آیا آنچه را که تصور می کنید، به دست می آورید؟

آیا آنچه را که تصور می کنید، به دست می آورید؟
تجسم خلاق با خیال بافی تفاوت دارد
بدون شک همه شنیده اید که می گویند آنچه را در ذهن مجسم کنید به دست خواهید آورد، اما متاسفانه در مورد تجسم به قدری راه های نادرست رواج یافته که اغلب افراد در استفاده از این ابزار کار آمد توفیقی کسب نمی کنند.
باید بار دیگر تاکید شود که تجسم خلاق می تواند در رسیدن به اهداف نقش بسیار مهم و حیاتی ایفا کند، به شرط اینکه شفاف و به درستی از آن استفاده کنید.تحقیقات متعدد اثر مثبت تجسم خلاق را به اثبات می رساند امروزه در اغلب مسابقات ورزشی مهم به ورزشکاران آموزش داده می شود پیروزی را در ذهن خود مجسم کنند. تجسم خلاق در علم روان پزشکی نیز به افراد آشفته رفت ، امروزه در درمان اعتیاد نیز از تجسم برای تغییر رفتار افراد استفاده می کنند و تجسم ابزاری کار آمد و مهم در قطع وابستگی به مواد مخدر به شمار می آید.
چگونه می توان از تجسم خلاق بهره برد؟
تجسم خلاق موثر کدام است؟ دریافتید که تجسم به نحوی بسیار موثری می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند، اما هر کس آینده را به گونه ی خاصی در ذهن مجسم می کند. چگونه می توانیم مطمئن باشیم که به راستی در حال تجسم خلاق هستیم یا فقط خیال بافی می کنیم؟
تجسم تنها در صورتی می تواند شما را به موفقیت نزدیک کند که به تمامی مغز را درگیر خود سازدو آن را وارد مراحل رسیدن به اهداف را در ذهن بازسازی کند. بنابر این تصورات غیر واقعی از آینده که هیچ منطقی ندارد، سر سوزنی در رسیدن به اهداف موثر نخواهد بود .
خیال بافی با تجسم خلاق تفاوت دارد
درست است که در خیال بافی نیز آینده را به شکل مثبت و خوب تصور می کنید، اما در خیال بافی شما هیچ گونه تصویر روشن و منطقی از آینده ندارید، موفقیت را در حالتی سراسر متفاوت با آنچه در واقعیت وجود دارد و باید باشد تصور می کنید و حتی ممکن است خود را در قالب فردی دیگر مجسم کنید. در خیال بافی شما بر موانع پیروز نمی شوید بلکه موانع را “حذف” می کنید و در چنین شرایطی، حس پیروزی در شما به وجود نخواهد آمد.
خیال بافی درست مانند دیدن یک فیلم سینمایی است که ذهن شما را به طور جدی درگیر نمی کند و هیچ انگیزه و شوقی در شما به وجود نخواهد آورد زسرا شما مطمئنید چنین رخدادی در عالم واقع تحقق نخواهد یافت. در خیال بافی شما یک بخش غیر فعال و جدا از تجسم خود هستید و تنها تصاویر زیبایی را خواهید دید که وقت شما را می گیرند اما هیچ کمکی در جهت موفقیت به شما نخواهند کرد.
تجسم خلاق چگونه در رسیدن به اهداف یاری تان می کند
در پژوهشی که در سال ۱۹۹۹ انجام شد تاثیر تجسم خلاق در موفقیت به اثبات رسید در این تحقیق، به دانش آموزان آموزش داده شد. خود را در امتحانات موفق مجسم کنند، دانش آموزانی که توانستند خود را در پشت سر گذاشتن مراحل امتحان از شروع یادگیری تا پایان امتحانات، موفق مجسم کنند و در این تجسم، احساساتی چون شادی و رضایت را دخالت دادند ، به نحوی خارق العاده در امتحانات موفق بودند.
محققان برای موفقیت دانش آموزان دو دلیل عمده را برشمردند:
۱٫تجسم خلاق، افراد را در برنامه ریزی موفق می کند
تجسم خلاق کمک می کند به تمام مراحل پیشرفت و موفقیت خود به طور کامل توجه کنید و هیچ نکته ای را از یاد نبرید.در تجسم خلاق تمامی پله هایی را که بید طی کنید تا به موفقیت دست یابید در ذهن مرور خواهید کرد.
۲٫با تجسم خلاق می توان اضطراب را از میان برداشت
اگر در تجسم خلاق، احساساتی نظیر رضایت و شادی را در ود به وجود آورید ، ترس و اضطراب را از میان بر می دارید.
چرا گاهی تجسم موفق نیست؟
یکی از دلایل مهم ناکامی شما در تجسم خلاق برداشت نادرست شما از تجسم خلاق است. اغلب مردم تمایل دارند در ذهن خود همه چیز را راحت و عاری از مشکلات و غیر واقعی تجسم کنند و آینده را طوری در ذهن طراحی ککند که در آن همه چیز به گونه ای غیر طبیغی و اغراق آمیز راحت و بی درد سر است چنین تجسمی از آینده هرگز به شما کمکی نخواهد کردو حتی اگر سال ها چنین به تجسم آینده ی خود بپردازید هرگز قدمی به سوی آینده موفق برنخواهید داشت.
تجسم خلاق ، تجسم کردن خودتان در حال موفقیت و پیروزی است و پیروزی هرگز در چنین شرایطی که همه چیز یه طورغیر طبیعی  آسان و راحت است مفهومی ندارد تجسمی شما را در موفقیت یاری می کند که بتوانید طی آن خود را در حال دست و پا زدن با مشکلات ببینید و با پیروزی بر آن ها طعم خوش موفقیت را بچشید.
بهتر است بدانید خیال پردازی به مراتب از نداشتن هیچ تصویری از آینده در ذهن بدتر است زیرا کار آیی شما را در زندگی واقعی به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد . در پی یکی از تحقیقاتی که به تازگی انجام شده دانشمندان به این باور رسیده اند که صرف دیدن آینده ی همراه با موفقیت بدون این که در بدست آوردن آن نقش بارزی داشته باشید انگیزه­ی فعالیت و پیروزی را تا حد بسیار کاهش خواهد داد .
بنابر این مراقب باشید که چه آرزو می کنید و چگونه آن را در ذهن مجسم می کنید./راز
نوشته آیا آنچه را که تصور می کنید، به دست می آورید؟ اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

آیا آنچه را که تصور می کنید، به دست می آورید؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog