تجربیات سفر من به مسکو و سنت پترزبورگ تابستان ۹۶

سلام به همه دوستان عزیزم
من و همسرم با یک زوج دیگر از دوستانمون از تاریخ ۱ تیر تا ۹ تیر ۹۶ بمدت ۷ شب و ۸ روز تور ترکیبی دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ را داشتیم که ۴ شب آن در سنت پترزبورگ هتل ۴ ستاره آزیموت و ۳ شب دیگر در مسکو هتل ۴ ستاره آزیموت اسمولنسکایا بودیم.
مشخصات و تصاویر هتل را در دو تاپیک جداگانه گذاشتم :
هتل آزیموت سنت پترزبورگ

هتل آزیموت اسمولنسکایا مسکو

چند سالی بود که علاقمند بودم تور ترکیبی دو شهر را بروم که موقعیت جور نمیشد، ولی امسال مصمم شدم هر طور شده این سفر را بروم، به دو دلیل: اول اینکه سال آینده بخاطر برگزاری بازیهای جام جهانی روسیه شلوغ میشود و به همین دلیل فکر میکنم کیفیت اجرای تورها پایین بیاید و دیگر اینکه هتلها گران میشوند که در نتیجه قیمت تورها هم بالاتر میرود.
از حدود یکی دو ماه قبل سفر مشغول بررسی قیمت تورها و انواع هتلها و ایرلاینها بودم تا اینکه در اواخر اردیبهشت ماه مورد مناسبی رو با توجه به گرانی هفته تعطیلات عید فطر در هفته اول تیر ماه پیدا کردم و فوری با آژانس مربوطه قرارداد بستم.
ایرلاینهای مختلفی وجود داشت : قشم ایر و آسمان و تابان و ماهان از ایرلاینهای داخلی و ایرفلوت و نوردویندز و S7 ایرلاینهای روسی و ایرلاین امارات هم ارائه میشد. داخلی ها رو که بخاطر کیفیت پایین پرواز مایل نبودم و امارات هم که طول پرواز و استاپ طولانی داشت. نوردویندز ساعت رفت و برگشتش خوب نبود با اینکه تورهایی که با این پرواز انجام میشد قیمتش مناسبتر بود ( یعنی رفت شب و برگشت بعدازظهر که عملا یک روز را از دست می دادیم). بنابراین پروازمان را ایرفلوت انتخاب کردم چون ساعت رفت ۳ صبح بود و برگشت ۹:۰۵ شب. برای رفت و برگشت هواپیمای ایرباس A321 و هر دو پرواز داخلی A320 بود.
طول پرواز از ایران تا مسکو ۳/۳۰ و دو ساعت فرصت برای تعویض ترمینال از F به D که ترمینال داخلیشون هست و طول پرواز از مسکو به سنت پترزبورگ حدود ۱/۱۵ بود. ما ابتدا ۴ شب سنت پترزبورگ بودیم بعد به مسکو برگشتیم و ۳ شب آنجا بودیم و بعد برگشت به ایران. مسکو ۴ فرودگاه دارد که پرواز ما به شرمتیوو بود و سنت پترزبورگ فقط یک فرودگاه دارد و آنهم پالکووا.
در رفت و برگشت از / به ایران فقط مهماندارهای مرد وجود داشت ولی در دو پرواز داخلی مهماندارهای زن هم بودند، با پیراهن و کلاه قرمز و دستمال گردن زیبا و برخورد مهماندارها با مسافرها چه زن چه مرد بسیار عالی بود. سرو نوشیدنی ..... بنا به گفته یکی از مهماندارها بخاطر سفارش دولت جمهوری اسلامی در پرواز ممنوع بود.
هم لندینگ ها و هم تیک آف ها در ۴ پرواز بسیار عالی بود و هواپیماها ۳۰ ردیف و در هر ردیف ۶ صندلی داشت حدودا ۱۸۰ مسافر البته دو ردیف اول فرست کلس ۸ صندلی داشت.
غذای ایرفلوت روسی ولی خیلی خوب بود و با ذائقه ما ایرانیها جور در میامد که شامل پیش غذا و غذای اصلی و دسر و آب میوه میشد، از منو انتخابی به زبان روسی و انگلیسی.

موقع رفت از ایران کانتر ایران ایر مسافران ایرفلوت رو پذیرش میکرد که ما بخاطر باز بودن فضای جلو exit door خواستیم که مسئول کانتر گفت این قسمت بلیطش ۴۰ یورو گرونتره که ما نخواستیم و صندلی بغل پنجره را گرفتم که بتونم موقع لندینگ سرسبزی و زیباییهای مسکو را از بالا تماشا کنم. البته ما بعدا متوجه شدیم که گفته این آقا کذب محض بود!!! چون از مسکو به ایران exit door خواستیم که بدون هیچگونه هزینه اضافی به ما دادند فقط گفتن باید زبان انگلیسیتون فول باشه (دقیقا همین گفته را در پرواز داخلی از مسکو به سنت پترز هم به ما گفتن)

تجربیات سفر من به مسکو و سنت پترزبورگ تابستان ۹۶


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog