. اگر نوزاد قبل از این که سیر شود. دست کم از شیر خوردن بکشد، امکان این که معده کوچکش به جای شیر از هوا پر شده باشد زیاد است./خانواده
نوشته چگونه با یک نوزاد عصبانی برخورد کنیم؟ اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

چگونه با یک نوزاد عصبانی برخورد کنیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog