هارد گوشی یا حافظه EMMC چیست ؟

دانشنامه سخت افزار 30 دی 95



هارد گوشی یا حافظه EMMC چیست ؟ 5 (100%) 2 votes




تلفن های همراه اللخصوص گوشی های هوشمند امروزی جهت نگهداری اطلاعات از حافظه داخلی یا حافظه فلش استفاده می کنند که در انگلیسی به آن EMMC می گویند ( جهت یاد آوری بهتر است بگوییم کلمه هارد بجای حافظه داخلی کاملا اشتباه است ولی متاسفانه اینگونه جا افتاده ) .


حافظه‌های eMMC از نظر سرعت و ساختار شبیه SD و MMC هستند با این تفاوت که به صورت داخلی در گوشی و تبلت و لپ‌تاپ استفاده می‌شوند و سیستم عامل از روی آنها قابل بوت شدن است.
حافظه‌های eMMC از نظر ساختار داخلی شباهت بسیار زیادی به کارت‌های حافظه‌ی SD دارند، هر دو حافظه از نوع فلش هستند و  SSD ها هم از حافظه‌های فلش بهره می‌برند. اما تفاوت سرعت و عمر مفید این حافظه‌ها بسیار متفاوت است. در مقابل eMMC ارزان است و برای استفاده در گوشی و تبلت ایده‌آل.

eMMC مخفف Embedded MultiMediaCard و به معنی کارت حافظه‌ی مالتی‌ مدیای توکار است. منظور از توکار که گاهی به آن نهفته یا داخلی هم گفته می‌شود این است که این نوع حافظه درون ابزارهای مختلف قابل استفاده است و به عبارتی حافظه‌ی داخلی است نه حافظه‌ی خارجی و قابل جدا شدن. البته تفاوت eMMC با SSD همچنان پابرجاست، یعنی هم MMC و هم eMMC از نظر عملکرد بسیار کندتر از SSDهای امروزی هستند.
ویژگی خاص eMMC به کنترلر آن مربوط می‌شود که اجازه‌ی بوت کردن سیستم عامل را می‌دهد و لذا برای تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی بسیار مناسب است. البته ویندوز، Chrome OS یا iOS هم از روی همین حافظه‌ها بوت و اجرا می‌شوند. مقدار و مشخصات eMMC به صورت کامل یا مختصر در صفحه مشخصات محصولات درج می‌شود.

در یک جمع بندی کامل می توان گفت که حافظه داخلی EMMC یک حافظه سبک ، کوچک ، ارزان و مقاوم است که بر روی برد گوشی ها ، تبلت ها و دوربین های دیجیتال جایگذاری می شود .

تصویری از هارد گوشی سامسونگ گلکسی اس

رنگ بنفش EMMC یا حافظه داخلی گوشی می باشد

اگر مطالب سایت دبلیوموبایل برایتان مفید بود لطفا عضو کانال تلگرام سایت شوید .
https://telegram.me/wmobile
هر هفته به اعضای کانال یک دستگاه تبلت به قید قرعه اهدا می شود .

این مطلب مفید بود ؟ لطفا به اشتراک بگذارید

هارد گوشی یا حافظه EMMC چیست ؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog