ترامپ و دلیل احمقانه اش برای محدود کردن مسلمان ها

«دولت جدید آمریکا پیش بینی واکنش‌های نسبتاً قوی در جهان در مورد اقدامات جدید ترامپ بر ضد حدود ۲۰۰ میلیون مسلمان را نداشت. تعدادی که تنها ۱۳ درصد از مسلمانان را شامل می شوند.» این را یک سایت نزدیک به دولت جدید آمریکا با نام برایت بارت مطرح کرده است. در همین راستا بود که عبدالله بن زاید در فتوایی مضحک گفت که این اقدام مسلمانان را هدف قرار نداده است.
این تصمیم در راستای وعده‌های ترامپ در جریان سخنان خود انتخاباتی‌اش انجام شد، اما اعتراضات زیادی در فرودگاه‌های آمریکا بر ضد این تصمیم شکل گرفت که بسیاری از عرب‌ها و مسلمانان و چپ گراها در آن حاضر بودند.

دیدگاه ممنوعیت ورود تمامی مسلمانان به آمریکا ( و نه تنها اتباع ۷ کشور مذکور) بر اساس نظر سنجی‌هایی که چند ماه پیش صورت گرفته، با تأیید بیش از نیمی از مردم آمریکا (۷۱ درصد از میان جمهوری‌خواهان ، ۳۴ درصد از میان دموکرات‌ها و ۴۹ درصد از میان افراد مستقل) همراه بوده است. در جریان تبلیغات انتخاباتی اعتراضی از سوی دموکرات ها در مورد غیراخلاقی یا غیرقانونی بودن این اقدام مطرح نشد، بلکه‌ این موارد براساس رویکردهای منفعت طلبانه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: برخی اعتقاد داشتند که این ممنوعیت می‌تواند شامل تمامی طاغوت‌ها از میان مسلمانان باشد که متحد آمریکا و اسرائیل هستند. برخی دیگر اعتقاد دارند این تصمیم می‌تواند باعث افزایش توان جذب عناصر افراطی به گروه‌های تروریستی شود. برخی دیگر نیز نسبت به مجاز نبودن ایجاد ممنوعیت ورود بر اساس طبقه‌بندی‌های دینی اعتراض داشتند، چرا که این موضوع با اولین اصلاحات صورت گرفته در قانون اساسی آمریکا در اعمال محدودیت های دینی منافات دارد.

ترامپ اصرار دارد این گونه وانمود کند که تصمیمش بر ضد مسلمانان نیست، با این وجود سفارت آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که یهودیان متولد شده در هر یک از هفت کشورِ مشمول این ممنوعیت، می‌توانند به آمریکا سفر کنند و شامل ممنوعیت مذکور نمی شوند.




در همین راستا رودی جولیانی مشاور ترامپ در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که این تصمیم تلاشی برای اجرای طرح انتخاباتی ترامپ برای جلوگیری از ورود تمامی مسلمانان به داخل آمریکا است. رویترز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که دو روز پیش در همین رابطه صورت گرفته بود. این خبرگزاری مدعی شد که ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها با این تصمیم موافق هستند. این موضوع را نیز می‌توان در چارچوب هجمه تبلیغاتی جهانی و غربی  بر ضد اسلام و مسلمانان ارزیابی کرد.

در رابطه با نشانه‌های سرکوب و فشار موجود در کشورهای غربی دو دیدگاه مطرح است. اول دیدگاه لیبرال که مبتنی بر محبوبیت شخصی واحد بوده و می گوید که ترامپ با افکار عمومی مردم جاهل بازی کرده و غرایز آنها را تحریک کرده و به صورتی مبهم موفق به پیروزی در انتخابات شد. در این زمینه حتی می‌توان به بالا بودن تعداد آراء هیلاری کلینتون اشاره کرد. این در حالی است که نظام انتخاباتی آمریکا مبتنی بر آراء الکترال در هر ایالت است و پیش از این ۴ رئیس جمهور بدون کسب اکثریت آراء به کاخ سفید راه پیدا کردند.

تسخیر افکار عمومی غوغاسالار یا بیچاره بر اساس توصیف کلینتون یکی دیگر از نظرات لیبرال ها است. در این راستا می‌توان به نظرات برخی شخصیت‌ها در رابطه با حسرت خوردن به دوران باراک اوباما اشاره کرد. در این زمینه برخی عرب ها در روزنامه‌ها و سایت‌های اجتماعی می‌نویسند که اگر اوباما می‌توانست برای پنچمین یا ششمین بار رئیس جمهور شود،‌شاید فلسطین را نجات می داد.
نظریه دوم مبتنی بر استمرار روند امپراتوری آمریکا و ایجاد تغییرات جزیی در دکور و میزان دریافت مالیات‌ها و افزایش روند آن است. در این زمینه شخصیت ترامپ به تنهایی مورد توجه قرار گرفته و نگاهی به شکاف واقعی موجود در کشور که شاخص‌های فرهنگی سیاسی و از بین برده است، نمی‌شود. رسانه‌های جهانی در این زمینه به اعتراضات در فرودگاه‌ها توجه کرده و آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند و نمی‌خواهند به این موضوع اذعان کنند که بیشتر اعتراض ‌کنندگان از میان عرب‌ها و مسلمانان مهاجر هستند.


تحولاتی که در آمریکا اتفاق می‌افتد از سوی رسانه‌های عربی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، این موضوع نشان دهنده ترس و وحشت رژیم‌های عربی از دولت ترامپ است. طاغوت های آل سعود به نام اسلام حکومت می‌کنند ، اما نسبت به توهین به اسلام و مسلمانان به دست دولت های غربی و دشمن صهیونیستی هیچ اقدامی از خود نشان می‌دهند. دولت‌های غربی با تمامی راهکارهای ممکن به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند و می‌خواهند به قداست نص قرآن آسیب زنند.

آنها حتی می‌خواهند در صورت امکان اسلامی جدید با نصوص مقدس جدید راه اندازی کنند. مقامات اتریش در سال ۲۰۱۵ تصمیم ویژه‌ای در رابطه با تعریف و طراحی مجدد اسلام گرفتند. براساس این قانون روحانیون مسلمان باید به زبان آلمانی صحبت کنند و شایستگی حرفه‌ای خود را یا از طریق گذراندن دوره دولتی در دانشگاه وین یا اتمام برنامه ای مشابه با آن به اثبات برسانند. همچنین قانون مؤسسات، مسلمانان را ملزم می‌کرد که مواضع مثبتی نسبت به دولت و جامعه اتخاذ کنند. البته در زمینه اصطلاح “مواضع مثبت” اختلاف نظر وجود دارد اما در رابطه با اصل اطاعت پذیری از دولت متفق القول هستند.

قوانین ضد اسلام و مسلمانان، امروز در اشکال مختلف در کشورهای غربی وجود دارد. حدود ۲۰ ایالت آمریکا قوانین مربوط به ممانعت از شریعت اسلام را پیاده کرده‌اند. این در حالی است که ایالت‌های دیگر نیز وضع قوانین مشابهی را در دستور کار خود دارند. تبلیغات غربی باعث شده بخش گسترده‌ای از ملت آمریکا و ملت‌های غربی که قوانین ضد شریعت را اعمال کرده‌اند، از بروز اسلام نگرانی داشته باشند. امروز غرب خود را از اسلام می ترساند و دولت‌های غربی با این به اصطلاح خطر با روش های مختلف برخورد می‌کنند، از اعمال قوانین ویژه در رابطه با برقع و نقاب گرفته تا جلوگیری از پوشیدن لباس های دریایی مخصوص زنان مسلمان تا ارائه تعریف مجدد از اسلام برای مسلمانان از سوی غیر مسلمانان.

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا این پیشنهاد را مطرح کرده که از هر مسلمانی که وارد این کشور می‌شود، این سوال را بپرسند  که با شریعت موافق است یا نه؟ و اگر پاسخ وی مثبت بود، از آمریکا اخراج شود. به این ترتیب غرب که نسبت به لائیسم بودن خود به مسلمانان افتخار می کند، قوانین ویژه‌ای را برای سرکوب مسلمانان به کار گرفته است. این یعنی اینکه لائیسم غربی آمادگی دارد جهت اعمال محدودیت بر ضد اسلام و مسلمانان با مبانی لائیسمی خود نیز مخالفت نماید.

ترامپ و دلیل احمقانه اش برای محدود کردن مسلمان ها


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog