چگونه یک خرید هوشمندانه داشته باشیم؟


به‌دنبال یک قالب حرفه‌ای و خوب برای سایت وردپرسی خود هستید؟
ژاکِت به‌عنوان بزرگ ترین مارکت محصولات وردپرس، کامل‌ترین مجموعه از قالب‌ها و پلاگین‌های وردپرسی را در اختیارتان قرار می‌دهد اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که لزوما بهترین‌ها نمی‌توانند پاسخ‌گوی نیاز شما باشند و در صورتی شما یک انتخاب موفق خواهید داشت که تمام نیازها را درنظر گرفته و به نکات خرید هوشمندانه نیز توجه داشته باشید.
خوشبختانه ژاکِت از تنوع بی نظیری در محصولات برخوردار است و شما می‌توانید با دستانی باز بهترین انتخاب را داشته باشید، پس با ما همراه شوید تا شما را با خریدی هوشمندانه در ژاکِت آشنا کنیم.
ژاکِت چیست؟
ژاکِت در سال ۱۳۹۳ با هدف راه‌اندازی محیطی جهت خرید و فروش محصولات وردپرسی راه اندازی شد. این مارکت در مدت زمانی کوتاه، میزبانی مجموعه‌ای بیش از ۶۰۰ پوسته و پلاگین وردپرسی را برعهده گرفت و به یکی از پر طرفدارترین سایت‌های مرتبط با سیستم مدیریت محتوای وردپرس در ایران تبدیل شد.
هر کاربر در ژاکِت دارای یکی از سه نقش اصلی “خریدار”، “فروشنده” یا “بازاریاب” است که هریک از این نقش‌ها خصوصیاتی به شرح زیر را به خود اختصاص می‌دهند:
خریدار: کلیه کاربرانی که قصد خرید قالب های پیش‌طراحی شده یا پلاگین‌های وردپرسی را دارند می‌توانند در مارکت ثبت نام کنند و به‌عنوان خریدار، محصولات موجود در مارکت را برای استفاده در سایت‌ها و پروژه‌های خود خریداری کنند.
فروشنده: کلیه افرادی که به طراحی قالب یا پلاگین می‌پردازند یا قالب‌های اورجینال انگلیسی را به فارسی ترجمه کرده و بهینه‌سازی‌های لازم جهت پشتیبانی از زبان فارسی را روی آن‌ها اعمال می‌کنند قادر خواهند بود تا با همکاری ژاکِت، محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار داده و با فروش محصول، به کسب درآمد بپردازند.
بازاریاب: اگر قصد خرید محصولات را ندارید یا فروشنده یک محصول نیستید باز هم می‌توانید از ژاکِت کسب درآمد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از روش‌های مختلف همچون معرفی محصولات به دوستان و آشنایان، انتشار مطالب یا محصولات در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، تلگرام و …. به بازاریابی محصولات پرداخته و به ازای هر فروش، پورسانت مناسبی را دریافت کنید.
عضویت در ژاکِت
گلچین محصولات
کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آن‌قدر ساده است که در مواردی دشوارترین بخش راه‌اندازی یک سایت، همین انتخاب قالب آن است چرا که انتخاب قالب مناسب می‌تواند در تمامی مراحل راه‌اندازی سایت، کمک‌رسان شما باشد و انتخابی غلط می‌تواند مانع از برآورده سازی نیازهای شما باشد.
ژاکِت مجموعه‌ای بی ‌نظیر از بهترین قالب‌های آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد اما انتخاب از میان این مجموعه نیز باید با هدف و به‌طور هوشمندانه باشد. در اولین اقدام برای آنکه خرید شما را ساده کنیم، مجموعه‌ای از ابزارها برای فیلترکردن محتوای موجود را در مارکت طراحی کرده‌ایم. به‌کمک این ابزارها می‌توانید محصولات موردنظرتان را دست‌چین کنید.

برخی از این ابزارها عبارتند از:
دسته‌بندی محصولات
محصولات پر فروش
محصولات برتر
محصولات جدید
محصولات ایرانی
محصولات ویژه
جستجوی قدرتمند
تنها کاری که باید انجام دهید این است که به کمک هریک از ابزارهای فوق، انتخاب خود را کمی محدود کرده و به مجموعه‌ای ۵ موردی از گزینه‌های دلخواه جهت خرید برسید.
پیش‌نمایش آنلاین
در ادامه پس از لیست کردن گزینه های دلخواه، می‌باید با استفاده از گزینه پیش‌نمایش آنلاین که برای هر محصول در نظر گرفته شده است، پیش‌نمایش کاملی از قالب را به‌صورت آنلاین مشاهده کرده و کلیه بخش‌های آن اعم از منوی اصلی، فوتر، هدر، گالری تصاویر، فرم تماس و …. را بررسی کنید.
همچنین شما می‌توانید علاوه بر بررسی نسخه آنلاین، توضیحاتی که برای محصول درج شده نیز به دقت مطالعه کرده و گزینه‌های دارای اهمیت را برای خودتان لیست کنید تا بتوانید به مقایسه این موارد در سایر محصولات گلچین شده بپردازید.

بررسی امکانات
این روزها بسیاری از قالب‌های وردپرس برای موفقیت در تامین خواسته‌های کاربران، می‌باید از امکانات مختلفی پشتیبانی کنند اما برخی از این امکانات به‌عنوان حداقل نیازهای قالب‌های حرفه‌ای تعریف شده است. به‌عنوان مثال چنانچه قصد دارید قالبی چند منظوره در اختیار داشته باشید تا بتوانید تمام نیازهای خود را برآورده سازید باید به‌دنبال قالبی باشید که از موارد مختلفی همچون گزینه‌های زیر پشتیبانی کند:

– فروشگاه ساز ووکامرس: برای راه‌اندازی فروشگاه
– صفحه‌ساز: ساخت صفحات مختلف سایت بدون نیاز به کدنویسی
– مگا منو: ایجاد منوها به شکل پیشرفته و بدون محدودیت در شکل محتوا
– بادی پرس: ایجاد تالارهای گفتمان
– WPML : ایجاد سایت‌های چند زبانه
– پلاگین‌های اختصاصی: عدم نیاز به خریداری پلاگین‌های اضافه
البته این نکته را فراموش نکنید که سایت‌های شخصی یا سایر موارد که به چنین امکاناتی نیازی ندارند نباید از لیست گلچین شده شما حذف شوند، چرا که همواره باید نیازهایتان را دراولویت قرار دهید و بیهوده به دنبال امکانات خاص یا اضافه نباشید.

اعتبار سنجی فروشندگان
فرض کنید چندین قالب را از لیست گلچین شده خارج کرده‌اید و گزینه‌هایی به‌عنوان گزینه‌های مناسب در لیست شما باقی مانده‌اند و شما اطمینان دارید که هرکدام از این گزینه‌ها می‌توانند نیازهایتان را تامین کنند.
در این شرایط نیز خرید هوشمند شما به پایان نرسیده و نوبت به اعتبارشسنجی فروشندگان می‌رسد چرا که در مواردی ممکن است شما پس از خریداری قالب نیازمند یک راهنمایی جزئی باشید، یا شاید با مشکلی مواجه شوید و بخواهید مشکل را با فروشنده مطرح کنید. همچنین یکی از امکانات خوب ژاکِت این است که کلیه به‌روزرسانی‌های آتی مربوط به محصول خریداری شده را به‌صورت رایگان در اختیار خریداران محصول قرار می‌دهد پس نکته دیگری که باید به ان توجه داشته باشید به‌روزبودن محصولات ارائه شده و به‌روزرسانی پیوسته آنها است. در این مرحله برای اعتبارسنجی فروشندگان می‌باید به موارد زیر توجه نمایید:
– تعداد خریداران: تعداد فروش یک محصول در شرایطی که مدت زمان زیادی از قرارگیری آن روی مارکت گذشته باشد می‌تواند معیار خوبی برای سنجش محصول به‌شمار آید.

– تعداد محصولات فروشنده: فروشندگانی که محصولات متعددی را در ژاکِت ارائه کرده‌اند، جزو فروشندگان معتبر مارکت به‌شمار می‌روند و به کسب و کار خود اهمیت می‌دهند.
– دیدگاه‌ها: دیدگاه‌های مرتبط با هر محصول در ژاکِت بهترین مکان برای اعتبارسنجی فروشندگان و سنجش میزان پاسخگویی آن‌ها به کاربران است. اگر مشاهده کردید تعداد زیادی از کاربران از یک فروشنده احساس نارضایتی کرده و یا خطاهای متعددی توسط کاربران گزارش شده است، مطمئنا باید در انتخاب‌های خود تجدیدنظر کنید.
– امتیاز محصول: هر خریدار پس از خرید محصول می‌تواند امتیازی را به آن اختصاص دهد. این اختصاص امتیاز ممکن است توسط بسیاری از خریداران انجام نشود اما در صورتی‌که تعداد کاربران ثبت‌کننده امتیاز زیاد باشند به‌خوبی می‌توان با مشاهده میانگین امتیازات، محصول را مورد ارزیابی قرار داد.
– نسخه محصول: همواره نسخه محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید آخرین نسخه برای فروش قرار گرفته است.

– تغییرات و به‌روزرسانی‌ها: گاهی اوقات ممکن است یک محصول برای مدتی توسط فروشنده پشتیبانی شده و به‌روزرسانی شود اما پس از مدتی، به‌روزرسانی جدیدی برای آن منتشر نشود. در این شرایط اولویت را به محصولاتی بدهید که از به‌روزرسانی‌های مناسب در فواصل زمانی کوتاه برخوردار هستند.

– مدال‌های فروشنده:  در حال حاضر برخی از فروشندگانی که به‌صورت کامل توسط ژاکِت اعتبارسنجی شده‌اند، دارای ویژگی کاربری با عنوان “کاربر فوق حرفه‌ای” هستند. این کاربران جزو فروشندگان مورد اطمینان ژاکِت به‌شمار می‌روند و محصولاتی که در مارکت عرضه می‌کنند در اغلب موارد از پشتیبانی و به‌روزرسانی بسیار مناسبی برخوردار هستند.

همین حالا اولین خریدتان را انجام دهید

چگونه یک خرید هوشمندانه داشته باشیم؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog